Урок мислення з використанням технології "Сторітелінг"

Про матеріал
Розробка уроку мислення з використанням технології "Сторітелінг" на тему "Їде панна Осінь на золотому коні" (уроки мислення на природі)
Перегляд файлу

Урок мислення з використанням технології «Сторітелінг»

Тема. Їде панна Осінь на золотому коні

Мета.

  • формування предметних компетентностей: розширювати знання учнів про характерні ознаки осені в природі; викликати естетичні переживання, захоплення красою природи; активізувати і збагачувати словниковий запас  учнів; закріплювати навички літературної вимови;  розвивати мовлення школярів, уяву, активність, творчість, мислення, спостережливість; формувати уміння бачити красу осінньої пори; виховувати любов до природи, до рідного краю;
  • формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: формувати здатність розуміти мету навчальної діяльності; дотримуватися певної послідовності виконання завдань; здатність перевіряти свої результати праці;

- здоров’язбережувальної: учити дбати про своє здоров’я під час роботи за партою;

- соціальної: удосконалювати уміння висловлювати власні думки, робити висновки;

- громадянської: виховувати любов та повагу до рідного краю та природи.

Обладнання. Осіннє листя, корони для Осені та її місяців, листочки для роботи в групах, кошик з овочами, грибами та фруктами.

Хід уроку

Урок розпочинається на подвір’ї школи.

І. Організація класу

Гляньте, діти, на повір’ї, любо як та мило,

Подивіться, все навколо осінь як змінила.

На повір’я завітайте, все гарненько розглядайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Уточнення понять: рідний край, Батьківщина.

- Огляньтесь навколо. Де ми з вами знаходимось?

(На шкільному подвір’ї.)

- Це куточок нашого рідного краю, нашої Батьківщини.

- Що ж таке Батьківщина?

Батьківщина — це ліс осінній,
це домівка твоя і школа,
і гаряче сонячне коло.
Батьківщина - це труд і свято,
Батьківщина - це мама і тато,
це твої наищиріші друзі
і бджола у веснянім лузі.
Батьківщина — це рідна мова,
це дотримане чесне слово.

- Так, місце де ви народились і живете є найкращим, найдорожчим. Це ваш рідний край, ваша маленька Батьківщина. Мабуть, найбільшу радість, найпалкішу любов до рідної землі, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала людину. Шепіт річок, спів пташок, запах квітів – усе це дорога серцю природа. Природа і Батьківщина невіддільні.

ІІІ. Основна частина.

 1. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

 (Урок продовжується в класі.)

- Сьогодні на уроці ми не будемо читати. Будемо говорити, думати, все помічати і те, що побачимо, спробуємо передати словами.

   Ось ми побували з вами у куточку природи, щоб ще раз поспілкуватися з нею, побачити її красу в цю чудову пору року. А як вона називається, ви відповісте, відгадавши загадку.

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без фарб

Скрізь малює листя.

На деревах листя те

Так блищить, мов золоте. (Осінь.)

- Осінь завітала до нас у гості.

2. Інсценізація.

(Входить дівчинка Осінь.)

Осінь. Добрий день! В добрий час

            Рада, діти, бачить вас!

            Не сама до вас прийшла –

            Я синочків привела.

(Виходять Вересень, Жовтень, Листопад.)

- Як звати синочків Осені?

- Чому вони носять таку назву?

(У вересні цвіте верес, у жовтні жовтіє листя, у листопаді листя опадає з дерев.)

- Які ж іще характерні ознаки цих місяців?

Вересень. Вересневе небо синє,

                  І сади ще пахнуть літом.

                  В палісаднику жоржини

                  Розгорілись дивоцвітом.

Жовтень. Сяють золотом берези,

                  Жовтень ним вінчає осінь,

                  Журавлиний клин мережить

                  Висоти холодну просинь.

Листопад. Хмарна не радує днина,

                  Вітер висвистує в кронах,

                  Лиш молоденька калина

                  Світиться в гронах червоних.

3.  Вправа «Мікрофон».

- Котрий з цих місяців є початком осені, серединою, кінцем?

- А які ще зміни в природі відбуваються восени? (Сонце опускається нижче, стає холодніше, відлітають пташки у теплі краї, на деревах жовтіє листя.)

- І не тільки жовтіє, а й коричневіє, червоніє, стає фіолетовим. Ось як гарно про це написав Сергій Сухомлинський:

Скільки барв кругом розлито:

Пурпур, охра, зелень, просинь,

Це минає тепле літо,

Золота надходить осінь.

Край наш писанка неначе –

Треба тільки вміти бачить!

4. Робота в групах.

- Осінь принесла нам завдання на листочках. Тут написані неповні речення, словосполучення. Ви попрацюєте в групах, а потім об’єднаєтесь і складете опис. Заголовок придумаєте колективно. (Листочки з завданнями прикріплені на дошці.)

Щедра осінь

  По землі йде гарна жінка. На ній золотом шитий наряд. На голові віночок із золотих колосків і осінніх квітів. В одній руці вона несе кошик, в якому червонобокі яблука, соковиті груші, сливи, солодкий виноград.

 

   А в другій – чарівна паличка. Тільки доторкнеться красуня Осінь до дерев, так і одягне їх у святковий одяг. Коли махне цією паличкою – вся земля золотим килимом покривається. Різними кольорами переливається цей килим на сонці.

 

   Іде щедра Осінь і пригощає людей своїми дарами. А люди дякують та врожай вихваляють. Нема добрішої та щедрішої пори ніж осінь.

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Технологія «Сторітелінг»

Метушні немає,

Тиша й прохолода.

Осінь золотая

Тихо – ніжно ходить.

- Діти, мабуть, жодна пора року не має такої краси, як осінь. І ця краса таїть у собі багато цікавого і спонукає нас творити казку.

- Хто складає казки?

- А ви вмієте складати казки?

- Ось таких дітей як ви вчив складати казки В. О. Сухомлинський. Він написав більше 1500 казок, про ласкаве сонечко і веселого метелика, про працелюбних мурашок, про дітей і про найкращі риси людини. Василь Олександрович хотів, щоб ви виросли добрими, чуйними, працьовитими, любили тата й маму, рідний край і свою Батьківщину. В. Сухомлинський говорив: «Казки – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки, мови.»

2. Фізкультхвилинка.

3. Створення історії за опорою.

- Давайте і ми спробуємо скласти свою казку, яка матиме просту назву:

Панна Осінь їде в гості

- Діти, а як ми можемо назвати Осінь?

(Чарівниця, господиня, панна.)

- Як в казках зображають Осінь? (Як живу людину.)

- Як може рухатися Осінь по землі? (Ходити, їхати на золотому коні.)

- Де живе Осінь?

Давайте пофантазуємо і уявимо, де жили синочки осені?

- Що одного разу вирішила зробити Осінь?

- Як вона подорожувала в гості?

- Що вона побачила в господарстві старшого сина?

- Чим порадував Осінь середній син?

- Як зустрів свою матір Листопад?

- Який настрій був у Осені після відвідин молодшого сина?

Опорні слова: у чарівному лісі, Панна осінь, Вересень, Жовтень, Листопад, окремо, вирішила провідати, запрягла золотого коня, зустрів лагідно, багатим, щедрим, різнобарвністю кольорів, золоті килими постелив, увесь час малює, сердито струшує, лякає, дихає холодом, засумувала, гірко плакала, пронизливі, холодні дощі.

  • Експозиція. Жила-була _____________________________________

Де жила панна Осінь? Де жили її сини?

  • Зав’язка. Вирішила ________________________________________

Що вирішила мати? Що вона зробила?

  • Розвиток подій. Спочатку ____________________________________

Кого спочатку відвідала Осінь? Як зустрів матір Жовтень?

  • Кульмінація. Помандрувала _______________________________

Чим засмутим матір Листопад?

  • Розв’язка. Засумувала ____________________________________

Що робила Осінь повертаючись додому?

  • Висновок. І відтоді _______________________________________

Чому в листопаді йдуть дощі?

4. Правки.

- Перечитайте історію. Внесіть зміни до тексту. Виправте помилки. Слова для виправлення знайдіть самостійно у словнику.

Панна Осінь їде в гості

   Жила у чарівному лісі панна Осінь. Її сини – Вересень, Жовтень і Листопад жили окремо.

   Вирішила мати провідати кожного, побачити як вони поживають. Запрягла свого золотого коня і вирушила в дорогу.

   Спочатку відвідала старшого – Вересня. Син зустрів матір лагідно, був веселим, багатим, щедрим.

   Задоволена Осінь вирушила в гості до Жовтня. Син зустрів її різнобарвністю кольорів, золоті килими постелив під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, увесь час малює, все в роботі.

   Помандрувала мати до Листопада. А він сердито струшує листя з дерев, лякає пташок, дихає холодом на чарівні квіти.

   Засумувала Осінь, сіла на свого золотогривого і повернулася додому. А повертаючись, вона гірко плакала.

   І відтоді у листопаді завжди йдуть холодні, пронизливі дощі.

(1-2 учні зачитують свою казку)

V. Домашнє завдання

Прийом «Авторське крісло»

Розказати казку батькам, друзям.

VІ. Підсумок уроку.

- Люблять люди осінь за чарівність та щедроти. У давні часи вони зустрічали її святково. Співали пісні, водили хороводи, присвячували вірші. А ми сьогодні з вами присвятили осені казку. А ось чи сподобалась казка їй ми зараз дізнаємось.

Осінь.

- Ой як сподобалась! За таку гарну розповідь про мене я вас пригощу фруктами з мого чарівного кошика.

Осінь пригощає усіх фруктами.

 

Список використаних джерел

 

1. Большакова І. Технологія « Сторітелінг»  https://youtu.be/K2YVwU9B6L4

2. Симмонс Анетт . Сторителлинг. Как использовать силу историй. – М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 272 с.

3. Ресурси  мережі  Інтернет

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку