Пояснити учням важливість наполегливої праці у досягненні своєї цілі, формувати вміння долати небажання, відсутність зацікавленості або винагороди, розвивати вміння боротися зі своїми лінощами, аналізувати свої вчинки та докладати зусилля до виправлення тих чи інших недоліків свого характеру, виховувати працьовитість, задоволення від гарно виконаної справи.
Урок християнської етики
Тема. Працелюбність і лінощі.
Мета. Пояснити учням важливість наполегливої праці у досягненні своєї цілі, формувати вміння долати небажання, відсутність зацікавленості або винагороди, розвивати вміння боротися зі своїми лінощами, аналізувати свої вчинки та докладати зусилля до виправлення тих чи інших недоліків свого характеру, виховувати працьовитість, задоволення від гарно виконаної справи.
Обладнання. Ілюстрації до українських казок, прислів'я.
Хід уроку.
1.Організаційний момент.
Дзвоник нас усіх покликав,
Бо для праці час настав.
Тож і ми часу не гаймо
І за парти всі сідаймо.
Епіграф: Бог працьовитих любить.
(Робота над епіграфом.)
2. Актуалізація опорних знань.
-Як ви розумієте прислів'я: "Бджола мала, а й та працює"?
-Хто крім тварин трудиться на нашій землі?
Уявімо собі таку картину: Ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить.Наприклад:
-Не працює електрик…(Що б сталося?)
-Не вийшли на роботу пекарі…
-Вирішив відпочити кочегар…
Життя-це праця
3. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про працелюбність та лінощі.
Подумаємо, чи можна подолати небажання працювати? Що для цього потрібно робити?
4. Робота над новим матеріалом.
Читання притчі про квітникаря.
В одного чоловіка був великий квітник. Кожного ранку квітникар з любов'ю оглядав свої рослини, вітався з ними, поливав, виполював бур'яни, а ввечері дякував Богові за лагідне тепло і сонце, що давало світло і тепло, за рясний дощик, що втамовував рослинам спрагу.
У квітникаря був сусід – заздрісний, лінивий, байдужий. На своїй ділянці він висівав і висаджував різні рослини, але росли вони погано, були слабенькі, тьмяні. "Це в мене земля погана", - думав він і заздрісно поглядав на квітник квітникаря. Одного разу він сказав квітникарю:"Дай мені ділянку своєї землі, я теж посію на ній квіти". Квітникар був людиною доброю, щедрою. Він виділив ділянку землі сусідові, дав насіння квітів.
Прийшла весна. Обидва засіяли свої ділянки квітами. Квітникар, як завжди, доглядав свої рослини, а сусід мало заглядав у квітник. Невчасно виполював бур'яни, забував поливати. "На хорошій землі все буде родити,-"думав він. Ось прийшов час. У квітникаря зацвіли квіти, заповнюючи пахощами околиці. А у сусіда серце знову наповнилось заздрістю і злістю.
Запитання до казки:
-Що необхідно для того, щоб виростити гарні квіти?
-Чому знову злився сусід?
-Що йому потрібно зробити, щоб і у нього виросли гарні квіти?
Народ уславлює працьовитих людей і осуджує нероб.
Словникова робота.
Лінивий – слово праслов'янське, воно є похідним від іменника ( лєнь ) – лінощі і пов'язане з грецьким словом стомлений. Це ж значення слово має в албанській, латинській, ірландській, готській та інших мовах. Щоправда, не зрозуміло, від чого лінивий може стомлюватися, якщо він не працює? Мабуть від лінощів!
Інсценізація вірша І. Світличного "Лінтюх"
Весь день сидить собі хлопчак
Без діла, та й міркує так:
"Я ледащо? Я нероба?
А хто зігнав муху з лоба?
Хто найперший снідав зранку?
Хто розбив із чаєм склянку?
Хто котові хвіст зав'язував?
А язик вам хто показував?
"Не пішов до школи – бо щось не хотілось;
Не зробив уроки – часу не лишилось;
Не зав'язав шнурків – не було охоти;
Не сказав "Добридень" – багато роботи;
Не напоїв Рекса – бо вода далеко;
Не погодував кішку – бо це теж не легко;
Мав би повечеряти – та розпозіхався;
Мав би роздягнутися – та в одежі вклався".
Снилося ледачому, ніби він трудився,
Та він так злякався, що аж пробудився.
Біблія навчає:
Ледача рука до бідноти веде, рука ж роботяща збагачує
-Виберемо слова подібні за значенням і прикріпимо до прав. картинки ледар -ледащо, нероба, ледацюга,лежень, лежебок, валяка.
Роботящий- працьовитий,трудолюбний, трудовитий.
Український народ завжди висміював ледарів.
Робота над прислів'ями.
1.Лінивий – гірше, як слабий.
2.Лінивому все ніколи.
3.Ховається від роботи, як пес від мух.
5. Фізкультхвилинка.
Продовження бесіди.
Давайте розглянемо ілюстрації до українських народних казок, яких йшла мова про працьовитість та лінь.
З малечку кожного дня ми маємо привчати себе до посильної роботи і виконувати все добре, на совість.
-Яку роботу ви виконуєте вдома?
-Чи є у вас обов'язки?
-Яку роботу ви б хотіли виконувати, але вам її не доручають?
Гра "Можу –не можу". Поставте "-" або "+".
Ваше головне завдання – навчання.
-Як ви маєте робити свою роботу?
-Чому одні діти навчаються гарно, а інші – погано?
-Що їм заважає?
-Як боротися зі своєю лінню?
6. Закріплення вивченого.
Клас ділиться на групи. Кожна група складаєприслів я.
1.Хто любить трудиться, тому без справи не сидиться.Якби я був лінивим то-...
2.Де господар добре робить, там і нива буйно родить. Якщо я буду працелюбним- то…
7. Підсумок уроку.
-Про що говорили?
- Чого навчилися?
-Що запам'ятали
8.Домашнє завдання. Намалювати малюнок "Моя майбутня професія"
Слід добре – добре пам'ятати
І щоб не збитися в путі.
Навчись себе перемагати
А це- найважче у житті.
Нелегко з сонечком вставати
Коли зарошений весь світ,
Тоді, як хочеться поспати,
Ну, а тобі ще мало літ.
Й науки нащо ті вивчати
Все б грався, бігав, і гуляв.
Учись себе перемагати
Ще поки ледарем не став.