Конспект уроку з основ здоров'я для 6 класу " Самооцінка і здоров'я людини"

Про матеріал
Даний урок містить матеріал,в якому розкриваються поняття про самооцінку та її види, вплив самооцінки на поведінку і здоров'я людини. Розглядається необхідність формування в дітей адекватної самооцінки; а також розвиток життєвих навичок позитивної самооцінки; виховання в дітей чуйності і милосердя до людей, які потребують допомоги.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

САМООЦІНКА І ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

Номер слайду 2

Я - це Я, і Я - це надзвичайно!   Вірджинія Сатір

Номер слайду 3

Легенда про нарциса1. Про що розповідається в цій легенді?2. Які висновки можна зробити з даної розповіді

Номер слайду 4

Вправа «Хто я» Я ….. «Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе».

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Робота з підручником ст. 68 Самооцінка формується на основі досвіду – успіхів і невдач. Вона залежить і від того, як до тебе ставляться інші люди Як формується сомооцінка?

Номер слайду 8

Ситуація 1 П’ятикласник Сашко рік як відвідує художню школу і викладач вважає що він має надзвичайно хороші здібності і дуже талановитий. На міському конкурсі робота учня зайняла перше місце. Але він думає, що ще просто випадкова удача, а викладач перебільшує щодо його таланту. Яку самооцінку має Сашко?Як дана самооцінка впливатиме на його поведінку?Що б ви порадили хлопчику? 

Номер слайду 9

Тривожна, багато переживає і хвилюється. Невпевнена в собі, своїх силах, можливостях. Сумнівається в своїй унікальностіПідозрює інших в обмані, змові, лицемірстві, небезпеці. Відчуває самотність, страх, відчуженість. Важко і травматично адаптується. Схильна до обману, агресії та помсти. Плаксива, образлива. Звинувачує інших. Ознаки заниженої самооцінки в людини

Номер слайду 10

Ситуація 2 Павло та Поліна займаються бальними танцями і вирішили приймати участь у конкурсі, хоч два тижні дівчинка хворіла та не займалася. Нажаль дітям не вдалось зайняти призового місця і Поліна звинувачує в цьому Павла та необ’єктивне оцінювання журі їхнього номеру. Яку самооцінку мають діти?Як дана самооцінка впливатиме на їхню поведінку?Що б ви порадили Павлу та Поліні?  

Номер слайду 11

«Зоряна хвороба»Дрібні успіхи. Постійно критикують інших. Труднощі у спілкуванніЗарозуміла бесіда. Люблять хвалитися. Вважають,що завжди у всьому правіВимагають від оточуючих визнання. Підвищений тон, зневажлива інтонація. Ознаки завищеної самооцінки в людини

Номер слайду 12

Ситуація 3 Наталя відвідує літературний гурток та має хист до написання віршів і завжди бере участь у різноманітних конкурсах, де зазвичай її поезія займає призові місця. Нажаль на цей раз дівчинка не зайняла ніякого місця, але не засмутилась і вирішила що ще обов’язково прийматиме участь у подальших конкурсах. Яку самооцінку має Наталя?Як дана самооцінка впливатиме на її поведінку?Що б ви порадили дівчинці?  

Номер слайду 13

Задоволена собою. Орієнтована на спілкування. Впевнена в собіВпевнена у любові до неї Відкрита до спілкування та нових знайомств. Помилки і невдачі сприймає більш спокійно. Відчуває психологічну захищеність та підтримку з боку батьків. Чесна. Допитлива. Ознаки адекватної самооцінки в людини

Номер слайду 14

Чи знаєш ти що ….. Робота з підручником сторінка 69

Номер слайду 15

Екстримальні захоплення – один крок до трагедії Руфінг – це дослідження міських дахів. Причому чим складніше на нього потрапити, тим вище дах «цінується». Зачепінг (зацепінг, трейнсерфінг)– це проїзд у таких місцях, які до цього не пристосовані.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Одне хобі – декілька життів

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Баночка корисних порад

Номер слайду 20

Домашнє завдання1. Опрацювати параграф 12 2. Виконати завдання ст.70 – проект

Номер слайду 21

Головне — дій! Постав собі якусь ціль! Дій рішуче й не озирайся назад, іди вперед, спали за собою всі мости, пам’ятай про свою головну мету і досягай її.

Номер слайду 22

Перегляд файлу

6 клас  Основи здоров’я

ТЕМА. САМООЦІНКА І ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки

 

Мета: ознайомити учнів із видами самооцінки, впливом самооцінки на по­ведінку і здоров'я людини; сприяти формуванню в дітей адекватної са­мооцінки; розвивати життєві навички позитивної самооцінки; вихову­вати в дітей чуйність і милосердя до людей, які потребують допомоги.

Обладнання: матеріал підручника  , ілюстративний матеріал із теми уроку, схема «Види самооцінки», мультимедійна презентація

Підручник: Основи здоров’я 6 клас, І. Д. Бех, Т. В. Воронцова,В.С. Пономаренко, С. В. Страшко

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

Я - це Я, і Я - це  надзвичайно!

                                                                              Вірджинія Сатір

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Муха». Запитання до учнів:

  1. Що таке звичка? (спосіб поводитися, не замислюючись, чому це робиш)
  2. Що таке навичка? (це здатність щось робити, не замислюючись, як це робиш)
  3. Чи впливають звички на здоров’я? Доведіть.
  4. Назвіть способи формування звички (наслідування поведінки інших, свідомий вибір)
  5. Назвіть базові потреби людини (фізіологічні, соціальні, пізнавальні, естетичні, самореалізація)

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Обговорення легенди про Нарциса

В одному селі жив дуже вродливий парубок Нарцис, якому ніхто не подобався. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця ішов лихий чаклун. Побачивши, що юнак так захоплюється своєю вродою, не помічаючи нікого навкруги, він розсердився і сказав хлопцеві:

  • Віднині ти завжди дивитимешся у воду, - і перетворив його на квітку. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Ніби сидить красень-хлопець і дивиться у воду на свою вроду. Люди нарекли її ім’ям хлопця – нарцис.
  • Про що розповідається у цій легенді?

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Тема: Самооцінка і здоров’я людини. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки

 

ІV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота з терміном

Одного разу вчителька принесла до класу скриньку і сказала: «Зазирнувши до цієї скриньки, ви побачите свого найкращого друга». Як ви думаєте, що у ній було? Книжка, іграшка, фото відомої людини…? Ні, там лежало люстерко. Тому, зазирнувши всередину, кожен побачив себе. «Любіть і шануйте свого найкращого друга», — сказала вчителька. Одна учениця запитала: «Хіба ми не повинні шанувати інших, а лише себе?» Вчителька пояснила: «Щира повага до інших людей завжди ґрунтується на повазі до себе».

         Пограйте з друзями в гру «Хто я?». Вона допоможе більше дізнатися одне про одного і побачити, як у дзеркалі, свої сильні та слабкі сторони.

  • Дайте по черзі відповідь по 1-2 характеристиці «Хто я?». Візьміть до уваги риси характеру, свої інтереси, вміння. Наприклад:
    1. Я дружелюбний, щедрий
    2. Я люблю подорожувати

 

Самооцінка — це оцінювання особистістю самої себе, своїх можливостей, якостей та місця серед інших людей.

 

2. Робота зі схемою «Види самооцінки»

Залежно від того, як самооцінку, що має суб’єктивний характер, співвідносять з реальними проявами людини, її поділяють на види:

Види самооцінки

 

 

Адекватна самооцінка — та, що відповідає реальності. Неадекват­на — це коли людина себе неправильно оцінює.

Неадекватна, у свою чергу, може бути завищеною — для неї характерне переоцінювання людиною своїх позитивних якостей, та заниженою — применшення своїх переваг або (і) перебільшення недоліків. Саме неадекватно занижену самооцінку значно важче піддавати психологічній корекції через злитість із комплексом не­повноцінності особистості.

 

3. Робота в групах

Розгляньте  наведені ситуації і проаналізуйте який вид самооцінки представлений у кожній ситуації : (в додатку !) а також  напишіть декілька  ознак ,  які характерні людині з даним типом самооцінки. 

А) Занижена самооцінка:

Підвищує тривожність, вразливість; змушує людину звужувати коло тих, із ким можна спілкуватися, руйнує в людини надію на добре ставлення до неї тощо.

Б) Адекватна самооцінка:

Дає можливість людині керуватися своїми принципами й бути незалежною від думки оточення щодо себе; позитивно впливає на самопочуття тощо.

В) Завищена самооцінка:

Призводить до того, що людина самовпевнена, береться за спра­ву, яка перевищує її реальні можливості; не отримує бажаного відгуку й визнання від оточення; за умов невдачі може пpизвoдити  до бажання перекласти відповідальність на інших.

Крайнощі щодо самооцінки порушують душевну рівновагу і можуть стати причиною

4. Проблемне питання

Дуже часто підлітки задля підвищення нібито самооцінки та підвищення свого авторитету починає захоплюватися екстремальними та небезпечними розвагами, що призводить до негативних наслідків? (Додаток 2)

- Чи підвищать ці заняття авторитет? Як це може вплинути на здоров’я?

- То чи не краще розвивати якість свої творчі здібності або знайти якесь собі корисне хобі? Можливо завдяки цьому ми сформуємо адекватну самооцінку? 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Що таке самооцінка. Яку роль вона відіграє в житті людини?

2. Скринька чарівних порад. Напишіть кожен на листочку 1-2 ознаки  адекватної самооцінки, яких рис має досягти людина щоб відчувати себе впевненою.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати параграф12
  2. Виконати завдання (проект) на ст.. 70

VІІ.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Головне — дій! Постав собі якусь ціль! Дій рішуче й не озирайся назад, іди вперед, спали за собою всі мости, пам’ятай лише про свою головну мету і досягай її, а про самооцінку тобі вже не потрібно дуже хвилюватися: вона і так буде досить висока.


Додаток 1

 


 

Результат пошуку зображень за запитом "зачепінг"Зачепінг, зацепінг, трейнсерфінг — спосіб переміщення, проїзд на автозчепах вагонів, поручнях та підніжках, на гальмівних майданчиках, та у відкритих кузовах (вантажних вагонів), на міжвагонних буферах та розетках та на дахах поїздів чіпляючись за зовнішню арматуру вагона. Лю  ди, що практикують цей небезпечний вид пересування називають себе «зачеперами», «трейнсерферами».

Небезпека:

  • Втрата рівноваги і падіння з поїзда під час руху.
  • Ураження електричним струмом при проїзді на електрифікованих лініях в результаті торкання або занадто близького наближення до контактної мережі
  • Зіткнення з перешкодами по ходу руху (наприклад, платформами, світлофорними стовпами, мостами, порталами тунелів)
  • Падіння на рейковий шлях під колеса в результаті невдалого встрибування або сходу на ходу на бічну підніжку, спереду або між вагонами.
  • Падіння і травмування тіла в результаті зістрибування на великій швидкості на ходу.

Покарання і заходи протидії

       В Україні зачепінг на залізницях загального користування карається штрафом в розмірі від семи до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 119 до 255 гривень) відповідно до статті 109 Кодексу України про Адміністративні правопорушення [4]. Розміри штрафів за зачепінг на трамваях і безрейковому транспорті на дорогах загального користування встановлюється обласними адміністративними кодексами.

У європейських країнах штрафи за проїзд на поїзді зовні можуть бути значно вище. Наприклад в Німеччині особи займаються трейнсерфінгом, можуть каратися штрафом до 50 000 Євро.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Калашникова Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Horbach Svitlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олейникова Виктория
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
zip
Додав(-ла)
Шеремет Інна
Додано
12 червня 2019
Переглядів
8616
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку