Урок "Хоч не пишно , аби затишно. Українська народна казка «Рукавичка»"

Про матеріал
Мета: Поглибити знання учнів про казку, працювати над свідомим, правильним читанням ; розвивати навички читання тексту; правильно інтонувати речення, вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення, мислення, артистичні здібності учнів. Виховувати в учнів взаємодопомогу, милосердність, співчуття до інших, любов до природи.
Перегляд файлу

Білоцерківської гімназії №21

 

Конспект уроку

з літературного читання у 2 класі

з використанням ІКТ

на тему:

Хоч не пишно , аби затишно.

Українська народна казка

«Рукавичка»

 

 

Підготувала

Вчитель початкових класів Качан Аліна Василівна

 

 

 

 

 

 

Тема: Хоч не пишно , аби затишно. Українська народна казка ‘’ Рукавичка ‘’

 Мета: Поглибити знання учнів про казку, працювати над свідомим, правильним читанням, ; розвивати навички читання тексту; правильно інтонувати речення, вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення, мислення, артистичні здібності учнів. Виховувати  в учнів взаємодопомогу, милосердність, співчуття до інших, любов до природи. 
Обладнання: індивідуальні складові таблиці для розчитування, картка для читання «Без зупинок», м’яка іграшкa, ілюстрації та стенд до казки, маски тварин, запис до казки «Рукавичка» , рукавички, ПК із проектором та мультимедійним екраном, підручник 2 клас. 
Тип уроку: комбінований.  

Хід уроку.

І . Організація класу до уроку.

1.Емоційний настрій на урок.

 Встаньте, діти, всі рівненько

 Посміхніться всі гарненько.

Гостей, що до нас завітали, привітайте,

Всім присутнім здоров’я й добра побажайте.

Доброго дня!

Вчитель:
- Кому дозволено сісти першим? (Дівчаткам) 
- Так, спочатку краса, а потім – сила. 
- А тепер пригадайте правила роботи на уроці. 
- Сидимо – (учні доповнюють: рівно). 
Працюємо – (старанно). 
Читаємо – (правильно і виразно). 
Відповідаємо – (чітко). 
 

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1.Вправи для вдосконалення навичок читання
а) Мовна розминка. 
   Фонетична зарядка. 

Вчитель:
– А де ж наш пустун-язичок? 
Заховався за біленький тиночок, 
Ліг на бочок і мовчок. 
А ми його зараз розбудимо. 
- Поплямкали губками. 
- Поклацали зубками, щоб міцнішими були. 
- Посичали гускою: с – с – с. 
- Подзижчали комариком: дз – з – з. 
- Подирчали трактором: др. – р – р. 
- Пошуміли вітерцем: ш – ш - ш. 

б)  Розчитування  за складовою таблицею. 

в) Робота над скоромовкою 

 

ІІІ . Мотивація та повідомлення теми уроку.

  • Діти, ви любите казки?
  • За що ви любите казки?
  • Найдавніші - це казки про тварин. За словами та вчинками їхніх героїв можна розпізнати людські якості: доброту, правдивість, розум, сміливість, хитрість,жадібність, злість. А також зрозуміти, як потрібно поводитися за тих чи інших обставин.
  • Сьогодні на уроці літературного читання ми розпочнемо працювати над новим розділом.
  • Прочитайте його назву. (Казка вчить,  як на світі жить)

  • Чи погоджуєтесь ви із прочитаним? Чому?
  • Які прислів’я ви ще знаєте про казку? (Казка-вигадка та в ній щось повчальне розумій. Казки маленькі, а розуму в них багато.)
  • Діти , а хто складає казки? (Народ та автор)
  • На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо народну  казку, а написав її український народ. Тому називають її українською  народною казкою. А її назву ви дізнаєтесь із загадки.

ІV.  Робота над казкою «Рукавичка» 

  • Прослухайте уважно казку «Рукавичка» та запам’ятайте її героїв
  1. Слухання казки (в записі)

-Яких героїв казки запам’ятали?

- Де взялася у лісі рукавичка?

2. Словникова робота(Читання «Луною»)

3.Повторне читання «естафетою».

- Діти, до нас на урок завітало одне із звіряток казки.

- Погляньте, хто це?

- Так, це Зайчик-побігайчик і він дуже хоче почути як ви читаєте.

- До кого він стрибне на парту той і читає.

-Готові?

Читання казки

-Чи в казці всі є частини?

- Яка частина відсутня?  (Кінцівка)

4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання

- Прочитайте за порядком назви тваринок, що оселилися в рукавичці.

- Кого звірі вже не хотіли впускати? 

- Чому мишку названо шкряботушкою? А жабку- скрекотушкою?

Кому лисичка-сестричка?

- Прочитайте речення, в якому говориться скільки ж тварин поселилося у рукавичці?

5. Гра ‘’ Посели у рукавичку ‘’ ( карточки ).

 

 

 

 

- А зараз пограємо в гру‘’ Посели у рукавичку ‘’.

-Завдання: за першим складом відгадайте тваринку та як її називають у казці.

(Проходить гра)

- Погляньте, яка маленька рукавичка, а як багато вмістилось в ній тваринок. Як вони допомагали один одному,щоб ніхто з них не замерз, хоч їм було тісно і не зручно. Як каже народна мудрість : «Хоч не пишно, аби затишно».

- Тому, діти, й нам слід, як ці звірята допомагати, взаємовиручати, підтри- мувати один одного.

          

6.Фізкультхвилинка                                       

7. Спостереження за мовою казки

-Зайчик підготував для вас ще завдання.
І ряд по парах. Доберіть слова, протилежні за значенням до слів:

влізла – вилізла

мало – багато

 загубив – знайшов

сидить – ходить

питає – мовчить, відповідає

ІІ ряд по парах. Доберіть слова, близькі за значенням слів:

іде ( ходить, бреде, чимчикує )

біжить ( гониться, мчить, женеться )

оглядатись (озиратись, придивлятись,приглядітись,роздивитись)

плигає ( стрибає )

лихо ( біда, нещастя, неприємність )

ІІІ ряд – групова робота . Інсценізація казки.

8. Розвиток зв’язного мовлення учнів.

 – Розгляньте малюнки на с. 35

– Кого з героїв художник не зобразив?

 – Пригадайте, як закінчилась казка?

– Давайте ж продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати?

( З тих пір ведмідь зимує у барлозі, лисиця – у норі, вовки – у лігві, заєць – під кущиком у снігу, мишка – в нірці ).

 V. Підсумок уроку.

- Як називається казка,яку ми прочитали? 

-Хто її автор?
- Чого вона нас вчить?

VI.Домашнє завдання

- Виразно читати  та переказувати казку.

- Намалювати ілюстрації до казки.

-Зайчику-побігайчику сподобалось як ви працювали на уроці. Він із задоволенням залишився б у нас й на інших уроках, але йому час бігти до своєї лісової школи. Тому ми з ним прощаємось.

- Ви сьогодні молодці! Ви дружно й старанно працювали, а дружба гори верне! 

- Дякую за роботу на уроці.

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку