Урок інформатики, 2 клас Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Робочий стіл. Значки робочого столу""

Про матеріал
Дана розробка є авторським напрацюванням Людмили КОРЗУН, вчителя математики та інформатики. Дані матеріали є особливо актуальними для вчителів інформатики, педагогічних працівників, які навчають та прагнуть надати психологічну допомогу дітям, зокрема постраждалим від воєнних дій.
Перегляд файлу

Урок інформатики, 2 клас

Тема: Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Робочий стіл. Значки робочого столу.

Мета: Формувати в учнів компетентності:

Предметна компетентність:

навчити учнів правильно вмикати та вимикати комп’ютер, познайомити з процесом запуску та з поняттям робочого столу; розвивати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок під час роботи з зображеннями у Paint; Ключові компетентності :

спілкування державною мовою  - міркувати, робити висновки, грамотно висловлюватися рідню мовою; уміння вчитися впродовж життя - усвідомлювати цінність нових знань і вмінь, пропагувати доброзичливі відносини один до одного, вислуховувати думки інших і висловлювати свою точку зору; інформаційну - залучення додаткової інформації, стимулювання учнів до використання додаткової інформації; навчально-пізнавальну - формувати вміння розв’язувати типові завдання, формувати творчі вміння; переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію; володіння графічними навичками; комунікативну і соціальну -  формувати й удосконалювати вміння й навички у стандартах прямого й успішного руху до накресленої мети, забезпечити ситуацію вибору; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність,     дисциплінованість,        наполегливість, старанність, відповідальність, зняття психологічної напруги. Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок

Обладнання та наочність: комп’ютери,  презентація, проектор, терапевтична іграшка Хібукі

Програмне забезпечення: Paint

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка присутності учнів, відповідність робочих місць, налаштування на навчальний процес.

v     Інтерактивна вправа «Доброта душі»

Прошу вас прочитати слова, записані на дошці (уважність, чуйність, щирість, доброта, милосердність). Виберіть, яке із слів найбільше підходить для вас.

 Нехай першими встануть  уважні, другими - чуйні, а тепер -  щирі, далі – добрі, і, нарешті - милосердні.  Ви вагалися? Чому? Мабуть, тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім. 

А зараз поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло  від долоньок? Це тепло є добротою серця, добротою  душі вашого товариша, яке зігріватиме вас під час уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередньому уроці.

Ø      Бліц-опитування

1.                 Що таке інтелект? Яким він буває?

2.                 Чи всі пристрої мають штучний інтелект? 

3.                 Як називається найбільш популярний робот світу?

4.                 Яким чином роботи та інша комп’ютерна техніка може обмінюватись інформацією?

ІІІ. Формулювання теми уроку, постановка цілей та очікуваних результатів. Тема нашого уроку «Увімкнення та вимкнення комп'ютера та інших пристроїв. Робочий стіл. Значки робочого столу». Сьогодні ви навчитеся самостійно вмикати та вимикати комп’ютер, познайомитеся із значками робочого столу, продовжимо працювати із програмою Paint.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Та спочатку мова піде не про комп’ютер, а про одну з людських якостей на основі якої люди живуть та взаємодіють у суспільстві. Дізнатись, що це - допоможе ребус (діти відгадують ключові слова уроку). (Додаток 1)

 Довіра. Довіра в нашому житті дуже важлива. А підкажіть, якими нам потрібно бути, що нам довіряли?

Допомога. Без неї теж не обійтися. А якщо об’єднати довіру і допомогу? Так, отримаємо доброту! Вона необхідна нам щодня. А які добрі вчинки сьогодні зробили ви?

 Увімкнення. Сьогодні я хочу вам довірити дуже важливу справу… Увімкнення комп’ютера. Протягом уроку порозмірковуйте та дайте чесну відповідь на питання «А чи можна мені довірити увімкнення комп’ютера,  аналізуючи мою поведінку на попередніх уроках?»

V. Вивчення нового матеріалу

ü Технологія «Коло ідей»

 Поміркуймо. Що для вас означає слово довіра? Кому з друзів ви можете довіряти? Головним правилом довіри до інших є довіра до самого себе. Що б це могло означати? Як ви вважаєте?

 Уявіть, як ви гуляєте у парку, де віє прохолодний весняний вітерець, а сонце яскраво освітлює ваш шлях. У парку бігає багато дітей, і ви бачите, як двоє хлопчиків, збудувавши хатку на дереві, бавляться в ній. Вони довіряють міцній гілці дерева, що витримає їх і не зламається.

 А тепер подивіться в інший бік. Ви бачите, як тато навчає доньку їздити на велосипеді, переконуючи її, що вона молодець і у неї чудово виходить. Він допомагає їй. Дівчинка довіряє батькові і відкидає геть усі страхи та невпевненість. І уже через секунду вона відчуває першу радість свого досягнення, а разом із тим радість довіри.

Що ж, а тепер вийдемо на  вулицю, де є багато машин та людей. На світлофорі стоїть сліпий чоловік із псом-поводирем, і, коли світло стає зеленим, собака веде свого господаря через дорогу. Задумайся, наскільки сильним є цей прояв довіри.

Тим часом біля вас проїжджає автобус, у якому є багато людей. І усі ці люди довіряють водієві, який щасливо довезе їх до місця призначення. Якщо можна довірити комусь своє життя, то можна довірити й усе інше.

v Робота з терапевтичною іграшкою Хібукі

Сьогодні до вас на урок я прийшла не сама, а з Хібукі. Це друг, якому ви можете довіряти свої думки, секрети, переживання і, навіть, страхи. Спочатку я поділюся з Хібукі  своїми переживаннями.  (Хібукі, я боюся гучних звуків)  А зараз кожен із вас поділіться пошепки з Хібукі своїми страхами або переживаннями (діти діляться з песиком власними емоціями ). Ой , він мене обіймає, і мені вже не страшно, а вам? Вас теж обіймає Хібукі. Ну звичайно, він же собака-обіймака!  Посадіть песика, де вам зручніше і рухаймося далі.

А чи можна вам довірити самостійно вмикати та вимикати комп’ютер? Чи пам’ятаєте ви правила поведінки в кабінеті інформатики? Давайте повторимо (Додаток 2).

 Тепер коли вам довірено таку справу, коли можна здійснювати увімкнення та увімкнення? - лише за необхідності та з дозволу вчителя!

На системному блоці для увімкнення розміщується спеціальна клавіша – Power. Давайте повторимо – Power. Натискаючи на неї, розпочинає завантажувати ПК.

 Відшукайте клавішу увімкнення (power) на ноутбуці.

 Спочатку ми бачимо чорний екран, та після натиснення на ньому починають з’являтись не досить зрозумілі поки для нас символи. Це означає, що процес розпочато. Через декілька секунд починає з’являтись вікно завантаження операційної системи та за ним слідує привітання.  Після завантаження ми побачимо зображення на комп’ютері і клавішу пуск з продовгуватою лінією знизу – панель задач, та робочий стіл.

 У кожного з Вас є стіл на якому ви вчите уроки. Як виглядає робочий стіл за як ви вчите уроки вдома? Що там знаходиться? Ми визначили, що розміщуються на ньому. Так само і комп’ютер містить свій стіл – робочий стіл. На даному робочому розміщуються потрібні для нас «речі». Ці «речі» мають назви «значки», або «піктограми». Кожна веде до потрібної програми чи теки.На даному столі зазвичай розміщуються значки (піктограмки (малюночки)), які відповідають за запуск різних програм. До них належать «Мій комп’ютер», «Мої документи», «Блокнот», «Paint», «Калькулятор», «Корзина» та інші. З якою програмою ви вже працювали?

 Коли ми відкриваємо програму вона запускається у своєму віконечку. В програмі «Блокнот» можна писати тексти. За допомогою калькулятора можна знаходити значення виразів. Вікнами програми ми можемо керувати: натиснувши відповідну клавішу ми можемо згорнути вікно, якщо воно поки нам не потрібне але надалі ми ще будемо використовувати його. Для того щоб повернутись потрібно на панелі завдань 1 раз натиснути ЛКМ на відповідну область. Наступна клавіша керування вікном – збільшення на весь екран, також ми можемо повернутись до висхідного розміру натиснувши на клавішу, яка виглядає квадратик накладений на іншого. Коли ми завершили роботу з програмою можна закрити її натиснувши клавішу закриття. Отож повторимо, ще раз клавіши:

                   image   -       згорнути вікно

                    image    -      розгорнути вікно

                    image    -      перейти у віконний режим

                 image   -       закрити вікно

Для правильного вимкнення комп’ютера потрібно перейти в меню «Пуск» натискаючи 1 раз лівою клавішею миші, обрати пункт «Завершення роботи». Якщо ви все виконали правильно, тоді комп’ютер видасть повідомлення про завершення роботи та в результаті вимкнення екран стане знову чорний.

VІ. Руханка

А зараз, шановні діти давайте познайомимо Хібукі з нашим українським песиком, який допомагає воїнам ЗСУ при розмінуванні. Поглянемо на екран  та спробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої та пес Патрон (руханка з Патроном)

VІІ. Формування та вдосконалення навчального досвіду.

ØПрактичне завдання 

1.     Увімкніть комп’ютер. Розкажіть однокласнику, які піктограми ви бачите? Визначте для чого вони.

2.     Відкрийте  програму Paint. Створіть зображення Хібукі (Додаток3) .

3.     Вимкніть комп’ютер.

ØВиконання інтерактивного завдання

Виконайте інтерактивне завдання, перейшовши за посиланням https://learningapps.org/display?v=phwwk9d1v19

 

v Релаксація

 Вправа «Малюємо носом»

                Вправа         на        зняття        напруги         з        очей         і        шиї.

Очі - не єдине вразливе місце школярів. Довге сидіння за партою сприяє погіршенню кровотоку в області шиї, через що виникають напруга і навіть біль, що також впливає на зір. Запобігти цим неприємним наслідкам допоможе проста вправа. Запропонуйте учням носом намалювати в повітрі який-небудь предмет або букву. Спробуйте вгадати, що було намальовано. Дітям дуже подобаються такі завдання, тому гімнастика вийде не тільки корисною, а й приємною. Зорова гімнастика проста, але корисна. Діти, яких привчили займатися нею з раннього віку, не мають проблем із зором пізніше, коли навантаження на очі значно зростає. Особлива перевага вправ в тому, що вони не вимагають багато часу: всього дев'ять хвилин на день - три рази по три хвилини, - і дитина буде застрахована від перспективи вдягнути окуляри в молодому віці.

Сьогодні носиком пишите: « Добрий Хібукі»

VIIІ. Підбиття підсумків уроку

ü Бесіда за питаннями 

1.     Яку назву має клавіша увімкнення?

2.     Що таке комп’ютерний робочий стіл?

3.     Які «речі» на ньому знаходяться? Як правильно вони називаються?

4.     Які геометричні фігури були використані при створені зображення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

image

image

image

image

image

image

 

Додаток 2

image

 

image 

 

 

 

Додаток 3

image 

 

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 жовтня
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку