Урок "Харчування як основа всього живого на Землі"

Про матеріал
Урок з ігровими елементами (кросворди, малюнки, загадки), використання відеоматеріалів з YouTube.
Перегляд файлу

1

 

Урок з предмету «Основи здоров’я»   у  6  класі

Тема: «Харчування як основа всього живого на Землі»

Мета: ознайомлення з інформацією про корисне для здоровя харчування; з наслідками нездорового харчування; що корисно і що некорисно споживати в їжу; про наслідки надмірного вживання їжі і навпаки.

Хід уроку

І. Створення емоційно-позитивного настрою у класі.

Ось дзвінок нам дав сигнал.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок наш починаймо.

 

Вчитель: - З яким настроєм ви починаєте працювати на уроці? (діти сигналізують картками)

 

Вчитель: - Сподіваюсь, що наприкінці уроку ваш настрій покращиться і ви будете задоволені уроком.

 

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

 

                                        Слово вчителя:

 

                                          Бажаю усім, щоб до кожного з вас

                                Завітало натхнення сьогодні у клас

                                          І збудило бажання здобути знання,

                                          Щоб потім життям ви не йшли навмання.

                                          Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

                                          Самим навчитись і інших навчити.

                                          Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

                                          Й натхнення щоб кожного дня зустрічали.

 

Вчитель: - Діти! Давайте пограємо у гру «Наші правила».

(діти разом з вчителем всановлюють правила роботи на уроці)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вступна бесіда вчителя: - Діти! Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимеся з інформацією про корисне для здоров’я харчування; з наслідками нездорового харчування; що корисно і що некорисно споживати в їжу; про наслідки надмірного вживання їжі і навпаки.

 

  1. Що означає бути здоровою людиною?
  2. Чи впливає те, що ми їмо на наше здоров’я?

(діти висловлюютю по черзі свої думки)

 

Вчитель: - Здоров’я – це той спосіб життя, стиль життя, який людина обирає для себе. Давно доведено, що все, що робить людина відбивається на її здоровї.

Гарне, міцне здоров’я – це клопітка та систематична робота над собою.

Здорова людина багато чого може досягнути у житті.

Бути здоровим – модно, стильно!

Сьогодні ми повинні довести, що людина – господар свого життя, і лише вона обирає, як їй жити,  і як і що вживати в їжу?

 

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Ми чуємо часто: «Клітина жива»!

А як же вона промовляє слова?

Як ходить в крамницю, в кіно, магазин?

Чому для клітини шкідливий бензин?

Тепер я вже знаю: рослина - це дім,

Де мешкає разом багато клітин.

І кожна клітина в рослині жива.

І в кожній клітині ядро – голова.

Не треба клітинам ходити в магазин,

ЇЇ функція – створювати їжу самим.

І зайві розмови усі ці – слова.

Як є всі умови, клітина жива.

 

Вчитель: - Давайте поміркуємо! – Які висновки ми можемо винести з даного твору? Яка головна думка? (діти висловлюють по черзі свої думки)

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ МАТЕРІАЛУ

Вчитель: - Діти, уявіть будиночок. Як він виглядає ззовні, яку будову має? А що, зазвичай, знаходиться всередині будинку? Подивіться один на одного. Кожна людина, як і будиночок,  теж має свою будову. Наше тіло складається з частин, які знаходяться в нас. Нашому організму потрібна по-особливому оброблена їжа. Все, що потрапило до рота, має перетравитися і вбратися в кров. Цим займаються кілька органів.

 

     Вчитель: - Діти! Давайте пограємо у гру  «Частини тіла».

  1. Назвіть відомі вам частини тіла і внутрішні органи людини?

(вчитель заздалегідь готує модель людини з паперу., який роздає кожному учнеів на уроці).

 

Вчитель: - Наш організм побудований так, що клітини, які більше працюють, отримують більше їжі, ніж м’язи-«нероби». Якщо вони мують отримують більше харчування, тим більше розвиваються. А клітини, які отримують менше харчування, залишаються нерозвиненими.

 

Робота з відеороліком (1): «Бюджетне здорове харчування  топ дешевих і дуже корисних продуктів»     https://youtu.be/HMJr7Pe3leo

 

Запитання вчителя  по перевірці переглянутого матеріалу:

Вчитель: - Діти, які корисні продукти необхідно вживати в їжу, щоб почувати себе здоровим? Назвіть їх і чому.

 

Відповіді дітей:

 

Корисний овоч є білокачанна капуста (особливо квашена), так як в ній найбільший вміст вітаміну С).

 

Курячі яйця – джерело цінних мікроелементів. У білку яйця містяться потрібні людині амінокислоти, які повністю засвоюються організмом.

 

Кефір (без добавок і цукру) – прекрасний для підтримки мікрофлори кишечника.

 

Супродукти – які забезпечують орнанізм амінокислотами та мінералами.

 

Гречка, (злаки, якої є низькокалорійними, є джерелом складних мінералів та харчових волокон.)

 

 

Гра «Відгадай загадки»

 

ЗАГАДКИ

 

  1.   Хоч на колір зеленющий,

  Та ні крапельки не злющий,

  Шкірка темна, волохата,

  Полюбляють всі малята.      (ківі)

 

 

  1.   Наче яблуко великий,

  І смачний, і соковитий…

  Зверху ніжний, бархатистий,

  Весь червоно-золотитий!      (персик)

 

  1.   Хоч і гарний має цвіт,

  Але кислий його плід.

  Вітаміном С багатий,

  Жовтий, у прищах, пузатий.   (лимон)

 

  1.   Темно-сині карапузи

  Сонцю виставили пузи.

  На варення, в пироги,

  Наминають в дві щоки…     (слива)

 

  1.   Як достигнуть – наче мед –

  І не вирватись з тенет!

  Ос від них не відігнати,

  Люблять теж їх смакувати!   (груша)

 

  1.   Їх на гронах не злічити,

  Як вживати – треба мити.

  В їжу, у вино, на сік,

  Вистачить на цілий рік!    (виноград)

 

  1.   Сидить баба, у сто шуб одягнена.

  Хто її роздягає, той сльози проливає.   (цибуля)

 

  1.   Без рук, без ніг,

  А пнеться на батіг.   (горох)

 

  1.   Що то за голова, що лиш зуби й борода?  (часник)

 

 

  1.   Баран у коморі, а роги надворі.    (буряк)

 

  1.   А що то за коні в гаю на пристоні: довгасті, голчасті, зеленої масті,

  Нікого не возять, лише солі просять.    (огірки)

 

  1.   Сивий кіт пересівся через пліт.   (гарбуз)

 

  1.   Сидить дівчина в темниці, а коса на вулиці.  (морква)

 

  1.   Під землею птиця кубло звела і яєць нанесла.  (картопля)

 

  1.   Під одним ковпаком сімсот козаків.  (мак)

 

  1.   Є перлова, є гречана,

  Рисова, а ще пшоняна.

  Заливаєм молоком,

  А не має - кипятком. (каша)

 

  1.   Бурячка і барабольку,

  Капустину і квасольку

  Наварили і їмо!

  Ще сметани додамо!    (борщ)

 

  1.   Лавр, укропчик, цибулина,

  Жменька рису і морквина.

  Рибки ще вкидаємо,

  Спеції всипаємо.     (уха)

 

  1.   Був зерном він у землі,

  Став із сіллю на столі.

  З ним їсти ми сідаємо,

  І гостей стрічаємо.       (хліб)

 

  1.   Наче сонечко, жовтеньке,

  А розтане – то мякеньке.

  Молочко у ньому є,

  Смак до каші додає.  (вершкове масло)

 

  1.   Назвіть страву, яка готується тричі під час Різдвяно-новорічних свят?  (кутя)

 

  1.   Крім куті, господиня варить ще страву із сухих фруктів. Як вона називається?  (узвар)

 

  1.   Що обовязково додають у кутю?  (мак)

 

  1.    Є із сиром, і з грибами,

        Із чорницею, вишнями,

        Можна цукром посмачити,

        Чи сметаною полити.    (вареники)

 


 

 

 

Робота з відеороліком (2): «Здорова їжа» https://youtu.be/jfvwv4flulA

 

Запитання вчителя  по перевірці переглянутого матеріалу:

 

1.   До чого призводить неправильне харчування?    (до появи хвороб)

  1.  Які хвороби, пов’язаня із харчуванням вам відомі?
  2. Скільки разів на день людина повинна приймати їжу? З чого складається раціон людини. (сніданок, обід, полудень, вечеря)

 

Індивідуальна робота учнів.

Завдання 1.   Скласти меню, що б ви обрали на сніданок, обід, полудень, вечерю?

 

 

 

Завдання 2.  Складання таблиці «БІЛКИ», «ВУГЛЕВОДИ», «ЖИРИ»

 (діти повинні розташувати перелік продуктів у відповідні стовпчики)

 

Риба, жовток, вершки, молоко, мясо, крупа гречана, вершкове масло, квасоля, сир, мед, сало, овочі, сметана, фрукти, горіхи, крупа гречана, смалець, вершки, мясо, злаки.

 

 

БІЛКИ

ВУГЛЕВОДИ

ЖИРИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Фізкультхвилинка

 

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити,

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

 

  1. Робота в групах  (Розв’язання кросвордів)

 

ЗАВДАННЯ №1 

 

  1. Що у вашому городі

Стає першим у пригоді,

Виростає щодоби,

Мов у лісі ті гриби?

 

  1. Не гіркий і не солоний,

А солодкий і червоний
Як же зветься цей товстун,

Здогадалися? …

 

  1. В земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі.

 

  1. Що то за голова,

Що лиш зуби і борода?

 

  1. Червоний Макар

По полю скакав.

 

 

      ЗАВДАННЯ № 2

 

  1. Весною біла,

Влітку зелена,

Восени жовта,

Зимою добра.

 

  1. На дереві зеленім висить,

А червоним падає.

 

  1. Жовтий, соковитий,

На деревинку одітий.

 

  1. Розцвіла біла,

А росла зелена.

А коли дозріла,

То почервоніла.

 

ВІДПОВІДІ ДО КРОСВОРДУ:

О

Г

І

Р

О

К

К

А

В

У

Н

М

О

Р

К

В

А

Ч

А

С

Н

И

К

П

О

М

 І

Д

О

Р

Г

Р

У

Ш

А

Я

Б

Л

У

К

О

А

Б

Р

И

К

О

С

В

И

Ш

Н

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ МАТЕРІАЛУ

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

Рефлексія емоційного стану і рівня засвоєння навчального матеріалу (учні обирають смайлик, що на їхній погляд, відповідає роботі на уроці кожного з них:

 

а) усе зрозуміло; б) виникали певні труднощі; в) було важко).

 

 

Слово вчителя: - Ось і підійшов час закінчення уроку. – Діти! Скажіть, яке враження викликав у вас урок? Що корисного для себе ви взяли на примітку?

 

1. Виставлення оцінок з коментуванням

 

2. Домашнє завдання (для кожної групи своє)

 

Група 1: Рецепти напоїв із лікувальних рослин.

 

Група 2: Рецепти приготування страв з гарбуза.

 

Група 3: Рецепти приготування українських народних страв.

 

Група 4: Скласти міні-твір, що починається словами: «Я людина. Мені потрібно споживати здорову їжу тому, що...»

doc
Додано
9 квітня
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку