Інформатика Година А.В.
4-А клас
Тема уроку: Команди та виконавці. Алгоритми.
Мета уроку:
Навчальна: закріпити поняття «команда», «виконавець команд», «алгоритм», «способи подання алгоритму»; формування вмінь складати алгоритми із навколишнього життя та виконувати їх;
Розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, алгоритмічне мислення, уміння міркувати, висловлювати свої думки в певному порядку, формувати вміння робити висновки;
Виховна: виховувати інтерес до інформатики, програмування, самостійність у роботі, вміння працювати в групах, взаємоповагу, культуру навчальної праці при роботі за комп’ютером.
Тип уроку: урок засвоєння знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, дошка, роздавальний матеріал, робочі зошити
з друкованою основою, руханка, фонограми.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань».
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1. Вправа «Усмішка»
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий день!».
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд. Часу не гаймо
І урок наш починаймо.
Діти, сьогодні на уроці я бажаю вам бути розумними, як процесор, різнобарвними, як монітор, багатослівними, як принтер, швидкими, як "миша".
2. Гра «Так - Ні». Повторення правил техніки безпеки.
- Зараз ми пригадаємо правила поведінки у комп’ютерному класі, граючи гру «Так - Ні».
- Я буду читати правило, і якщо воно вірне – ви плескаєте в долоні, якщо ні – тупаєте ніжками:
• В клас комп’ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили… (–)
• Витри старанно взуття, не потрібне нам сміття! (+)
• За улюблений комп’ютер падаєм, мов спілі фрукти… (–)
• А щоб сісти нам за парту вчитель нам дає команду! (+)
• Ти підсунь дисплей близенько і поправ шнура хутенько! (–)
• Від екрана ти відсядь… сантиметрів п’ятдесят! (+)
• Голова болить моя, потерплю годину я! (–)
• Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (+)
• Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво… (–)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
це метод пошуку рішення шляхом колективного висловлювання ідей. Відповіді не обговорюються і не критикуються, а лише обираються найбільш цікаві та відповідні.
Установіть відповідність між зображенням виконавців та командою, яка входять до його системи команд. Для цього складіть обидві частини кожної картки.
|
Фас |
|
Записати текст на диск |
|
Підігріти воду до 60○ |
|
Відкрий щоденник |
|
Струнко |
|
Пробити штрафний удар |
|
Сидіти на плечі |
Доповніть систему команд виконавців: собака (голос, стояти, сидіти, лежати, поруч, шукай, дай), учень (підійди до дошки, дай щоденник, відкрий підручник), солдат (рівняйсь, вільно, розійдись, кроком - руш, кругом, за мною бігом - руш).
Розгадавши наступні ребуси та розглянувши слова ми детальніше дізнаємося про сьогоднішню тему нашого уроку. (1-й ребус у робочому зошиті – вправа 1, ст. 32.)
Відповідь: «алгоритм» Відповідь: «виконавець» Відповідь: «команда»
Отже, тема нашого уроку «Команди та виконавці. Алгоритми». Сьогодні ми навчимось складати алгоритми для виконавців; визначати правильний порядок подання команд виконавцю у алгоритмі, знаходити пропущену та зайву команди у алгоритмі.
ІІІ. Систематизація та узагальнення знань.
Учитель повідомляє, що він чарівним чином може відгадати число, яке здобудуть діти, виконавши певні дії. Для цього він запише число та покладе аркуш у конверт. Далі пропонує дітям загадати будь-яке число і виконати такі дії:
Діти, виконуючи цю вправу ви були в ролі виконавців алгоритму.
Хвилинка-цікавинка.
А чи знаєте ви, що:
Діти, перервімось на хвилинку, зробимо фізкультхвилинку.
Руханка-танок «Щасливі діти».
Руханка: перегляд відео, діти виконують вправи.
Пропоную вам розділитися на 3 групи та виконати роль «швидкої комп’ютерної допомоги». Для нашого уроку я склала кілька цікавих алгоритмів, записала їх на шкільному комп’ютері та пішла по вас на урок. Коли повернулась, то команди в алгоритмах переплутались, з’явились зайві команди. Це, мабуть, нашкодили віруси. Давайте відновимо порядок дій у алгоритмах.
І група
Встановити правильний порядок команд алгоритму «Придбання товару в крамниці».
ІІ група
Яку команду пропущено у алгоритмі «Яблуко» та де її потрібно поставити?
ІІІ група
Знайдіть зайву команду алгоритму «Відкривання дверей».
IV. Робота за комп’ютером.
Працюємо з комп’ютерною програмою «Скарбниця знань», 4 клас, зупинка «Алгоритми», завдання «Порядок дій» – встановити правильний порядок дій в алгоритмах «Як пришити ґудзик?», «Як виконати домашнє завдання?», «Як купити квиток у кіно?», «Як почистити акваріум?», «Оформлення подарунка».
V. Підбиття підсумків уроку.
Користуючись наступними хмаринками слів, нагадайте:
1). Що ми називаємо командою і виконавцем?
(Команда (наказ) – це речення, яке спонукає до дії).
(Виконавець – той, хто виконує команди).
2). Що називаємо алгоритмом? (Алгоритм – це послідовність точних, зрозумілих команд виконавцю, для вирішення якогось завдання).
VI. Домашнє завдання.
Творче завдання. Наведи приклади літературних творів, у яких герої надають чи виконують певні команди.
1