Урок інформатики 5 клас на тему "Форматування та редагування текстів."

Про матеріал

Мета. Розширювати уявлення про середовище текстового редактора. Ознайомити учнів з операцією форматування тексту. Навчати учнів форматувати текст (розмір, колір, накреслення). Вдосконалювати вміння вводити текст з дотриманням правил орфографії і пунктуації, виділяти слова, фрагменти тексту, переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури, зберігати текстовий документ. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, самостійність учнів. Розвивати інтерес до здобуття знань. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп'ютером.

Перегляд файлу

      Тема.  Форматування та редагування текстів. 

Мета. Розширювати уявлення про середовище текстового редактора. Ознайомити учнів з операцією форматування тексту. Навчати учнів форматувати текст (розмір, колір, накреслення). Вдосконалювати вміння вводити текст з дотриманням правил орфографії і пунктуації, виділяти слова, фрагменти тексту, переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури, зберігати текстовий документ. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, самостійність учнів. Розвивати інтерес до здобуття знань. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.

Формування ключових компетентностей:

  • Спілкування державною  (і рідною у разі відмінності) мовами
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційна - цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.

Матеріали до уроку: Проектор, комп’ютери.

Зміст уроку

1. Організаційна частина.

Задзвонив уже дзвінок,

завітав до нас урок.

На місця пора сідати

і урок розпочинати.

(Квітка семицвітка)

  • Я сподіваюсь що на кінець уроку у Вашому настрою будуть переважати тільки світлі кольори.

Перевірка домашнього завдання онлайн - тестування

2. Мотивація навчальної діяльності.

— Інопланетянин Елзік підготував для шкільної стіннівки два варіанти замітки про Місяць. Ознайомтесь із текстами.

Вчитель проектує на дошку обидва зображення.

http://subject.com.ua/lesson/informatics/4klas/4klas.files/image034.jpg

— Який з варіантів тексту ви обрали? Чому? (Другий, тому що розмір, колір, зображення літер дозволяють легко його прочитати, основне в тексті виділено.)

— Створюючи тексти, ми намагаємося надати їм вигляду, якого вимагають від нас обставини, зміст документа або наш особистий смак.

Зміна зовнішнього вигляду тексту називається форматуванням.

3. Актуалізація опорних знань.

— Форматуючи текст чи якийсь фрагмент, потрібно спочатку його виділити. Пригадайте, як виділити слово, рядок, фрагмент у тексті? (Щоб виділити слово, потрібно підвести до нього вказівник та двічі клацнути ліву кнопку миші. Щоб виділити рядок, потрібно установити вказівник зліва від рядка і клацнути ліву кнопку миші. Щоб виділити текст чи фрагмент тексту, необхідно встановити вказівник на початок тексту чи фрагмента, натиснути ліву кнопку миші і, не відпускаючи її, провести вказівником до кінця фрагмента чи тексту, а вже потім відпустити ліву кнопку миші.)

4. Вивчення нового матеріалу.

— Для роботи з виділеним словом, фрагментом чи текстом є спеціальні інструменти.

Пояснення нового матеріалу за допомогою презентації. 

Фізкультхвилинка

5. Робота за комп’ютером. 

A) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.

— Тепер перейдемо до роботи за комп’ютером. Але спершу пригадайте правила безпечної роботи та правила поведінки в комп'ютерному класі.

Гра «Так — ні»

Біля комп’ютера сидимо рівно. (Так.)

— Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо. (Ні.)

— Під час роботи в класі їмо фрукти. (Ні.)

— Ліпимо використану жувальну гумку до столу. (Ні.)

— Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. (Так.)

— Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди. (Ні.)

— Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера. (Ні.)

— Працюючи з мишкою, використовуємо вказівний і середній пальці. (Так.)

Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.

— Запустіть на виконання текстовий редактор Word.  Відредагуйте та відформатуйте його відповідно до запропонованого варіанта. 2. Збережіть відредагований і відформатований текст. Закрийте текстовий редактор Word.

B) Робота з комп’ютерною програмою.

Г) Релаксація (зняття зорової втоми).

Офтальмологічна пауза

Оченята роблять вправи: вліво, вправо,

потім вгору, потім вниз оченятами дивись.

Широко розплющу очі. роздивлюсь усе охоче.

Потім мружусь, наче киця, і заплющую очиці.

А тепер нове завдання — оченятам тренування:

раз — дивлюсь у далечінь,

два — в долоньці відпочинь.

Г) Продовження роботи з комп'ютерною програмою.

6. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що нового дізналися на уроці?

    — Чого навчились?

— Чому цей урок важливий?

7. Оцінення учнів.

Побажання учнів

Синій, жовтий, червоний ….

Скільки кольорів, скільки відтінків,

І кожний з них гарний по своєму!

Вони роблять наше життя

Цікавішим і веселішим.

То ж я бажаю Вам, діти,

Барвистих вражень та яскравих перемог.

Нехай життя ваша буде різнокольорова.

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку