Урок "Хто такі друзі? яким має бутим друг\подруга".

Про матеріал

Конспект уроку за новою програмою для 1 класу (нова українська школа) з я досліджую світ, 3 тиждень навчання. Тема тижня - "Мої друзі". (присутні частини інтеграції).

Перегляд файлу

Тиждень 3

ТЕМА ТИЖНЯ «МОЇ ДРУЗІ»

 

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

Як знайти друзів?

Чому нам цікаво разом?

Як зберегти дружбу?

Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців?

 

Завдання третього тижня:

1. Створювати у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів;

2.Допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби, виокремити щирі стосунки;

3. Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;

4.Сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті;

5. Формувати відповідальне ставлення до тварин.

 

Очікувані результати третього тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

хто такий друг;

правила дружньої поведінки;

правила дбайливого ставлення до тварин;

та вмітимуть:

уживати форму кличного відмінка у звертанні (без називання термінів) та ввічливі слова;

вести діалог, ввічливо спілкуватися з однолітками та дорослими;

слухати й чути один одного в умовах спілкування;

дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки у класній спільноті, серед однолітків;

доглядати домашніх улюбленців.

 

 

 

 

 

Тема уроку: Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

 

Мета уроку:  Створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; вчити дітей оцінювати адекватно різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити самостійно шляхи виходу з них; вміти розрізняти поняття „ друг”, „ товариш”, «компроміс»; допомогти дітям з’ясувати критерії справжньої дружби; сприяти усвідомленню в дітей цінності дружніх стосунків та їх важливості в житті.

розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, прищепити їм повагу до людських цінностей; сприяти розвитку критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, навчити терпимості й коректності в спілкуванні з однокласниками.

Виховувати товариськість, бажання завжди жити в мирі і злагоді, уникати конфліктів.

 

Обладнання: сердечко, малюнки друзів, ноутбук (пісні), головоломки (плакати), текст казки «Казочка про дружбу», «Крісло автора», оберемок з тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи, зображення казкових героїв.  

 

з/п

 

Приклади навчальної діяльності

 

Очікувані результати навчання

 

Індекс конкретного

очікуваного

результату

 

1

Ранкова зустріч.

1.Вітання в колі друзів.

2. Обмін інформацією.

3. Гра «Ти мені подобаєшся».

4.Вправа «Портрет класу».

5.Щоденні новини.

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й реагує на усну інформацію в діалозі.

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання на ім’я до іншої особи.

Вживає ввічливі слова.

Об’єднується з іншими дітьми у групу для гри.

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі.

 

2МОВ 1.1-1

2МОВ 1.8-2

2СЗО

4.4-6

2СЗО

1.4-1

 

2

Вправа «Незакінче-

ні речення».

 

Висловлює свої думки й почуття.

Добирає приклади на підтвердження

своєї думки.

 

2 МОВ2.5-5

2ГІО 6.1-3

 

3

Гра «Дружні

лабіринти».

Розвиває навички письма.

Висловлює свої думки і почуття.

2МОВ 3.1-2

2МОВ 2.5-5

4

 Слухання «Казочки

Про дружбу» (автор

Наталія Гуркіна).

Бесіда «Хто такий друг?»

 

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось/кимось).

Розрізняє дружні стосунки.

Ділиться своїми почуттями та емоціями

від прослуханого висловлення (казки про події з життя або про спостереження за чимось / кимось).

Відповідає на запитання.

 

2МОВ 1.1-2

2СЗО 4.4-5

2МОВ 1.8-1

2МОВ 1.2-1

 

5

«Скажи мені,хто

твій друг, і я скажу хто ти». Записування друзів

у «Щоденник вражень». Лічба.

 

Створює невеликі висловлення на тему,

яка його / її хвилює.

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.

Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом(до10).

Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.

Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Малює графічними матеріалами.

Презентує результати власної творчості

(демонструє власні твори образотворчого мистецтва тощо) перед однолітками.

Використовує числа у межах 10.

 

2МОВ 3.1-3

2МАО 3.1-1

2МАО 2.1-3

2МАО 1.1-2

2МИО 1.1-5

2МИО 3.2-1

2МАО 1.1-1

 

6

Гра «Мій друг»

(учні по черзі називають риси характеру своїх друзів).

 

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо).

Спілкується з однокласниками.

Ставиться з повагою до інших осіб, їхнього походження.

Обґрунтовує свої вподобання.

Розмірковує, якими рисами характеру

має володіти друг.

 

2МОВ 1.7-1

2СЗО 4.4-1

2СЗО 4.4-2

2МОВ 1.5-2

2ГІО 6.1-1

 

7

Дослідження «Сила дружби» (на прикладі віника).

Проводить прості спостереження.

Пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють.

 

2ПРО 1.4-1

2ГІО 8.3-1

 

8

Вивчення і виконання «Пісні про дружбу».

 

Співає дитячі пісні (зокрема музичний фольклор) у відповідному настрої, характері.

Пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля.

 

2МИО 1.1-1

2СЗО 1.1-10

 

9

Запитання для

обговорення: Чи

може казковий герой бути другом?

Вправа «Оживи

друга».

 

Створює невеликі висловлення на тему,

яка його / її хвилює.

Вступає в діалог, підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення.

 

2МОВ 3.1-3

2МОВ 1.6-1

 

10

Рефлексія.

Встановлює дружні стосунки з дітьми

своєї та іншої статі.

 

2СЗО 1.4-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)?

 

І. Ранкова зустріч.

1.Вітання в колі друзів

 -  Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва,

Добрий день тому, хто справа.

Ми - одна сім'я.

Руку дай тому, хто зліва

Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва

Посміхнись тому,хто справа.

Ми - одна сім'я.

        Давайте і ми, друзі, почнемо цей день зі щирого привітання.(Діти по колу передають сердечко та вітаються. Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби. Звертаю увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі).

-    Доброго ранку, Галинко. Мені дуже приємно тебе бачити.

-    Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами…

-   Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і дружніх веселих перерв.

2.Обмін інформацією.

          Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.

- Розкажіть, з ким ви дружите?

- З ким із друзів ви любите гратися? Чому?

- Що ви можете сказати про свого друга? Який він?

- Що означає дружити?

3.Гра «Ти мені подобаєшся».

        Учасники об'єднуються в пари, стають обличчям одне до одного, беруться за руки і ведуть діалог:

— Ти мені подобаєшся.

— Чому?

— Ти мені подобаєшся, тому що...

  Називають одну характерну рису, що подобається у партнерові. Потім міняються ролями

4.Вправа «Портрет класу».

- Діти, а ви намалювали вдома портрет свого друга?

- Тож давайте створимо «портрет» нашого дружнього класу. Діти під музику чіпляють свої роботи на стіну.

5.Щоденні новини.

Складання правил товаришування.

● У ставленні до інших будь чесним, уважним, доброзичливим.

● Ніколи не дозволяй собі насміхатися над недоліками інших.

● Умій прощати.

● Не соромся поступитися іншому.

 

ІІ. Вправа «Незакінчені речення про друга»

-  Друзі, давайте поміркуємо кого можна назвати словом «друг»! продовжіть моє речення своїми висловлюваннями «Я вважаю, що друг – це той, хто……., тому що…….». Підтверджуйте свої відповіді історіями з життя.

 

ІІІ. Гра «Дружні лабіринти»

- Справилися з завданням чудово! Відпочиньмо трішки, - погляньте на дошку: двоє друзів засперечалися, не можуть визначити хто кращий рибалка. Давайте допоможемо їм у цьому.

Додаток 1

а) Хто з друзів кращий рибалка (той, хто зліва на малюнку, чи той, хто справа)?

- Скажіть, а чи можна другом назвати свою домашню тваринку? Чому? Чи є у вас такі друзі? Розккажіть про них.

