Урок інформатики 2 клас
На тему: «З чого складається комп'ютер»
Зразок слайда |
Дії вчителя |
Дії учня |
|
Цілі: навчальна: вивчити складові частини комп'ютера; розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати логічне і образне мислення; виховна: виховувати старанність, наполегливість у досягненні мети, любов до природи.
|
Слухає і намагається опанувати всі вміння. |
|
ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 1. Закінчіть речення: х Вівторок, середа, четвер, неділя — це... х Ранок, день, вечір, ніч — це... х Україна, Польща, Франція, Англія — це... х Стебло, листочок, пелюсточки — це... 2. А тепер — навпаки. Придумайте початок речення. ... — це імена казкових героїв. ... — це вулиці твого міста. ... — це міський транспорт. |
Приготування дітей до уроку, піднімаються і вітаються з вчителем. |
|
II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Ви напевно бачили великий оркестр і чули його гру. У ньому багато різних інструментів: скрипки, віолончелі, духові інструменти, струнні, звичайно ж, на почесному місці рояль. Кожен інструмент грає свою музичну партію. Звук від різних інструментів зливається в один музичний твір. Для того щоб усі інструменти звучали разом, а не кожен сам по собі, оркестром керує диригент. Комп’ютер чимось подібний до оркестру. У ньому теж багато різних інструментів, і кожен виконує свою справу. І сьогодні на уроці ми дізнаємось, з яких же частин він складається. Отже, Тема уроку — «З чого складається комп’ютер». Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось зі складовими частинами комп’ютера.
|
Діти уважно слухають учителя. |
|
III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель. Якби для кожної справи у комп’ютера було б по одному пристрою, то йому вистачило б лише чотирьох пристроїв. Але насправді це не так. Ми знаємо, що комп’ютер працює з п’ятьма видами інформації, і кожен вид потрібно вміти прийняти, зберегти, обробити і передати. Тому пристроїв у комп’ютера не чотири, а значно більше. Деякі пристрої розміщені зовні. Такі пристрої називають зовнішніми. Ті пристрої, які знаходяться в комп’ютера всередині, називають внутрішніми.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Нам з вами зручно користуватися зовнішніми пристроями, тому їх використовують для приймання та передавання інформації. Пристроями для збереження та обробляння інформації людині користуватись не потрібно, тому їх намагаються розмістити всередині комп’ютера. Сьогодні ми розпочинаємо ознайомлення із зовнішніми пристроями комп’ютера.
Вони стоять на столі, і кожен може доторкнутися до них рукою. У різних комп’ютерів є різні зовнішні пристрої, але є чотири види пристроїв, які є в кожного з комп’ютерів. Це клавіатура, миша, монітор і системний блок. Ці пристрої складають стандартну будову комп’ютера.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Ті пристрої, які знаходяться в комп’ютера всередині, називають внутрішніми.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
У різних комп’ютерів є різні зовнішні пристрої, але є чотири види пристроїв, які є в кожного з комп’ютерів. Це клавіатура, миша, монітор і системний блок. Ці пристрої складають стандартну будову комп’ютера.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Один зі стандартних пристроїв комп’ютера — клавіатура. З її допомогою людина «спілкується», «розмовляє» з комп’ютером. На клавіатурі розташовані клавіші, на яких зображені цифри, букви та різні символи. Людина, натискаючи певні клавіші, вводить інформацію в комп’ютер і цим самим дає завдання комп’ютеру або щось надрукувати, або обчислити, або намалювати. |
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
На клавіатурі понад 100 клавіш. У кожної клавіші своє призначення. Для зручності користування клавіші на клавіатурі розміщені групами. Кожна група призначена для якоїсь справи. |
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
* мікрофон; (Пристрій для запису звуку.) * колонки; (Пристрій для відтворення звуку.) * відеокамера; (Пристрій для записування відео.) * принтер; (Пристрій для друкування текстів, рисунків.) * сканер; (Пристрій для введення в комп'ютер того, що зображено на папері.) * модем(Пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп'ютерами, які знаходяться в різних місцях.)
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Монітор — це екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп'ютер. Системний блок — це пристрій, у якому знаходяться пам'ять, процесор, пристрої для введення і збереження інформації. Клавіатура і миша. За допомогою їх ми вводимо інформацію в комп'ютер.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Релаксація 1. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перевести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 2. У середньому темпі виконати 3-4 колові рухи очима праворуч, стільки ж — ліворуч. 3. Розслабляючи очні м’язи, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
|
Діти виконують вправи які запропонував учитель. |
|
Принтер — пристрій для друкування текстів і рисунків. Сканер — це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп'ютер те, що зображено на фотографії. Модем — це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп'ютерами, які знаходяться в різних місцях.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Найголовніший пристрій комп’ютера — системний блок. Системний блок подібний до коробки або ящика. Але це не проста коробка. У ній знаходяться процесор — «мозок» комп’ютера, пам’ять, дисковод та багато інших важливих пристроїв. У ньому проводяться обчислення, зберігається важлива інформація. Системний блок має пристрої, які керують роботою всього комп’ютера, до нього під’єднано решту пристроїв.
|
Діти уважно слухають вчителя,задають питання по даній темі. |
|
Фронтальне опитування 1. Що нового ви дізналися на уроці? 2. Назвіть основні складові частини комп’ютера. 3. Для чого потрібен монітор? 4. Для чого потрібен системний блок? 5. Для чого використовують принтер? 6. Для чого потрібні миша і клавіатура? 7. Що ми робимо за допомогою принтера? 8. Для чого потрібен сканер? 9. Що можна робити за допомогою модему?
|
Діти відповідають на запитання вчителя. |
|
Домашнє завдання 1. Завдання за підручником: § 4, для кмітливих: № 2, 3.
|
Учні записують домашнє завдання.
|