З метою формування у дітей та молоді високоморальних якостей, патріотичної та громадянської свідомості, ціннісних орієнтирів, які ведуть людину шляхом пізнання Істини, Добра, Краси, вбачається необхідним вивчення предметів духовно-морального спрямування, складовою яких є спеціальний курс "Основи християнської етики".
Курс "Основи християнської етики" є дисципліною християнсько-світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, який вибудовується як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Він не є вченням віри, не включає релігійних обрядів, не ставить за мету залучення до певної конфесії. Викладання предмету передбачає виховання в учнів поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві.
Метою курсу "Основи християнської етики" є формування в учнів християнських моральних чеснот. У процесі досягнення мети передбачається реалізація таких завдань:
• ознайомлення учнів із основами християнської моралі як фундаменту загальнолюдських цінностей;
• ознайомлення учнів із християнськими моральними цінностями: істини, благочестя, добра, любові, краси, гідності, обов'язку, совісті, честі;
• формування свідомої та відповідальної особистості учня на основі християнських духовних, моральних та культурних цінностей;
• створення належних морально-етичних умов для самопізнання, самореалізації.
Тема уроку Подорож країною притч Ісуса Христа
Клас: 6 Б
Мета уроку:
Освітня: систематизувати й узагальнити знання учнів про притчі Христові, їх символіку та повчання.
Розвиваюча: розвивати уміння вести пошук Істини, знаходити її в Біблії, розвивати логічне мислення, уміння порівнювати та аналізувати.
Виховна: виховувати на конкретних прикладах із притч віру в Бога та загальнолюдські цінності.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Біблійна основа:
Вірші з Біблії: Євангеліє.
Ключовий вірш: «Хто заповіді Мої має, та їх зберігає, той любить Мене»
Словник понять і термінів: Притча, алегорія, мораль
Наочність: презентація, малюнки, схеми, Біблія, друковані зошити, ілюстрації.
Міжпредметні зв`язки: українська мова, зарубіжна література,
географія, образотворче мистецтво, історія.
Література до уроку:
Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового
Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання: “Слава Богу”, “Слава Ісусу Христу”.
Налагодження контакту з класом.
ІІ. Активізація навчальної діяльності
Як ви вже зрозуміли, що у нас сьогодні не звичайний урок, бо сьогодні ми вирушимо у подорож країною Ісусових притч. Ви отримали різнокольорові картки, та сіли розбившись на групи. Ці кольори разом складаються в світлофор, який нам стане помічником у нашій подорожі.
Бесіда
Скажіть, чи є у вас такі місця куди б ви хотіли би знов і знов повертатися?
Чому? (тому, що там було цікаво, приємно, нас там чекають і т.д.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Я сподіваюсь, що подорожуючи, нас сповнять приємні спогади, цікави моменти та яскраві почуття. Тема уроку: Подорож країною притч Ісуса Христа.
ІV. Інструкція до подорожі
Здійснити подорож ми зможемо за допомогою дорожніх знаків, але ж нам потрібно не тільки бачити їх на нашому шляху, а також знати їх значення.
Перший знак:
ПРИТЧА – розповідь, яка взята з історії чи навколишнього життя і мета якої – викласти духовні чи моральні істини.
Другий:
АЛЕГОРІЯ – прихований зміст оповідання, байки, притчі.
Та третій:
МОРАЛЬ – пояснення алегорії в оповіданні, байці, притчі.
(Пояснюють значення слів дають діти)
На протязі всього нашого шляху ми будемо зупинятися та виконувати різні завдання, за які будете отримувати перлини. У кінці уроку ми підрахуємо їх, та визначимо команду переможців.
Отож рушаймо!
V. Виконання тестових та творчих завдань
Станція 1
? -
Що ви бачите на малюнку? (музичні інструменти)
Хто на них грає? (талановиті люди)
Притча про таланти
Кожна команда знаходить конверт з позначкою «Талант» та за командою відкриває і складає пазл – ключовий вірш цієї притчі.
«У малому ти був мені вірним, то поставлю тебе управляти великим».
Молодці! Їдемо далі!
Станція 2
? –
У цьому мішечку знаходяться підказки, які допоможуть нам здогадатися, яка притча зустрілась нам на нашому шляху
Камінь, трава, малюнок дороги.
Притча про сіяча
Кожна команда знаходить конверт с позначкою «Мішечок» і шукає відповідний малюнок.
На слайді початок притчі «Вийшов чоловік посіяти зерно.
Зерно – це Слово Боже.
Сіяч – проповідник Божого Слова.
Земля - серце людське.
Слайд …І, коли сіяв, упала одна зернина…»
Край дороги – птахи повидзьобували (люди, які навіть не слухають Слово Боже)
ґрунт кам’янистий – засохла рослина (слухають Слово Боже, але при перших випробуваннях зраджують віру)
Терен - заглушив посіви (слухають Слово Боже, але життєві турботи, багатство та різні пороки заглушають Його)
А яку землю ми не назвали? (Добра земля, яка дала щедрий врожай)
Слайд: Добра, плодюча земля означає людей з добрим серцем. Вони уважні до Слова Божого. Плоди їхні – це добрі діла.
Слайд: Учімося слухати Слово Боже не вухами, а серцем, і тоді ми прокладемо собі дорогу до Царства Небесного.
Тож рушаймо далі!
Станція 3
?-
Кожна команда знаходить конверт с позначкою «Масок» і вирішує, хто буде зображувати героїв притчі.
Інші команди здогадуються про яку притчу йдеться.
Всі три притчі говорять нам про одне й теж – про Божу Любов, та про Самого Бога, який не лише очікує кожного грішника, а й шукає, хвилюється про кожного та знаходячи радіє!
Станція 4
?-
Для підказки є початок притчі: До храму ввійшли помолитись два чоловіки. Один був…
Притча про митаря та фарисея
V. Самостійна робота (тест)
Знаходьте конверт с позначкою «Храм» та виконуємо самостійно тест. У якому треба правильно розмістити слова, які характеризують митаря і фарисея:
Вважає себе грішною людиною; Вихваляється своїми чеснотами;
Не жалкує про свої гріхи; Щиро жалкує про свої гріхи;
Вважає себе взірцем побожної людини; Смиренний;
Кається в гріхах; Гордий;
Не визнає своїх гріхів; Просить пробачення у Бога.
Станція 5
?-
Навчаючи людей Ісус завжди хотів зосередити людей на чомусь дуже важливому, особливому, дорогоцінному, як у притчі про скарб і перлину.
Зараз кожна команда спробує відшукати свою перлину із Слова Божого:
Отже, мандруючи сторінками Біблії, ми наблизилися до кінцевої станції. Ми ще на один крок підійшли до розуміння Царствія Божого.
Підсумок уроку, оцінювання
На завершення підведемо підсумки уроку, командою переможців стала команда № ….
Але найбільша дорогоцінність, яку мріє мати кожен християнин, щоб бути у Царстві Божому, якому немає кінця та краю. Мати мир і злагоду з Богом та оточуючими людьми, до чого спонукає кожна притча Ісуса Христа.
Домашнє завдання:
Написати твір-мініатюру «Моя улюблена притча».
Дякую всім за роботу на уроці. На цьому урок закінчено.
Слава Ісусу Христу!