- У мене теж є друг – домашній улюбленець, мій котик Мурчик. Він часто грається клубками ниток. Знайдіть його на малюнку. Розмалюйте котика тими олівцями, яким кольором ви його уявляєте.

б) Розмалюй кошеня, яке грає з клубком

- Які чудові у вас малюнки, справді, мій котик дуже схожий на ваші задуми.

- Протягом всього тижня ми з вами будемо говорити про друзів – тих, які є в реальному житті, тих, кого ми собі уявляємо, читаючи казки, і про наших друзів – домашніх улюбленців.

ІV. Слухання казки «Казочка про дружбу» (автор – Наталія Гуркіна).

Бесіда «Хто такий друг?»

  • Прослухайте казку про дружбу і скажіть чимав друзів Борсучок. Чому ви так думаєте?

Казочка про дружбу

Щоранку Борсучок робить зарядку. Раз–два лапками, три–чотири хвостиком…

Після неї він іде збирати росу й чаювати із Сонечком.

Та якось одного дня Борсучок зник. Сонечко розгублено ходило лугом і чекало на друга. Той не прийшов.

– Що трапилося? – почало хвилюватися світило.

Квіточки, яких теж здивувала відсутність Борсучка, запропонували:

– Треба з’ясувати причину. Попросимо мишку побігти до нього.

Сіренька голівкою на знак згоди кивнула, хвостиком махнула й побігла до нірки Борсучка.

– Тук, тук, тук, – постукала у дверцята. – Є хто вдома?

– Проходьте, – почулося зсередини.

Мишка дверцята відчинила й забігла в хатинку. Там у ліжечку лежав Борсучок.

– Тебе всі шукають, – пропищала мишка.

Той сумно зітхнув:

– Нездужаю я. Ніжка болить.

Сіренька ніжку оглянула, носиком замислено повертіла й сказала:

– Я незабаром повернуся. Чекай на мене.

Борсучок усміхнувся: «Не забули про мене друзі.»

Мишка побігла до квіточок і розповіла про хворобу Борсучка. Тут якраз і Сонечко підійшло.

Вислухавши сіреньку, світило дістало промінчика:

– Візьми. Він усі хвороби зцілює.

– А що з ним робити? – запитала мишка.

– Поклади поряд із хворою ніжкою, – порадило Сонечко.

– Гаразд, – кивнула сіренька і швиденько побігла до нірки хворого.

Незабаром усі побачили Борсучка. Він щасливо усміхався.

– Я знову здоровий! – вигукнув Борсучок.

– Ура–а! – заплескали пелюсточками квіточки.

– Ура–а, – щасливо усміхнулося Сонечко.

Всі раділи й веселилися. Друзі знову були разом!

Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору (бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей).

  • Кого можна вважати другом?
  • Чи було Сонечко другом Борсучка? А – квіти? А – Мишка? Чому ви так думаєте?
  • Яка неприємність трапилася з Борсучком?
  • Чи хвилювалися друзі? З чого це видно?
  • Як допомогло другу Сонечко? А Мишка?
  • Чи є у вас друзі?
  • Як вони вам допомагають? Розкажіть історії з життя.
  • Яким, на вашу думку, має бути справжній друг?

 

- Дузі, пам’ятайте, що бути другом – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.

V. «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу хто ти». Записування друзів у «Щоденник вражень». Лічба

- Скажіть, чи знаєте ви відоме прислів’я «Скажи мені, хто твій друг,і я скажу, хто ти»? Що воно означає?

- Зараз настав час попрацювати у наших «Щоденниках вражень», дістаньте їх, – запишіть за допомогою писаних чи друкованих літер, малюнків, позначок усіх друзів. Зверніть уваагу, це можуть бути учні з вашого класу чи старші діти, сусіди, друзі зі садка або ж тварини – домашні улюбленці.

- Справилися з завданням? Полічіть своїх друзів. Позначте їх кількість числом.

 

  • Друзі, пам’ятайте ще таке: в дружбі не важлива кількість.

Ми можемо мати одного справжнього друга, і він буде ціннішим за

десяток інших. Важливо, якими рисами характеру володіє наш друг.

VI. Вправа «Мій друг». Риси характеру друга

- Зараз ми пограємо у гру. Для цього нам потрібно стати в коло. Гра називається «Мій друг». Граючи в неї, ми спробуємо з’ясувати, яким має бути друг і якими маємо бути ми, щоб бути другом. Кожен з вас називатиме одну рису характеру, якою повинен володіти друг, і казати чи для вас вона характерна. Я почну гру, а ви, по порядку, продовжите за мною – «Друг – це той, хто допоможе і я завжди це роблю!».  (відповіді дітей).

- Друзі, подивіться, яке велике в нас утворилося коло, і в ньому опинились усі ми. Отже, всі ми – друзі, тому поплескаймо в долоні один одному».

Діти плескають у долоні.

VII. Дослідження «Сила дружби».

  • Поглянуть, у мене в руках оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи. Давайте спробуємо його переламати.

Чи вдалося це зробити?  Як ви думаєте чому?

  • Так, сила цього оберемку ховається у його єдності. Прутиків багато, вони всі зв’язані разом, тому і нам важко було це зробити. А якщо я розв’яжу оберемок, і дам кожному з вас одну паличку і запропоную її зламати, чи зможете ви це зробити? Давайте спробуємо!

Чи вдалося це зробити? Чому?

  • Справді, одну паличку ми швидко переламали, бо вона одна-одненька, тоненька і маленька. Легко вам було це зробити чи ні?
  • Так і серед людей, коли ти сам один, - тебе легко образити, тобі сумно, важко. А коли ти маєш друзів – ви вже, як оцей оберемок прутиків, що я спочатку показувала, - сильні, міцні, жваві, єдині, ви – разом і в цьому ваша міць. Пам’ятайте, - друзів потрібно берегти.

VIII. Вивчення й виконання «Пісні про дружбу».

  • Пропоную нам, друзям, виконати пісню про дружбу, яка так і називається.під час виконання ви можете відображати рухами, мімікою настрій, характер пісні.

«Пісня про дружбу»

Музика: О. Янушкевич. Слова: М. Ясакова.

Знають всі, коли є друг – все світлішає навкруг,

Якщо сам не підведеш – друзів більше ти знайдеш.

Приспів: Дружать сонце і земля, ля-ля, ля-ля.

Дружать луки і поля, ля-ля, ля-ля.

Дружать діти на землі

І великі, і малі.

 

Разом ходим на гурток, поспішаєм на каток,

Нам незгоди не страшні – з другом весело мені.

Приспів.

Де єднає дружба всіх – там лунає пісня й сміх,

Свято нам несуть у дім – буде весело усім.

Приспів.

IX. Запитання для обговорення: Чи може казковий герой бути другом?

  • Напевне, кожен з вас полюбляє казки. Скажіть, чи може герой казки бути другом. Чому?
  • Я вважаю, що героїв казок теж можна назвати друзями, - адже вони рятують нас від суму, навчають нас як діяти в різних ситуаціях, завжди з нами, як тільки ми відкриємо улюблену книгу…
  • Хто з казкових героїв є вашим другом? Розкажіть про нього.

Вправа «Оживи друзів»

  • У мене теж є друзі, але вони поки що сплять. Нам потрібно їх розбудити. А зробимо ми це, додавши яскравих кольорів у їхні образи. Розфарбуйте ілюстрації, розв’язавши приклади. Будьте уважні, відповідь до прикладу означає якийсь колір, їх перелік ви знайдете під зображенням. Отже, розв’язуйте приклади і розфарбовуйте героїв, - дівчатка – принцесу, хлопці – чоловічка.

Додаток 2

                         

X. Рефлексія

- Друзі, станьмо в коло, візміть один одного за руки.

– Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч.

– Пригадайте, що сьогодні приємного і корисного відбулося, що вам запам’яталося найбільше?

– Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки добро і дружбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хоменко Надія
    Дуже насичений урок. Дякую за допомогу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
7826
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку