26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Інтегрований урок: Хімія, образотворче мистецтво. 7 клас Тема «Прості та складні речовини. Метали та неметали. Українські скіфи. Шедеври скіфського мистецтва»

Про матеріал
7 клас Тема «Прості та складні речовини. Метали та неметали. Українські скіфи. Шедеври скіфського мистецтва»
Перегляд файлу

Інтегрований урок: Хімія, образотворче мистецтво.   7 клас

Тема «Прості та складні речовини. Метали та неметали. Українські скіфи. Шедеври скіфського мистецтва» 

Мета; 1.Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися: здійснювати самоконтроль і самооцінку;

інформаційної компетентності: самостійно вивчати навчальний матеріал про складні та прості речовини за інструктивною карткою та практично застосовувати свої знання; відшуковувати інформацію про шедеври скіфського мистецтва, аналізувати на основі законів  композиції;

соціальної компетентності: здатності до взаємодії та продуктивної співпраці з різними партнерами в групі та в команді, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу;

2. Міжпредметної естетичної компетентності: спроможність аналізувати й оцінювати найважливіші мистецькі досягнення українських скіфів з погляду образотворчого мистецтва та хімії; вміння цінувати красу, створену митцями;

3. Предметних мистецьких компетентностей: дослідити історію українських скіфів, розвинути інтерес до історичних шедеврів мистецтва інтерес до вивчення різноманітних речовин за допомогою яких створюються мистецькі шедеври. Розвивати естетичний смак. Активізувати пошукові ініціативи учнів. Виховувати навички комунікативного спілкування.

Оснащення уроку: зразки простих і складних речовин, масштабні та куле стержневі моделі молекул речовин; журнал АРТ клас «Українські скіфи»; на форматі А 1 намальоване дерево, покрите золотою фарбою; клас слід оформити таким чином, щоб учнів можна було б розсадити по 5-8 осіб.

Обладнання уроку: мультиборд, планшети

Тип уроку: урок поглиблення знань

Очікувані результати: після цього уроку учні  зможуть:

  • Наводити приклади простих та складних речовин, які використовувались в творенні скіфських мистецьких шедеврів;
  • характеризувати прості та складні речовини за їх складом та властивостями;
  • знати та розповідати про українських скіфів;
  • наводити приклади світових шедеврів та пробувати аналізувати їх речовинний склад.

Основні поняття: мистецтво, стиль, філігрань; прості складні речовини, метали та неметали.

Творче завдання: відтворити в пластичних матеріалах скіфські золоті прикраси; моделі простих та складних речовин.

                                          Хід уроку

1.Привітання.Перевірка готовності до уроку . Облік відвідування.

Учитель образотворчого мистецтва: Сьогодні ми пропонуємо поринути в таємничий світ українських скіфів, виразити власні емоції від сприйняття скіфського мистецтва.

Учитель хімії: Ми з вами спробуємо дізнатися з яких речовин створені шедеври скіфського мистецтва, які речовини використовувались скіфами в повсякденному житті, які речовини оточують нас щоденно у побуті.

Актуалізація знань:(текс на екрані мультиборду)

Мистецтво в хімії і хімія мистецтва – все поєдналося в одно.                         І в день сьогоднішній і в тисячолітню даль --                                                                                                         Ніхто без хімії не створить прекрасну пектораль.                                       Тож всі знання сьогодні поєднуйте в одно --                                             Творіть прекрасне і хімію вивчайте заодно!

Учитель образотворчого мистецтва: Я впевнена, що ви теж маєте чим здивувати нас та своїх друзів, адже сьогодні кожен з вас підготував міні презентацію про шедеври скіфського мистецтва. Прошу до показу та висловлювань ваших власних вражень та почуттів від перегляду презентацій. (Домашнім завданням було створити презентацію – не більше 3 слайдів – про  шедевр скіфського мистецтва. Учні переглядають презентації, аналізують виконані роботи та оцінюють їх за допомогою незакінчених речень: Твоя робота…, Я бачу в твоїй роботі… і т. ін. Відповідають на запитання вчителів)

Учитель хімії: Переглянувши презентації про шедеври скіфського мистецтва,  дізнаємося які ж саме речовини використовувались скіфами при їх створенні (перегляд слайдів). Отже, тема нашого уроку: Прості та складні речовини. Метали та неметали. Українські скіфи. Шедеври скіфського мистецтва. (Учні записують тему з екрану мультиборду  в робочому зошиті та формулюють мету уроку за допомогою вчителів)                                                                         Первинне здобуття знань, умінь, навичок:                                                                         Учитель образотворчого мистецтва: Щоб реалізувати мету працюємо в групах. У кожної групи своє завдання. (Додаток  1).  Учитель хімії: На сьогоднішньому уроці ви поглибите свої знання щодо класифікації речовин. Тому прошу звернутися до інструктивної  картки, яка є в кожної групи на столі (додаток 2)  (чи на планшетах, а також висвітлюється на мультиборді). (Учні працюють в  групах, висувають гіпотези, озвучують отримані результати, роблять висновки, ставлять запитання вчителям; обговорюють отримані результати лабораторного досліду).

Творче перенесення знань умінь і навичок учнів у нові ситуації:    Самостійна художньо - практична діяльність учнів. Творче завдання: Із пластиліну виліплені копії скіфських різноманітних прикрас тонкої ювелірної роботи. Учитель образотворчого мистецтва пропонує учням покрити ці прикраси золотою, срібною або бронзовою фарбою. Учитель хімії пропонує виліплені з пластиліну масштабні молекули води, кисню, вуглекислого газу, озону, азоту покрити золотим чи срібним кольором в залежності від важливості цих речовин – на думку учнів – для життєдіяльності людини. (Вчителі стежать за самостійною роботою учнів, при необхідності допомагають окремим учням виконати завдання) 

Рефлексія: на розданих листочках учні виконують вправу ″Закінчіть речення: Сьогодні мені було… (комфортно, цікаво, легко, важко, весело, пізнавально і т. д.) Я…(дізнався, дізналася, навчився, навчилася, запам′ятав, запам′ятала, усвідомив, усвідомила…)″         Чи збулися ваші очікування від сьогоднішнього уроку? Чи всю заплановану роботу ви виконали? Що не встигли? (За принципом добровільності підходять до плакату із зображенням дерева і наклеюють свій листочок)

Підсумок уроку: Оцінювання та аналіз практичних робіт. Організовуємо колективний перегляд закінчених робіт, разом з учнями аналізуємо їх та  оцінюємо.

Учитель хімії: Вивчити відповідний параграф з підручника, скласти кросворд про прості і складні речовини; написати вірш, розповідь, казку про те, що ми вивчали на уроці. Учитель образотворчого мистецтва: Ми вдячні вам за співпрацю і дуже задоволені вашою роботою та об′єктивними судженнями. (Учні записують домашнє завдання)           Додаток 1. Учні (працюючи в групах) ліплять з пластичної маси за відповідними малюнками шедеври скіфського мистецтва.                                                                  Додаток 2. Всі речовини за своїм складом поділяються на прості і складні. Прості речовини складаються з атомів одного хімічного елемента, наприклад, кисень О2, озон  О3,  азот N2,  залізо Fe,  срібло Ag,  золото Au.  Прості речовини поділяються на метали й неметали.  Фізичні властивості металів: мають характерний блиск, ковкі, добре проводять електричний струм, теплопровідні, тверді за звичайних умов, крім ртуті, нелеткі, переважно сріблястого кольору різних відтінків, мідь червоного кольору, золото – жовтого кольору.  Фізичні властивості неметалів: це газоподібні, рідкі та тверді речовини, не проводять електричний струм, не теплопровідні,не мають металічного блиску, леткі, деякі з них мають характерний запах, неметали є різних кольорів.  Це, наприклад, сірка, вуглець, фосфор – тверді речовини, кисень, азот – це газоподібні речовини, що входять до складу повітря; (зразки металів та неметалів є на столах учнів)

Складні речовини складаються з атомів двох і більше хімічних елементів. Це, наприклад, вода H2O,   вуглекислий газ CO2,  натрій хлорид (кухонна сіль)  NaCI, оцтова кислота (оцет) СН3СООН, питна сода NaHCO3.

Усне обговорення опорної схеми: В повсякденному житті скіфи користувалися багатьма речовинами, матеріалами : вода, пісок, глина, камінь, залізо, золото, срібло які й тепер використовуються. Наприклад , вода . який її склад? Яка це речовина ? Кисень – одна з найважливіших речовин на нашій планеті й одна з найважливіших речовин у житті людини. Ви вже знаєте , що складається вона з двох атомів Оксигену. Отже, це (проста, складна) речовина? Як ви вважаєте, до металів чи неметалів належить кисень ? Чому? Скіфи широко використовували для виготовлення прикрас та й речей повсякденного вжитку золото. До яких речовин належить золото? За якими ознаками ми відносимо цю речовину до металів?

Лабораторний дослід.  Робота в групах. Є речовини: оцтова кислота,  сірка, вуглець, золото, срібло, вода,  залізо, натрій хлорид, цинк, кисень.

І група:  Виписати з запропонованого переліку речовин тільки складні речовини.

ІІ група:  Виписати тільки прості речовини.

ІІІ група:  Виписати речовини- метали.

ІУ група:  Виписати речовини – неметали.  По закінченні роботи – обговорення результатів лабораторної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
22 серпня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку