Хімічні властивості води
Мета уроку: познайомити учнів з хімічннми властивостями води; продовжить формувати навички складання рівнянь хімічних реакцій;; розвивати логічне мислення; формувати вміння аналізувати й робити висновки.
Обладнання: вода, метали: Натрій, Кальцій; індикатори; штатив з пробірками, колби, газоотвідна трубка
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Бесіда
1 Дерево водою живе. Дерево воду береже.
2. Вийти сухим з води
3. Крапля за крапею – утворитья озеро.
4. Буря в склянці води
5. Під лежачій камень вода не тече
6. Лити воду на чийсь млин.
7.Вода камінь точе
8. Куди вода тече, там травиця росте
Казка:
Жила якось собі у теплій країні Н2О. Правили цією країною Спека та Холод. Вони по черзі правили країною, але чогось увесь час не вистачало у царстві! Не було дерев, птахів та звірів. Усе навколо було сіре та нудне. Були лише рідини, тверді тіла та гази. От одного разу поскаржилися жителі країни уряду, що чогось не вистачає. От і сказала Спека Холоду, що потрібно щось змінити. От вони й вирішили, що сама формула Н2О повинна стати третім правителем. От і стала Н2О правити. У країні з’явилися рослини та тварини, океани з його мекашцями.
Коли правив Холод, вода перетворювалася в лід.
Коли правила Спека, вода була газом. З’явилися хмари та випадали дощі.
Країна стала світлою та барвистою.
( Зайцева Ольга)
Вірш - пісня
Привіт усім!
Я вода, мене ти змалку знаєш
Якщо ти гарний малюк,
Мене ти поважаєш!
З агрегатним станом( пояснює вона).
Як мої тато й мама, я просто рідина.
Пластична і прозора, талан у мене є:
Без смаку і без близку, хоч кожен п’є мене.
Парфуми в мене дорогі:
Ви запаху не чули?
Так я ж не пахну, я ж вода,
Невже ви це забули?
А в спекотний день дорослий і малятко,
І лютий звір, і кожен птах й малесеньке звірятко,
Переді мною, як один, усі на коліна встали,
Бо все живе пологи просить.
Вода – це життя для всіх.
Ковток води і кров розносить по
Всьому тілі,
Так навік з уклоном усі до мене йдуть.
Людина, птах, звірина,
Коли мене не стане тут, тоді усе загине!
(Петренко Вікторія)
2.2 Новий матеріал
Учитель: Сьогодні ми ще раз переконалися в тому, що вода – дуже важливий оксид. Скільки прислів’їв, приказок, загадок ви знайшли. А скільки казок та віршів склали самі! Усі ми знаємо, наскільки важливо знати властивості речовин. Ми познайомилися з фізичними властивостями води, Сьогодні поговоримо про хімічні властивості. Вода з хімічного точки зору є дуже стійкою сполукою.
Проблемне питання: Як ви вважаєте, вода хімічно активна?
Метод мозгового штурму
Демонстрація взаємодії води з натрієм, кальцієм. До одержаних розчинів додати розчин фенолфталеїну, спостереження зміни забарвлення індикатора.
Пояснення:
а)дати визначення «луг»
б) взаїмодія води проходить активно з лужними та лужноземельними металами.
4. Визначаємо тип хімічних реакцій.
2.4 Узагальнення знань учнів
1. Вожа- хімічно активна?
2. Складіть самостійно рівняння взаїмодії води з Калієм, Барієм.
3. Складіть сенкан про воду.
Сенкан, який склали учні:
« Вода
Безбарвна, розкладається, реагує,
Вода – хімічно активна речовина.
Оксид»
III Заключна чстина уроку
3.2 Домашнє завдання