Урок "Іменник. Назви істот і неістот"

Про матеріал
Розширити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови; познайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»; учити розрізняти їх за характеристиками, ознаками; розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання до слів, розвивати мовлення, пам`ять, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.
Перегляд файлу

Тема. Іменник. Назви істот і неістот

Мета:

Формування предметних компетентностей:

розширити  і поглибити знання учнів про іменник як частину мови; познайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»; учити розрізняти  їх за характеристиками, ознаками; розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання до слів, розвивати мовлення, пам`ять, пізнавальний  інтерес; збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.

самоосвітньої: через самостійну роботу в класі;

здоров’язберігаючої: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в  групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

загальнокультурної: дотримуватися правил поведінки на уроці;бачити прекрасне у природі і житті людей, берегти природу; виховувати любов до рідної мови та її багатозначності.

Обладнання: підручник Большакова І. О., Пристінська М. С. «Українська мова» 3 клас, сніжинки з етапами роботи та буквами, картинки будиночків,  малюнки Снігуроньки, торбинки, цеглинки  LEGO.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

І. Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок.

Починаємо урок!

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів 

- Подивіться, діти, уважно навколо себе і скажіть, що змінилося у класі? Чого вчора не було, а сьогодні є?
- Діти, це торбинка Снігуроньки. Ану, поглянемо, що там у торбинці? Дивіться, це сніжинки із завданнями. Виконавши завдання, ми отримаємо букви і в кінці уроку складемо слово.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка

-  Підготуємося до роботи, розгорніть зошити, запишіть дату, класна робота.

На першій сніжинці – загадка. Послухайте її.

Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я….(Зима)   

- Пропишемо букву з , буквосполучення им , слово зима. Доберіть споріднені слова до цього слова. Розберемо слова зимонька за будовою слова.  Ми впоралися з цим завданням та отримуємо першу букву.

2. Розгадування кросворду

- Наступна сніжинка – кросворд. Розгадавши кросворд, ми дізнаємося головне слово.

1. Молоденький розбишака із хати солому зносить. ( Вітер)

2.  Малювати на вікнах – майстер,
     Не потрібен йому фломастер … ( Мороз)

3.    Хто має носик-долото?

     Ним комах з нори виймає,

     Про здоров’я лісу дбає. (Дятел.)

4. Спершу з гори летиш на них,
    А після в гору тягнеш їх. (Санчата)

5. Я падаю на ваші хати,
    Я біли-білий, волохатий.
    Я прилипаю вам до ніг,
    А називаюсь просто… (сніг)

6. В темнім лісі проживає,
    Довгий хвіст пухнастий має.
    Їй на місці не сидиться.
    Як зовуть її?  (Лисиця)

7. Їх на ручки одягнемо, 

    В сніжки гратися підемо. (Рукавички)

- Діти, скажіть, будь ласка, яке слово вийшло? Що нам відомо про іменник?

Тепер нам відома ще одна буква.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні на уроці  ми розширимо свої знання про іменник, дізнаємось, чим відрізняються іменники – назви істот від іменників – назв неістот. На які запитання відповідають іменники – назви істот і іменники – назви неістот.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Пошукове завдання

- Завдання цієї сніжинки полягає в тому, що серед поданих слів у кросворді треба визначити іменники, які відповідають на питання хто? та обвести кружечком, а іменники, які відповідають на питанні що? – лінією.

– Які іменники обвели кружечком?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

– Які іменники відповідають на питання що?

– Як, на вашу думку, можна відрізнити іменники – назви істот від іменників – назв неістот?

– Який висновок ми можемо з вами зробити?.

Виконали завдання правильно – отримуємо ще букву.

  2. Читання правила с.97

Четверта сніжинка – це фізкультхвилинка.

V. Осмислення матеріалу, розвиток умінь і навичок

1. Робота в групі

- Щоб отримати наступну букву, вам треба об’єднатися в групи та виконати таке завдання. Серед поданих букв треба знайти  слова та розмістити їх у відповідні будиночки з питаннями

І група: амбілочкаств, прмамаонл,

ІІ група: спклеймна, оиезошитвр,

ІІІ група: місученьдро, лодвікноден,

IV група:олзкнигартл, мпабабусярол,

V група: осоведмідьрт, тиацукеркасмо. 
2. Робота з підручником

Колективне групове виконання вправи 4  зі с.98 

- Діти, ви чудова впоралися із завданнями  та отримуєте ще одну сніжинку з буквою.

3. Гра "Дай сигнал" з використанням LEGO

Слова-назви істот – зелений колір, слова-назви неістот – червоний колір.

Ведмідь, жираф, пенал, голуб, метелик, кукурудза, вінок, огірок,вишня.

- Чудова робота! У нас є ще одна буква.

VІ. Підсумок уроку

- Іменник відповідає на запитання …

- Іменники, які відповідають на питання хто? -  це назви …

- Назви неістот відповідають на питання …

 

002-0x0.jpg

Додатки

              ф5.jpg 261666979_639389830429402_3439288059267534134_n.jpg     

 

 

изображение_viber_2021-12-12_17-38-16-301.png

 

 

 

 

263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия.jpg 263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (3).jpg 263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (4).jpg   263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (3).jpg

263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (5).jpg  263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (6).jpg  263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (7).jpg 

 

 

263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (2).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (9).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (10).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (11).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (12).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (13).jpg263574079_2100623603409406_2264327254234486221_n - копия (14).jpg

images.png      images - копия.png

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку