Розробка уроку з української літератури для 5 класу "І. Франко «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру". Формування предметних компетентностей: пояснення особливостей літературної казки, переказування фрагментів казки, аналіз поведінки Лиса, розрізнення головних і другорядних персонажів. Ключових компетентностей: учні дають власну оцінку вчинкам і поведінці персонажів, толерантно відстоюють власну позицію. Виховання емоційно-ціннісного ставлення: осмислення негативної ролі лицемірства, хвалькуватості в житті сучасної людини.
Урок з української літератури
5 клас
Тема: І. Франко «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру
Мета: навчити учнів давати власну оцінку вчинкам і поведінці дійових осіб, відрізняти головних персонажів від другорядних, удосконалювати вміння виразно і правильно читати казку в дійових особах; виховувати осмислення негативної суті лицемірства, зазнайства і хвалькуватості в житті людини.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок
Засоби навчання: ілюстрації до казки, мультиплікаційний фільм
Перебіг уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку
Дивись вперед з надією,
Назад – із вдячністю,
Угору – з молитвою,
Униз – з покаянням,
Всередину – з увагою,
А навкруги – з любов’ю
( валеохвилинка)
2. Вступне слово вчителя
Іноді, коли комусь довго таланить, усе вдається, то він стає самовпевненим, пихатим, необережним, і має потім великі неприємності. Так трапилося і з героєм казки І. Франка « Фарбований Лис».
ІІ. Оголошення теми, завдань і цілей уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Переказування казки від імені автора і дійових осіб.
Виразне читання в особах вказаних епізодів казки.
ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
І варіант – за допомогою прикметників;
ІІ варіант – за допомогою дієслів
Коло думок
Фізкультхвилинка
V. Самостійне застосування учнями знань
Визначіть тему й основну думку казки.
Орієнтована відповідь
Тема: зображення пригод Лиса Микити, його нечесного способу життя та отримання гідної кари
Основна думка: засудження обману, хитрості, нечесності; висміювання пихатості та боягузтва.
І група
Наприклад: Тіло в золоті, а душа в болоті.
Не кажи гоп, доки не перескочиш.
ІІ група
Зразок: Лис Микита
Хитрий, пихатий
Глузував, вихвалявся, обдурював
Брехня його нарешті розкрилася
Хитрун
Виступіть у ролі захисника та обвинувача Лиса Микити, склавши 2-3 пунктів своєї промови.
VI. Підсумки. Рефлексія. Оцінювання
Завершальне слово вчителя.
Перемогою скривджених над кривдником закінчується казка « Фарбований Лис». Отже, це підводить до висновку, що основою людських взаємин мають бути взаємоповага, справедливість, добро.
VII. Домашнє завдання
Прочитати казку В. Королева- Старого «Хуха – Моховинка».
За бажанням скласти невелику казку про домашніх тварин.