Урок :" Ідентичність.Формування самоідентичності.Особиста гідність і совість."

Про матеріал

Дана розробка може бути використана на уроці " Громадянська освіта".У ній застосовано методи тренінгу,робота в парах,незавершене речення.Розробка уроку була апробована на одномуз уроків,учням було цікаво.

Перегляд файлу

Тема: Ідентичність.Формування самоідентичності.Особиста гідність і совість.

 

Очікувані результати:Учні повинні зрозуміти,що таке ідентичність,з яких елементів вона складається; здобувачі освіти повинні удосконалити вміння працювати в парах ,формулювати власну думку.

Мотивація навчальної діяльності.Запропонувати учням намалювати  на аркуші А5 сонце,промінчики якого являють собою внутрішні якості кожного з учнів.Вони вздовж намальованих променів мають  написати відповіді на запитання : «Хто я?»,ропочинаючи кожне речення словами « Я-…».Потім кожний учень коротко презентує себе.Учитель підводить дітей до висновку,що не всі наші ідентичності є відкритими.Ті якості,які діти назвали відкрито-це явні ідентичності.Але кожна особистість також має приховані ідентичності.

Учні записують в зошити тему уроку.

Для того,щоб з’ясувати,що таке ідентичність, які є види ідентичності,учні працюють з підручником,записують визначення в зошит,пояснюють кожну із запропонованих ідентичностей Чеда Гордона.

Працюючи в парах, учні виконують завдання:Кожен/кожна учасник/учасниця пари описує одне одного,зазначаючи риси його/її ідентичності.Далі обговоріть,які ваші характеристики розкриті,а які-ні.Чому вам вдалось розкрити не всі характеристики?

Отже,розуміння власної ідентичності допомагає людині краще розібратись у собі,у своїх вподобаннях та приналежності до певної групи.

Самоідентичність характеризується цілями,цінностями,здібностями,ідеалами,потребами,іншими індивідуальними потребами людини.

Звернути увагу учнів до свого малюнку і попросити цифрами позначити 2 рівні ідентичності:1) особистісний і 2) соціальний.Ці слова записати на дошці.Учні об’єднуються у групи і обговорюють: Які саме види особистої ідентичності та соціальної притаманні вашій групі.Складіть два відповідні переліки.

Робота з підручником(Т.В.Бакка,Л.В.Марголіна,Т.В.Мелещенко). Прочитайте ситуацію на ст.14,обговоріть її в парах,дайте відповідь на запитання.

Оксана-учениця 10 класу,капітан команди з волейболу,найкращий гравець збірної.Вона все життя мріяла відвідати Диснейленд у Парижі.Одного дня батьки дівчини прийшли з роботи і повідомили радісну новину.Вони їдуть у відрядження до Парижа і мають можливість взяти її з собою.Поїздку заплановано через тиждень з понеділка по четвер.Оксана зразу дуже зраділа,але радість одразу змінилась переживаннями.Саме в ці дні проходять фінальні ігри міського волейбольного турніру,де її команда змагається за перше місце.Оксана стоїть перед вибором:здійснити свою давню мрію чи підтримати команду?

Уявіть себе на місці Оксани.Як би вчинили ви?.Що спонукало вас зробити саме такий вибір?На які аргументи ви спирались? Як це може вплинути на життя інших людей і навпаки?

Отже,ми робимо свій вибір,спираючись на власний досвід,особисту гідність і совість.

Працюючи в парах парах,поясніть висловлювання філософів на картках:

Картка №1

Для мене совість означає більше,ніж розмови всіх!(Цицерон,давньогрецький політичний діяч,філософ).

 

Картка №2

Совість-це закон,який живе в нас самих.(Іммануїл Кант,німецький філософ XVIIIст.).

 

Картка №3

Совість-це наш внутрішній суддя.( Поль Анрі Гольбах,французький філософ XVIII ст.)

 

Картка №4

Наша совість-суддя непогрішний,поки ми не вбили її.

 

-Від яких факторів залежить формування совісті?

-Що таке совість і гідність?

Учні записують визначення у зошити.

Совість-це характерне для людини психологічне явище.Це усвідомлення особистістю своїх обов’язків і відповідальності перед людьми.

Гідність-це моральне ставлення до самого себе; внутрішнє визнання,самоповага.

Честь-зовнішнє визнання,оцінка дій,діяльності людини з боку інших.

 

Закріплення знань.Вправа незавершене речення.

Самоідентичність-це…

Видами самоідентичності за американським соціологом Гордоном є…

Гідність та совість –це…

 

Домашнє завдання.Складіть 2 списки ваших ідентичностей(соціальних та особистісних),додайте у кожен перелік не менш ніж 15 ваших рис.Визначте найважливіші для себе.Подумайте,що кожна з них означає.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
4242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку