Урок інформатики на тему "Цикли повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови."

Про матеріал
Конспект уроку інформатики +наочність для 4 класу. на тему "Цикли повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови." Практична робота в середовищі Скретч.
Перегляд файлу

4 клас

Урок 5

Тема. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови.

Мета:навчити складати алгоритми з циклами, сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, навчити використовувати циклічні алгоритми в середовищі Scratch; розвивати логічне та алгоритмічне мислення, моторику рук, сприяти всебічному розвитку; інтерес до вивчення інформатики.

Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Привітання

Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.

2. Настанова на роботу

«Доброго дня»

- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Олександр Дюма, видатний французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій». Мені б дуже хотілося, щоб і ви залишили негатив, якщо такий є, за дверима класу і налаштувалися на роботу.

3. Перевірка готовності до уроку- Нумо гляньте всі швиденько, чи все готово у вас до уроку? Чи нічого не заважає?Добре.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення правил техніки безпеки. Прийом "Незакінчене речення"

• Заходити до комп’ютерного классу можна … (з дозволу вчителя)

• Екрана монітора торкатися пальцями … (заборонено)

• Бігати та штовхатися в комп’ютерному класі … (заборонено)

• Проводи та розетки чіпати … (заборонено)

• Приходити до класу з брудними та мокрими руками … (заборонено)

2. Інтелектуальна розминка

а)Задачі – жарти
1. Брат з'їв 4 сливи, а сестра 3. Скільки слив з'їлаїхня бабуся ?
2. Нагруші росло 60 груш, а на вербі на 12 груш менше. Скільки груш росло на вербі ?
3. Сестра старша за брата на 7 років. На скільки років вона буде старша віднього через 3 роки ?
4. Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки йшло дітей з міста в село ?

б)«Знайди слова»

- Вам потрібно з букв скласти слова, підказки дані в описі.

1)Вийміть з букета садову квітку та квітку лісову.

              Т  Л  О  К  Н  Я  Н  Ь  Ю  П  А  К І  Л  Н  В (Тюльпан, конвалія)

2)Серед цих літунів один – надоїдливий, інша – білогруда красуня.

              Л  К  А  І  М  С  Т  Р  О  В  А  К  А (Комар, ластівка)

3) Варення з цих ягід дісталось комусь на поживу?

               М  В  И  У  Ш  Х  А  Н  Я(Муха, вишня)

 

3. Фронтальне опитування

- Що таке алгоритм? (Алгоритм - це послідовність команд, яка призводить до певного кінцевого результату)

- З чого складається алгоритм? (З команд)

- Які команди можуть входити у алгоритм? (Тільки ті команди, які зможе виконати виконавець)

- Хто може бути виконавцем алгоритму? (Людина, комп'ютер)
- Які алгоритми ви знаєте? (Лінійний, розгалужений)

- Який алгоритм називають розгалуженим? (Розгалужений алгоритм - це алгоритм, в якому присутня певна умова)

- Яким чином позначають розгалуження? (Розгалуження подається у формі розгалуження)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Оголошення теми і мети уроку

- Для того, щоб дізнатися тему нашого сьогоднішнього уроку, відгадайте ребуси:

https://image.slidesharecdn.com/random-170119202525/95/21-4-3-638.jpg?cb=1484857565(Дії)

https://image.slidesharecdn.com/random-170119202525/95/21-4-4-638.jpg?cb=1484857565(Одинакові)

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про алгоритми, в яких повторюються однакові дії декілька разів.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь з елементами бесіди

- Напевно, ви уявляєте, що таке повторення. Наприклад, повторення можна побачити в орнаментах на писанках, вишиванках, рушниках, посуді тощо.

- Ми спостерігаємо повторення у природі: змінюються день і ніч, пори року, опадає і знову розпускається листя.

- Процеси, які неодноразово повторюються, називають циклічними.

- У повсякденному житті ви теж стаєте учасниками циклічних процесів: щодня просинаєтеся, вмиваєтеся, снідаєте; кожного будня йдете до школи; щозими святкуєте Новий рік; щоліта відпочиваєте.

- Пригадайте казку про Котигорошка. Уявімо, що, охороняючи його братів, Змій безперервно літає над темницею так, як показано на малюнку. Складемо алгоритм, за яким діє виконавець Змій.

- Алгоритм, у якому передбачено повторне виконання певних команд, називають алгоритмом із повторенням, або циклічним алгоритмом.

- У середовищі Скретч алгоритм із безперервним повторенням можна реалізувати за допомогою команди Завжди з групи Керувати.

 - Деякі циклічні процеси відбуваються за певних умов. Наприклад, у будні ви ходите до школи. Алгоритм для вас виглядатиме так:

Завжди виконуй:

якщо будень, іди до школи.

- За цим алгоритмом команда «Іди до школи» виконується тільки за умови, що день, який настав, — будній.

- У середовищі Скретч для реалізації безперервного повторення також можна використати команду завжди якщо з групи Керувати.

- Повернемося до алгоритму для виконавця Змія. Нехай він постійно рухається вздовж стін, якщо його не торкаються чарівним списом. Як спис використаємо у скрипті вказівник миші.

- Якщо навести на спрайт вказівник миші, спрай зупиниться і не виконуватиме жодних дій. Якщо відвести вказівник, спрайт продовжить свій рух.

- Перші мови програмування з’явилися задовго до появи комп’ютерів. Ще 200 років тому існували ткацькі верстати й механічні піаніно, що працювали за програмами.

2. Бесіда за вивченим матеріалом

- Які алгоритми називають циклічними?

- Де в нашому житті ми можемо зустріти повторення?

- Наведіть приклад алгоритму з циклом?

- Які команди можна використувати у середовищі Скретч, для реалізації безперервного повторення?

- Коли з'явилися перші мови програмування?

V. Фізкультхвилинка (електронна)

- Встали всі з-за парт та повторюємо рухи з відео.

VІ. Практично робота за ПК

1. Інструктаж до практичної роботи

- Діти, ми з вами вже сказали, що створювати алгоритми з циклами можна у середовищі програмування Скретч.

- Сьогодні ми з вами створимо програму в середовищі Скретч, використовуючи знання про циклічні алгоритми.

- Для виконання цієї практичної роботи, а саме програму у середовищі Скретч, за якою виконавець олівець малює ходи до краю сцени, вам потрібно дотримуватися послідовності дій:

  1.                   Відкрити програмне середовище Скретч, двічі клацнувши на піктограмі лівою кнопкою миші.
  2.                   Під сценою оберіть кнопку  Новий об'єкт,  знайшовши папку Речі(Things)  змініть спрайт  Рудого кота на Олівець.
  3.                   Виберіть блок  Керування та перетягніть на робочу область команду

 

  1.                   Виберіть блок Олівець та задайте необхідні команди.
  2.                   Використовуючи блок Керування, вкажіть кількість повторюваних разів виконання програми, або задайте умову.
  3.                   Продовжіть створений алгоритм дії до кінцевого результату.
  4.                   Перевірте програму на виконання.

 

 

 

 

 

2. Виконання практичної роботи

- Сідаємо за комп'ютери, та не забуваємо про правила поведінки в комп'ютерному класі, виконуємо практичну роботу.

VІІ. Закріплення набутих знань

1. Релаксація для очей

- А зараз виклали все з рук. Заплющили очі. Уявіть море, сонце, пісок, як ви йдете по ньому, вам тепло, спокійно і затишно. А тепер намалюйте заплющеними очима коло, квадрат, овал, прямокутник, трикутник.

- А тепер відкривайте очі.

2. Завдання «Для кмітливих»

а) Допоможи Данилку впоратися з головоломкою. Упиши в порожні клітинки квадратів такі числа або знаки, щоб утворились істинні рівності:

б) Доповніть блок-схему за поданим скриптом.

в)Встановіть стрілками послідовність дій.

VІІІ. Підсумок уроку

1. Підсумкова бесіда

- Які алгоритми називають циклічними?

- Де в нашому житті ми можемо зустріти повторення?

- Наведіть приклад алгоритму з циклом?

- Які команди можна використувати у середовищі Скретч, для реалізації безперервного повторення?

2. Словесне оцінювання

- Діти, сьогодні ви гарно попрацювали та отримуєте жетони.

3. Прощання

- На цьому наш урок закінчено. До побачення.

 

https://image.slidesharecdn.com/random-170119202525/95/21-4-3-638.jpg?cb=1484857565

https://image.slidesharecdn.com/random-170119202525/95/21-4-4-638.jpg?cb=1484857565

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
22 березня 2019
Переглядів
7273
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку