Урок інформатики на тему "Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей."

Про матеріал
Конспект уроку+наочність для 4 класу на тему "Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.".
Перегляд файлу

Урок 6

Тема. Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування для дітей.

Мета:  продовжити ознайомлювати з  структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням, у визначеному навчальному середовищі; розвивати логічне та алгоритмічне мислення; пам’ять, творчу уяву;виховувати позитивне ставлення до занять інформатики.

Обладнання:презентація, проектор, комп'ютер, картки, зошит з друкованою основою.

Тип уроку:комбінований.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

1. Привітання
     Розпочато день.
    Першим ділом женемо лінь.
    На уроках не нудьгувати,
    А працювати і працювати!
- Доброго дня! Сідайте.

2. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте чи все необхідне лежить у вас на парті: зошит, підручник, ручка, олівець.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Повторення правил техніки безпеки.Аналізситуацій

Маринка сьогодні чергова. Вона взяла гачірку і протерла монітори й системні блоки комп’ютерів.

Миколка і Руслан змагалися, хто швидше набере текст на комп’ютері. Бажаючи перемогти товариша, Максим поклав клавіатуру на коліна. 

Подруга подарувала Оленці диск із комп’ютерними іграми. Ігри так захопили Оленку, що вона навіть пропустила обід. 

Олексійко на урок інформатики прийшов із жуйкою. Щоб учителька його не сварила, він швиденько витяг жуйку з рота й приліпив до розетки. 

Сергійко та кіт Димок – нерозлучні друзі. Коли Сергійко працює з комп’ютером, вірний друг лежить на теплому системному блоці й муркоче.

2. Інтелектуальна розминка

а)Логічна задача

В Олеся запитали, скільки йому років. «А от поміркуйте, — відповів він. — Додайте найменше одноцифрове число, найменше двоцифрове і найменше трицифрове число; від знайденої суми відніміть найбільше двоцифрове число, тоді ви дізнаєтеся, скільки мені років». Скільки ж років хлопчикові? (12 років)

1+10+100=111-99=12 років

б)Логічні загадки

1. Рослина, яка схожа на їжака, (кактус)
2. Другий місяць зими (січень)
3. Яке найменше натуральне число (1)
4. Які букви українського алфавіту не можуть стояти на початку слова? (й, ь)
5. Геометрична фігура у якої 4 сторони. (Чотирикутник)
6. Так називається дорожня розмітка   і тварина (зебра)

 3. Фронтальне опитування

- Що таке алгоритми?

- Які ви знаєте алгоритми?

- Які алгоритми називаються циклічними?

- Наведіть приклад циклічного алгоритму.

- В якому середовищі програмування ми працювали на минулому уроці?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Оголошення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми будемо створювати на виконання алгоритми з циклами у середовищі програмування Scratch.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя у супроводі презентації

- Одним із найвідоміших героїв американського письменника Марка Твена є Том Сойєр. Пригадайте, як йому довелося у вихідний день білити паркан.

- Складемо для Тома алгоритм фарбування паркана. Візьмемо як приклад паркан із 2 дощечок.

  1.                   Підготуй пензель і фарбу.
  2.                   Набери фарбу на пензель.
  3.                   Пофарбуй першу дощечку.
  4.                   Набери фарбу на пензель.
  5.                   Пофарбуй другу дощечку.
  6.                   Прибери пензель і фарбу.

- Алгоритм фарбування двох дощечок містить 6 команд. А скільки команд буде в алгоритмі, якщо потрібно пофарбувати 100 дощечок?

- У поданому алгоритмі деякі команди повторюються. Якщо відомо, скільки разів слід виконати певні команди, використовують алгоритм із заданою кількістю повторень.

- Подамо алгоритм фарбування паркана у вигляді алгоритму із заданою кількістю повторень.

- У середовищі Скретч для реалізації алгоритмів із заданою кількістю повторень існує команда Повторити N з групи Керувати (де N — кількість повторень).

- Однією з найпопулярніших мов програмування для навчання дітей основам програмування досі залишається мова Лого (англ. Logo), розроблена Сеймуром Пейпертом та Ідіт Харель ще в 1967 р. Як продовження ідей мови Лого, в 2007 р. було створено середовище програмування Скретч.

2. Перевірка первинного усвідомлення

- За допомогою якої команди можна здійснити повторення у середовищі програмування Scratch?

- В якій фігурі позначається блок схема повторення?

- Що таке алгоритм із заданою кількістю повторень?

V. Фізкультхвилинка(електронна)

- А зараз в нас хвилинка відпочинку.

VІ. Практична робота за ПК

1. Інструктаж до практичної роботи

- Діти, ми з вами сьогодні створемо алгоритм х циклами для виконавця середовища Scratch Олівця.

- Для виконання цієї практичної роботи, а саме програму у середовищі Скретч, за якою виконавець олівець малює квітку

  1.                   Відкрити програмне середовище Скретч, двічі клацнувши на піктограмі лівою кнопкою миші.
  2.                   Під сценою оберіть кнопку  Новий об'єкт,  знайшовши папку Речі(Things)  змініть спрайт Рудого кота на Олівець.
  3.                   Виберіть блок  Керування та перетягніть на робочу область команду
  4.                   Виберіть блок Олівець та задайте необхідні команди.

  1.                   Використовуючи блок Керування, вкажіть кількість повторюваних разів виконання програми, або задайте умову.
  2.                   Продовжіть створений алгоритм дії до кінцевого результату.
  3.                   Перевірте програму на виконання.

2. Виконання практичної роботи

- Сідаємо за комп'ютера та виконуємо практичну роботу за поданим інструктажем.

VІІ. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

1. Релаксація для очей

Очі швидко обертаєм, 
Головою не хитаєм. 
Вліво раз, два, три, чотири. 
Вправо стільки ж повторили. 
По колу очі обертаєм 
І все навколо розглядаєм. 
Раз коло, два і три, чотири. 
Щільніше очі ми закрили. 
На п’ять і шість їх потримали 
І потім знову закружляли.

2. Завдання «Для розумників і розумниць»

а) Визнач  якої форми паркан

- Рудий кіт вирішив перевірити, як Том Сойєр пофарбував паркан. Визначте, якої форми паркан, якщо Рудий кіт обійшов його за поданим скриптом.

(Квадратної)

б)Подай прислів'я у вигляді алгоритму

Подайте прислів'я «Сім раз відмір — один раз відріж» за допомогою алгоритму. Заповніть фрагмент блок-схеми.

Слова для вставлення:  відмір, повтори 7 разів, відріж.

в) Виконай алгоритм

г) Математичне завдання

Равлик проповз за перший день 10 см, а за кожний наступний він проповзав на 3 см більше. Яку відстань проповз равлик за тиждень?

VІІІ. Підсумок уроку

1. Підсумкова бесіда

- За допомогою якої команди можна здійснити повторення у середовищі програмування Scratch?

- В якій фігурі позначається блок схема повторення?

- Що таке алгоритм із заданою кількістю повторень?

2. Словесне оцінювання

- Сьогодні на уроці ви гарно попрацювали, особливо такі учні, як...

3. Прощання

- На цьому наш урок закінчено. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
22 березня 2019
Переглядів
9457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку