Урок "Хрестові походи" 7 клас

Про матеріал

ознайомити учнів з причинами, основними подіями та наслідками хрестових походів, пояснити учням, що штовхало різні категорії людей до участі у походах, розповісти про лицарсько-чернечі ордени; розвивати учнів уміння аналізувати та узагальнювати історичні факти та явища, визначати їхні причини і наслідки, навички роботи з історичними джерелами та ілюстраціями, продовжити формувати уміння складати хронологічні таблиці; виховувати в учнях мужність та хоробрість, толерантне відношення до представників інших релігій.

Перегляд файлу

План-конспект уроку з всесвітньої історії, 7 клас

Тема: Хрестові походи

Мета: ознайомити учнів з причинами, основними подіями та наслідками хрестових походів, пояснити учням, що штовхало різні категорії людей до участі у походах, розповісти про лицарсько-чернечі ордени; розвивати учнів уміння аналізувати та узагальнювати історичні факти та явища, визначати їхні причини і наслідки, навички роботи з історичними джерелами та ілюстраціями, продовжити формувати уміння складати хронологічні таблиці; виховувати в учнях мужність та хоробрість, толерантне відношення  до представників  інших релігій.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: підручник (Ліхтей І. М. Історія Середніх віків), хрестоматія (Всесвітня історія. Документи. Матеріали. 6-11 класи / Упоряд. І. М. Скирда, А. М. Токарев. – Х.: Ранок, 2011) карта «Європа у ХІ – на початку ХІІІ ст. Хрестові походи», мультимедійна презентація, комп’ютер, мультимедійний проектор

 
Хід уроку
 І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда:

  1. Що таке «Схизма»? Які її наслідки?
  2. Яку роль відігравала церква у житті середньовічної людини?
  3. Кого називали єретиками?
  4. Хто боровся за «чистоту» церкви?
     

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку. (відображається на екрані з презентації)


IV. Вивчення нового матеріалу (відображається на екрані з презентації)

План

  1. Причини хрестових походів 
  2. Перший похід
  3. Лицарсько-чернечі ордени
  4. Наступні походи
  5. Наслідки походів


 


  1. Причини хрестових походів



Робота у парах

Робота із джерелом (С. 72 хрестоматії) – готується як роздатковий матеріал.
Учні мають опрацювати джерело і дати відповідь на питання (відображається на екрані з презентації):
 

  1. Які причини хрестового походу називає Урбан ІІ?
  2. Чим він зацікавлював людей до участі у поході?
  3. Якою була реакція слухачів промови Папи? 


Обговорення результатів роботи у загальному колі.
Робота з поняттям

Учасники походів нашивали на одяг, малювали на зброї хрести, тому їх назвали «хрестоносцями», а походи «хрестовими».
Метод «Мозковий штурм»
Учитель: На заклик Папи відгукнулися сотні тисяч людей по всій Європі: ремісники, селяни, лицарі, правителі, міська біднота.

Питання: Що штовхало цих людей окрім віри на цю ризиковану справу?
 

  1. Перший похід


Учитель: Звичайно, головною силою хрестоносців були лицарі. Давайте порівняємо їхню зброю із зброєю їхніх противників. У кого вона краща?

Учні переглядають слайди презентації

Обговорення у загальному колі
В ході вивчення подій походів учні складають хронологічну таблицю (приклад у презентації). 
Про перший похід розповідає вчитель і показує приклад заповнення таблиці.

Перший хрестовий похід      (1096-1099)
 

  1. Першими хрестоносцями стали селяни та міська біднота, були перебиті турками
  2. Пізніше в похід виступали три армії, які захопили Антіохію, Едессу, Єрусалим
  3. Виникнення держав хрестоносців:
             королівство Єрусалимське,
             графство Едеське,
             кн-во Антіохійське,
             графство Тріполі.
     
  1. Лицарсько-чернечі ордени


Повідомлення учнів або розповідь учителя (в презентації одяг трьох орденів: госпітальєрів, тамплієрів та тевтонців)
Фізкультхвилинка

 

  1. Наступні походи


Самостійна робота учнів із підручниками (С. 102-103)

Завдання: Продовжити хронологічну таблицю.

Перевіряється у кожного учня.
Питання до всіх: Як ви думаєте, в чому причина невдач хрестоносців?
Учитель додає про дитячий хрестовий похід (презентація).

Виховний момент

Дитячий похід виховний момент: на мою думку більшість матерів не відпускали дітей, але й знайшлися  і слухняні, які не пішли за більшістю, послухалися і з них сміялися, але це в кінці кінців врятувало їм життя.

Як ви вважаєте чи стали купці щасливими від зароблених грошей? Гроші, що зароблені не чесно ніколи не принесуть щастя
 

  1. Наслідки походів


В залежності від часу розповідь учителя за таблицею (презентація) або «Коло думок».
V. Закріплення знань

Бесіда:

·         Поясніть походження термінів «хрестові походи», « хрестоносці».
·         Що запозичили європейці від арабів унаслідок хрестових походів?
·         Які риси були спільними в різних чернечих орденів?
·         Які імена відомих хрестоносців ви запам’ятали ?
·         Чому хрестові походи зазнали поразки?
VI. Підсумок уроку.
VIІ. Домашнє завдання.
1.С. 99-103 підр., конспект;
2.Повідомлення «Трубадури», «Навчання в середньовічній школі», «Героїчний епос Середньовіччя».

 

doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
3244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку