21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок хімії в 11 класі

Про матеріал
Конспект уроку хімії в 11 класі. В розробці вказано навчально-розвивальна виховна мета, методи і обладнання на урок, виділено компетентності, що застосовуються на уроці. В роботі розміщено дві таблиці, з якими учні працюють, і система завдань для закріплення вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

                                                     Урок з хімії в 11 класі

                                                    Тема : Гідроліз солей .

Мета:

Навчальна: закріпити і розвинути знання учнів про основні закономірності

                     процесів гідролізу, написання рівнянь гідролізу, вміння визначати

                     реакцію середовища.

Розвивальна: розвивати в учнів уміння аналізувати, порівнювати , застосовувати

                          знання на практиці. Формувати розуміння практичного значення

                          гідролізу.

Виховна: виховувати охайність, допитливість, активність.

Методи: словесні, наочні, дослідницькі, робота в парах, стратегія «Обери

                 зайвого», робота з таблицями, «Мозковий штурм».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиця розчинності, пробірки, універсальний індикатор, розчини

                          NaCl, Na2CO3, AlCl3, NaOH, CH3COOH, H2O, комп’ютер, інтерактивна

                          дошка, картки для формувального оцінювання, роздруківки

                          таблиць.

Компетентності: спілкування державною мовою, здорозберігаюча,

                               математична, соціальна, навчання впродовж життя.

Девіз уроку: «Найважливішим завданням цивілізації є навчити людину

                         правильно думати» Т.Едісон.

                                               Хід уроку.

І. Активізація опорних знань.

    Учні одержують картки для формувального оцінювання.

                             «Мозковий штурм».

1.Який процес називається гідролізом?

2.Які реакції середовищ розрізняють в хімії?

3.Як їх визначити?

4.Від чого залежить механізм , за яким буде відбуватись гідроліз?

   Формулюємо ще раз висновок: Властивості залежать від будови.

5.Визначити склад солі: (проектую на дошку формули) KNO3, ZnCl2, HgF2, BaSO3, Li2SO4,   CaF2,    CuCO3,  CaJ2.

 Учні аналізують склад солей за таблицею, що одержали на попередньому уроці :

                Взаємозв’язок між складом солі, механізмом гідролізу

                                     і  реакцією середовища розчину

                Сіль ,

           утворена :

   Сильна кислота

HCl ,H2SO4, HNO3, HJ, HBr,

HClO4,

 

   Слабка кислота

CH3COOH, H2CO3, H2S,HF,

H2SiO3,H2SO3, H3PO4, HNO2

   Сильна основа

 LiOH, KOH, NaOH, Ca(OH)2,

Ba(OH)2

 

 

              

              рН˃  7

                   +

   Слабка основа

Mg(OH)2,Zn(OH)2, Mn(OH)2, Pb(OH)2,Cu(OH)2,Hg(OH)2,

Fe(OH)2,Fe(OH)3,Al(OH)3,

Cr(OH)3

 

              

           рН ˂  7

 

                    +

 

 

6.Гідроліз яких за складом солей вивчили на попередньому уроці?(солі, утворені сильною основою і слабкою кислотою і солі, утворені слабкою основою і сильною кислотою)

  Отже, з переліку учні обирають ZnCl2, BaaSO3, CaF2,

   Учні записують рівняння гідролізу, проводимо взаємоперевірку з коментарями.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Які за складом солі є ще?

Працюємо за таблицею, наводимо приклади відповідних солей, що утворені слабкою основою і кислотою і сильною основою і сильною кислотою . звертаємось до «Таблиці розчинності»  і визначаємо солі, що позначені знаком      #, наприклад:HgF2, CuCO3. Визначаємо реакцію середовища.

  Учні на дошці «ланцюжком» записують послідовні реакції процесу гідролізу цих солей, результати порівнюємо з матеріалом підручника (Попель П. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закладів загальної середньої освіти – Київ: ВЦ «Академія», 2019.)  ст.69.

    Розглядаємо особливості гідролізу солей, утворених сильною основою і сильною кислотою, робимо висновок, чому гідроліз практично не відбувається, тому і реакція середовища залишається нейтральною.

     

     Для перевірки на практиці результатів процесів гідролізу солей проводимо лабораторний дослід №1. Визначення рН водних розчинів солей за допомогою індикатора.

    Учні одержали набори реактивів :NaOH, CH3COOH, NaCl, Na2CO3. AlCl3, H2O, універсальний індикатор. Записують у стовпчик формули, напроти кожної позначають значення рН , що передбачають на основі теоретичних знань і перевіряють на практиці , порівнюють значення рН у воді.

                    Виводимо правила гідролізу.

1.Гідролізу підлягає йон слабкого електроліту.

2.Середовище розчину солі визначаємо за йоном сильного електроліту.

          Робота в парах з карткою:

     

             Сіль

                Середовище розчину після гідролізу

          Кисле

          Лужне

   Нейтральне

          KBr

 

 

          +

         MgSO4

 

        

                  +

 

 

         HgSO3

 

 

 

      

               +

         Na2S

      

 

       

                +

 

 

Проектую на дошку завдання :

Гідроліз якої солі описується рівнянням:

   S2- + HOH  = HS- + OH-

 Al2S3,  (NH4)2S,  Na2S. 

                   Підсумок:

1.Скільки є типів солей за складом?

2.Чи має гідроліз практичне значення?

3.Чи поширений гідроліз в природі?

4.Чи розвивали ми мислення?

     Учні здають картки з формувальним оцінюванням.

  Дом. завдання : навчальний проект в парах  «Гідроліз в природі і житті людини»,  §12, №90, 91. 

                          

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 січня 2020
Переглядів
1925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку