Інтегрований урок з інформатики та літературного читання 4 клас

Про матеріал
Тема:Максим Рильський. Дитинство. Ким хочеш бути, хлопчику, в житті? Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з інформатики та  літературного читання 4 клас

Тема:Максим Рильський. Дитинство. Ким хочеш бути, хлопчику, в житті? Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів.

 

Мета уроку:

Інформатика

 Літературне читання

 

навчальна

- сформувати поняття вдосконалення тексту; навчити  вдосконалювати  тексти шляхом зміни шрифту (розмір, колір, накреслення символів);

- розширити, поглибити й узагальнити знання учнів про життя і творчість М. Т. Рильського; збагачувати словник новими й образними висловами; 

розвивальна

- сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; формувати вміння застосовувати знання та навички з різних предметів; розвивати навички самостійної роботи на комп’ютері;

- вдосконалювати вміння розмірковувати над прочитаним, виділяти головне

 

виховна

- виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі, інтерес до інших предметів.

 

-виховувати дружбу, товариськість.;

-прищеплювати любов до   поетичного слова.

 

 

 

 

Тип уроку: формування нових знань і умінь

Технічні засоби навчання: операційна система Windows, текстовий редактор, програма Power Point, мультимедійний проектор , екран.

 

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель з інформатики:

    Діти, сьогодні на уроці ви будете співпрацювати з двома  вчителями-учителем інформатики і учителем української мови і літератури.

"До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Учитель читання

1. Робота над скоромовкою


Ґедзик ґвалт гукає ґаву,

Кличе ґаву на галяву.

Ґава виглянула з ґанку,

Гука ґедзя на гулянку.


2. Повторення правил з техніки безпеки

Учитель інформатики

Гра «Лови м’яч»

Вчитель кидає по черзі учням м’яч, вони повинні сказати правило

Учитель інформатики

Але так я ми знаходимося в класі інформатики, ми повинні повторити правила з ТБ

 


ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Учитель читання

— Сьогодні наш урок присвячений творчості видатного українського поета, вченого, перекладача М. Т. Рильського.

Учитель інформатики

Також на уроці ми будемо вдосконалювати тексти надруковані на комп’ютері.

 

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель читання

1. Опрацювання статті «Максим Рильський»

Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання статті учнями

— Де народився М. Т. Рильський?

— У якій сім’ї?

— Де здобув освіту майбутній поет?

2. Біографічна довідка

— Максим Тадейович Рильський — видатний поет, учений, перекладач — народився 19 березня 1895 року в Києві. Багато часу хлопчик проводив серед розкішної природи села Романівка на Київщині, на берегах Унави, у колі сільських дітей. Максим товаришував з усіма сільськими хлопцями. Кращим його другом був Ясько Ольшевський. Перші враження дитинства відбилися пізніше у творах поета. З одним із них ми сьогодні ознайомимося.

Учитель інформатики

Подивіться на текст чи добре його сприймати. А якщо змінити його?

Що змінилося?

Ми вивчили різні прийоми роботи з текстом та його фрагментами, але текст у нас одного кольору, а літери однакового розміру. Процес зміни зовнішнього вигляду тексту називають  форматуванням. Під час форматування об’єктів відбувається зміна властивостей цих об’єктів. Форматування об’єктів текстового документа виконують за допомогою спеціальних команд контекстного меню; кнопок стрічки  Основне.

Форматування виконується над виділеними об’єктами текстового документа.

Щоб здійснити  форматування символів, слід виконати такий алгоритм:

  1. Виділіть кілька символів.
  2. Виберіть команду Шрифт контекстного меню (або відповідну кнопку на Стрічці).
  3. Встановіть потрібні значення властивості.

Алгоритм форматування символів застосовується до кожного символу з виділеного фрагмента тексту

3. Фізкультхвилинка

4. Опрацювання вірша М. Т. Рильського «Дитинство»

Учитель читання

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

— Хто є головними персонажами вірша?

2) Словникова робота.

— Знайдіть у правій колонці тлумачення до слів лівої колонки.

Вілла —  великий північноамериканський бик, подібний до європейського зубра.

Бізон —    степи на південному сході Південної Америки.

Сахара —  розкішна дача за містом або будинок-особняк, зазвичай із садом навколо.

Пампаси —   пустеля у Північній Африці.

3) Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.

— Читаючи вірш, намагайтеся передати розповідну і пояснювальну інтонацію відповідних речень.

4) Виразне читання вірша учнями.

6) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Про які роки свого життя згадує поет?

— В які ігри гралися хлопчики?

— Що свідчить про те, що герої вірша — великі фантазери?

— Які малюнки ви зробили б до вірша?

— Прочитайте, ким вчора був хлопчик.

— Куди герой має їхати завтра?

— Які географічні назви зустрічаються у вірші?

— З яким тваринами подумки зустрічаються герої твору?

Учитель інформатики

Відформатуйте  цей вірш за зразком та вставте відповідне зображення.(Додаток1)

V. Опрацювання вірша М.Рильського «Ким хочеш бути, хлопчику?».

Учитель читання

Читання вірша мовчки.

- Що означає бути справжньою людиною?

Учитель інформатики

 Тепер відформатуйте  цей вірші за зразком та вставте відповідне зображення.

(Додаток 2)

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Учитель читання

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Чим запам’ятався сьогоднішній урок?

Учитель інформатики

- Що таке форматування?

Рефлексія Гра «Сонечко»

На дошці прикріплено круг у вигляді сонечка з оченятами, носиком та посмішкою. Учитель роздає дітям промені жовтого та блакитного кольорів. Промені треба прикріпити до сонечка: жовтий — мені дуже сподобався урок, я здобув багато цікавої інформації; блакитний — урок був не цікавим, я не дізнався нічого нового.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірш (с. 113–114).

Додаток 1

 

 

Дитинство
На стільці я їду по Сахарі,

пелікана з палички стріляю,

полинаю в піну Ніагари,

океан на трісці пропливаю.
Вчора був я лоцманом*.

Синіли і ревіли темнокосі хвилі,

а сьогодні я господар вілли,

де в саду блукають пави білі.
Взавтра маю їхати в Пампаси,

де бізони бродять табунами,

і складаю їстівні припаси:

сухарі, консерви, сир од лами.
А Ясько готує томагавки*
і бурмоче, чистячи гвинтовки,
що, мовляв, бізон — не для забавки,
а Пампаси — не Криве й не Бровки.

 

 

 

 

 

Дитинство

Результат пошуку зображень за запитом "дитинство"
На стільці я їду по Сахарі,

пелікана з палички стріляю,

полинаю в піну Ніагари,

океан на трісці пропливаю.
Вчора був я лоцманом.

Синіли і ревіли темнокосі хвилі,

а сьогодні я господар вілли,

де в саду блукають пави білі.
Взавтра маю їхати в Пампаси,

де бізони бродять табунами,

і складаю їстівні припаси:

сухарі, консерви, сир од лами.
А Ясько готує томагавки
і бурмоче, чистячи гвинтовки,
що, мовляв, бізон — не для забавки,
а Пампаси — не Криве й не Бровки.

Додаток 2

 

НЕ КИДАЙСЬ ХЛІБОМ...
    Не кидайсь хлібом, він святий,—
в суворості ласкавій,
бувало, каже дід старий малечі кучерявій.
    Не грайся хлібом, то ж бо гріх! —
іще до немовляти,
щасливий стримуючи сміх, бувало, каже мати.
Бо красен труд, хоч рясен піт,

бо жита дух медовий

життя несе у людський світ

і людські родить мови.
Хто зерно сіє золоте

в землі палку невтому,

той сам пшеницею зросте

на полі вселюдському.

 

 

 

НЕ КИДАЙСЬ ХЛІБОМ...

Результат пошуку зображень за запитом "хліб"
    Не кидайсь хлібом, він святий,—
в суворості ласкавій,
бувало, каже дід старий малечі кучерявій.
    Не грайся хлібом, то ж бо гріх! —
іще до немовляти,
щасливий стримуючи сміх, бувало, каже мати.
Бо красен труд, хоч рясен піт,

бо жита дух медовий

життя несе у людський світ

і людські родить мови.
Хто зерно сіє золоте

в землі палку невтому,

той сам пшеницею зросте

на полі вселюдському.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
23 березня
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку