Урок "Хімічні властивості лугів".

Про матеріал
Урок відповідає навчальній програмі з хімії для 8 класу. Розробка охоплює форми роботи, що підвищують пізнавальну активність учнів на уроці під час вивчення даного матеріалу.
Перегляд файлу

Тема: Хімічні властивості лугів.

Лабораторний дослід № 2. Взаємодія лугів із кислотами в розчині.

Мета: Розширити знання учнів про основні класи неорганічних сполук. Розкрити хімічні властивості лугів. З’ясувати  практичне використання знань про луги у практичній діяльності людини.

Розвивати критичне мислення, увагу та спостережливість. Вчити аналізувати, робити висновки. Удосконалювати вміння безпечно працювати з хімічними речовинами та лабораторним посудом.

Виховувати культуру хімічного запису.

Формувати науково-природничу картину світу.

Обладнання: підручник, зошит,  періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності, набір реактивів та лабораторного посуду для проведення дослідів.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

1. Бесіда.

- На які класи поділяються неорганічні сполуки? Перелічити їх.

- Які речовини називаються основами?

2. Вправа «Продовжити речення»

- Щоб записати хімічну формулу основи потрібно на першому місці написати …

- На другому місці записати …

- Потім проставити … і знести …

- При цьому пам’ятаємо що гідроксидна група має валентність …

3. Вправа «скласти формули основ».

4. Робота за таблицею розчинності.

Завдання:Визначити відношення до води записаних основ.

5. Хімічний диктант  (Вправа «Так» чи «Ні»)

Завдання: Якщо учень погоджується з твердженням,    то ставить +, якщо ні  -.

1. Всі основи за звичайних умов є твердими речовинами. (+)

2. Не мають запаху.  (+)

3. Всі основи білого кольору. (-)

4. Мають високі температури плавлення. (-)

5. При нагріванні розкладаються. (+)

6. Всі основи добре розчиняються у воді. (-)

7. Розплавити можна лише КОН та NaОН. (+)

8. Розчини основ милкі на дотик. (+)

9. Вони роз’їдають багато матеріалів. (+)

10. Спричинюють опіки шкіри та слизових оболонок. небезпечні для очей.

11. При роботі з основами слід дотримуватися правил техніки безпеки. (+)

12. Щоб зменшити концентрацію розчину слід вливати вводу у розчин лугу.  (-)

6. Взаємоперевірка.

7. Виставлення оцінок.

ІІІ. Сприйняття знань.                           

                 План.

1. Повідомлення теми і завдань уроку.

2. Мотивація теми уроку.

Знаючи хімічні властивості лугів та інших речовин, людина використовує їх у своїй практичній діяльності.

3. Дія лугів на індикатори.

а)  Вирішення ситуації.

Готуючись до практичної роботи, лаборант підготувала всі необхідні речовини та забула позначити їх етикетками. У трьох пробірках без етикеток містилися вода, розчин кислоти і розчин лугу. Як хімічним шляхом розпізнати ці речовини?

б) Демонстрація. Дія лугів на індикатори.

в) Додаткова інформація про використання індикаторів у природі. (Рослини-індикатори, мінеральна вода «Поляна квасова»).

4. Взаємодія  лугів із кислотами.

а) Лабораторний дослід № 2. Взаємодія лугів із кислотами.

б) Пояснення досліду вчителем.

в) Запис рівняння реакції у зошит.

5. Поняття про реакцію нейтралізації.  ( Термінологічна робота).

6 Практичне застосування реакції нейтралізації.   (Робота з підручником)

 

ІV. Узагальнення знань.

1. Якій кількості речовини відповідає 20 г натрій гідроксиду?

2. Вправа 224 с. 158

3. Вправа «Мікрофон».

4. Підсумок уроку.

 

V. Домашнє завдання: параграф 29 (2).

«1» - «6» - вправа 225 с. 159,

«7» - «9» - підготувати інформацію про рослини-індикатори,

«10» - «12» - провести дослідження хімічного складу чистячих засобів.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Загора Людмила
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
20 січня 2021
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку