Урок "Хімічні властивості кислот"

Про матеріал
Конспект уроку з хімії з використанням технологій критичного мислення для 8 класу на тему "Хімічні властивості кислот"
Перегляд файлу

Тема: Хімічні властивості кислот

Мета: з’ясувати хімічні властивості кислот; формувати навички складати рівняння хімічних реакцій; розвивати критичне мислення учнів, культуру поведінки спілкування

Тип заняття:  урок з використанням технологій критичного мислення

Форми роботи: словесні (бесіда, розповідь), експерименти (лабораторний дослід), стратегії критичного мислення: «гронування», «асоціативна методика»

Засоби наочності: таблиця «Електрохімічний ряд напруг металів»

Обладнання: розчини метилоранжу, фенолфталеїну, хлоридної та сульфатної кислот; цинк, магній, мідь, купрум(ІІ) оксид, натрій карбонат

 

Хід заняття

 

І. Розминка та обгрунтування мети навчання

(учні провокуються до викладу власних думок)

Хімії в жодному разі навчитися неможливо,

не побачивши самої практики і не беручись за хімічні операції.

 

М.В. Ломоносов

Обговорення висловлення вченого

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Використовується «асоціативна методика»: учні активно пригадують, що вони знають про кислоти, встановлюють рівень власних знань, додають нові.

 

ІІІ. Актуалізація

 

(Стратегія критичного мислення: «гронування». Встановлюються зв’язки між відомими і щойно здобутими знаннями)

Молекули кислот у своєму складі містять йони Гідрогену, які і зумовлюють їх кислотні властивості, тому прогнозуємо хімічні властивості кислот

 

IV. Ступінь усвідомлення

 

Доведення до свідомості учнів матеріалу, який спирається на проблемність, пошук істини. Правила техніки безпеки під час роботи з кислотами

 1. Дія розчинів кислот на індикатори

У три пробірки наливаємо по 1мл хлоридної кислоти і додаємо почергово в кожну: лакмусу, метилоранжу, фенолфталеїну

Спостереження записуємо в таблицю

 

Індикатори

Лакмус

Метилоранж

Фенолфталеїн

Хлоридна кислота

червоний

рожевий

безбарвний

 

 2. Взаємодія з металами

Чи всі метали реагують з кислотами?

Метали, які розміщені у витискувальному ряді до водню, заміщують Гідроген у молекулах кислот, крім нітратної кислоти

Демонстрація дослідів і написання відповідних рівнянь хімічних реакцій:

 

Mg + 2HCI = MgCI2 + H2

     Zn + 2HCI = ZnCI2+H2

     Cu + HCI   (реакція не відбувається)

 

3. Взаємодія з основними оксидами

Демонстрація, написання хімічної реакції:

 

CuO + 2HCI = CuCI2+ H2O

4. Взаємодія з амфотерними оксидами

Складаємо рівняння реакції між кислотою та амфотерним оксидом

 

ZnO + 2HCI = ZnCI2+ H2O

 

5. Взаємодія з основами

Демонстрація взаємодії натрій гідроксиду із сульфатною кислотою

 

2NaOH + H2SO4   = Na2SO4 + 2H2O

 

Дана реакція називається реакцією нейтралізації

6. Взаємодія із солями відбувається за умови, що серед продуктів реакції є осад або газ

 

Na2CO3 + 2HCI = 2NaCI + CO2 ↑ + H2O

 

V. Рефлексія

 

VІ. Домашнє завдання

 

Параграф 29, вправа 221, 227, ст. 173; напишіть казки або вірші про кислоти

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку