Урок «Інформаційна безпека в Інтернеті»

Про матеріал
«Інформаційна безпека в Інтернеті» • сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з основ здоров’я у 5- класі

 

Тема:

«Інформаційна безпека в Інтернеті»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Підготував вчитель                                

                                                                              Ладичинської гімназії          

                                                                              Теребовлянського району

                                                                               Тернопільської обл.

                                                                               Дичковський В. М.

                              

                                                         

 

                                                                 2021 р.

 

 

 

Тема: «Інформаційна безпека в Інтернеті»

Мета:

  • сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет.
  • закріпити та розширити знання в учнів з даної теми. Ознайомити учнів із основними проблемами захисту інформації та безпеки в Інтернеті.;
  • розвивати вміння, аналізувати, робити висновки, узагальнювати;
  • виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Обладнання та матеріали: плакати, таблиці, підручник, зошит, ножиці, скоч, магнітики.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І.Організаційний етап.

- Привітання учителя:

«Світ, Любов, Добро всім, хто праворуч від мене.

Світ, Любов, Добро всім, хто ліворуч від мене.

Світ, Любов, Добро всім, хто переді мною.

Світ, Любов, Добро всім, хто позаду мене.

Світ, Любов, Добро всім людям на планеті!»

- Перевірка присутніх на уроці.

 ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Збір карток із домашнім завданням.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда:

  • Лунає дзвінок у квартиру, у вічку нікого не видно, телефон не працює. Ваші дії?
  • Раптово згасло світло у вашій квартирі. Ваші дії?

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Бліцтурнір.

  •                  Що таке Інтернет?
  •                  Для чого потрібен Інтернет?
  •                  Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет.
  •                  Чи несе загрози Інтернет?  Які?
  •                  Що ти знаєш про «сайт», «Skype», ICQ, «комп’ютерні віруси»?

Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш звичний спосіб життя дуже змінився. Розширились межі наших знань і досвіду.

Свого часу, Цицерон сказав: «Не стільки прекрасно знати латину, як ганебно її не знати».

Перефразовуючи великого політика, філософа і оратора, приміряючи його вислів до сьогодення можна сказати наступне: «Не стільки прекрасно знати усі можливості  всесвітньої мережі Інтернет, як ганебно не вміти використовувати їх безпечно».

Сучасні діти народжені у цифровому світі ХХІ століття. Ви з раннього віку знайомі з плеєрами, мобільними телефонами, ноутбуками. Величезна кількість інформації чекає вас повсюди і дуже впливає на ваше виховання та сприйняття навколишнього світу. Ви легко сприймаєте інформацію, подану за допомогою медіа-засобів.

Але, ми з вами знаємо, що будь-яка медаль має дві сторони. Так і мережа Інтернет має як позитивний, так і негативний вплив на наше життя.

Для того, щоб не потрапити під негативний вплив Інтернету, нам потрібно знати декілька основних правил користування ним.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

Тема уроку: «Інформаційна безпека в Інтернеті»

Мета уроку:

Учні повинні знати:

- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;

- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі Інтернет.

Учні повинні уміти:

- користуватися  інформаційними ресурсами;

- бути вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті;

- відповідально відноситися до використання online-технологій.

VI. Вивчення нового матеріалу.

А) Інтернет став таким звичним у нашому житті, як пошта і телефон.

Для чого людям Інтернет? Що в ньому є позитивного і негативного?

Вчитель.

Зараз ви почуєте декілька висловлювань. Спробуйте аргументувати вашу точку зору відносно даного питання:

1.  Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це добре!

2.  Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це добре!

3.  Спілкування в Інтернеті - це погано, тому що дуже часто воно заміняє реальне.

4.  Інтернет магазини - це погано, тому що це найбільш популярний вид шахрайства в Інтернеті.

5.   У Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання і адреса електронної пошти, номер мобільного телефону).

Отже, Інтернет – це цілий світ, але віртуальний.

Б) Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») – вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.

Фізкульт-хвилинка "Збери рукостискання".

Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.

Обговорення:

- Кому скільки чоловік вдалося привітати?

Аналогія з роботою в Інтернет:

Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.

Ми  не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені чи рукостискання?

Правила безпечного користування Інтернетом:

  1.       НЕ змінюй налаштування комп’ютера самостійно: у ньому встановлено захист від зловмисних шкідливих програм – комп’ютерних вірусів, які можуть знищити інформацію, або передати її комусь.
  2.       НЕ заходь на підозрілі сайи, якщо про це попереджує захист комп’ютера.
  3.       НЕ повідомляй логіни та паролі до поштової скриньки – це як ключі від квартири, які не можна показувати та давати в руки будь-кому.
  4.       НЕ повідомляй і не оприлюднюй без дозволу близьких інформацію про себе та свою родину (адреси, телефони, номери батьківських карток тощо). Ця інформація є особистою й недоторканою
  5.       НЕ зустрічайся ніколи із «Інтернет - знайомими» наодинці, без попередження дорослих у безлюдних місцях.
  6.       Про випадки надходження на твою адресу неприємної інформації повідомляй дорослих без вагань.
  7.       Будь коректним вихованими, доброзичливими та відповідальними в Інтернеті. 

В) Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.

Учні працюють з роздатковим матеріалом Таблиця 1.

Вчитель. Перевірка та аналіз заповнених таблиць.

 Г) Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.

1. Христинці сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.

На які запитання Христині слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?

  •                Логін (ім’я)
  •                Прізвище, ім’я, по-батькові
  •                Домашня адреса
  •                Вік
  •                Стать
  •                Назва навчального закладу
  •                Місце роботи мами
  •                Мобільний телефон батька
  •                Улюблене сімейне місце відпочинку у вихідні
  •                Своє фото
  •                Фото своїх виробів

2. До дня народження мами Андрій та Іринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Тараса поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалась і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Тараса.

Чи мав право Тарас викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?

3. Новий інтернет – приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.

Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?

4. На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.

Як вчинити в такій ситуації? Що робити?

VII. Узагальнення і систематизація знань.

Бесіда:

  1.              Що таке Інтернет?
  2.              Що означає «віртуальний»?
  3.              Які правила безпечного користування Інтернетом?
  4.              Які ви знаєте корисні сторони Інтернету?
  5.              Які ви знаєте небезпечні сторони Інтернету?
  6.              На онові вивченого матеріалу, необхідно заповнити кросворд.
  7.              Оцінювання знань учнів.

VIІI. Домашнє завдання.

З допомогою батьків знайти інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Корисний Інтернет

Інформація для навчання

 

 

 

 

                                        Небезпечний Інтернет

Приниження

Ігри

Відпочинок 

 

Можливість заробітку

Відкрита інформація для всіх груп населення

Інформація для розвитку та самовдосконалення

Розваги

Доступ інформації для шахраїв

Спілкування з друзями

Недостовірна інформація

обман

Знайомства із цікавими людьми

Можливість зв’язку

Неможливість відірватися від віртуального світу

Таблиця 1. Корисні та небезпечні сторони Інтернету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Узагальнююча назва операційних систем для ЕОМ, розроблених корпорацією Microsoft.
  2. Особливий тип комп'ютерних спеціалістів. Нині так часто помилково називають комп'ютерних хуліганів.
  3. Веб-оглядач, браузер та програмний пакет для роботи в Інтернеті.
  4. Набір символів, що ідентифікує користувача комп'ютерної мережі.
  5. Вигаданий, уявний, створений людською уявою світ називається…
  6. Серія відеоігор, розроблена українською компанією GSC Game World, дії відбуваються на тернах Чорнобиля.

По вертикалі:

  1. Сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.
  2. Програма для спілкування в Інтернеті.
  3. Секретне слово або певна послідовність символів, призначена для підтвердження особи або її прав.
  4. Всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.
  5. Будь-який об'єкт в Інтернеті, за яким закріплена адреса, що ідентифікує його в мережі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

  1. Узагальнююча назва операційних систем для ЕОМ, розроблених корпорацією Microsoft.
  2. Особливий тип комп'ютерних спеціалістів. Нині так часто помилково називають комп'ютерних хуліганів.
  3. Веб-оглядач, браузер та програмний пакет для роботи в Інтернеті.
  4. Набір символів, що ідентифікує користувача комп'ютерної мережі.
  5. Вигаданий, уявний, створений людською уявою світ називається…
  6. Серія відеоігор, розроблена українською компанією GSC Game World, дії відбуваються на тернах Чорнобиля.

По вертикалі:

  1. Сукупність розміщених у певному порядку клавіш пристрою, що використовується для введення і редагування даних, а також керування виконанням окремих операцій.
  2. Програма для спілкування в Інтернеті.
  3. Секретне слово або певна послідовність символів, призначена для підтвердження особи або її прав.
  4. Всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж.
  5. Будь-який об'єкт в Інтернеті, за яким закріплена адреса, що ідентифікує його в мережі.

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку