Тема. Графічний редактор
Мета: формувати поняття графічний редактор, формувати вміння працювати з програмою Paint; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп’ютером; виховувати відповідальність, самостійність, любов до предмету інформатика.
Обладнання: картки, презентація, казковий герой, жетони, ноутбук.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організація класу.
-
Привітання.
-
Продзвенів дзвіночок, діти,
годі вам вже гомоніти,
зараз сядуть всі дівчата,
а за ними і хлоп`ята.
-
Представлення.
-
Мене звати Єлизавета Сергіївна і сьогодні урок інформатики проведу я.
-
Перевірка готовності до уроку.
-
Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати?
-
Тож приберіть усе зайве і приступаємо до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Повторення правил техніки безпеки.
-
А зараз ми з вами зіграємо в цікаву гру, я вам кажу твердження, а ви якщо воно правильне плескаєте у долоні, а якщо не правильне тупочете ніжками.
-
Не можна перебувати у комп’ютерному клас без учителя .(+)
-
Під час уроку можна ходити по комп’ютерному класу.(-)
-
Починати роботу з комп’ютером можна тільки за вказівкою вчителя.(+)
-
Коли працюєш з комп’ютером, тримай спину зігнутою, поклади ногу на ногу.(-)
-
На клавіатуру не можна нічого класти .(+)
-
Відстань від очей до екрана має бути 50-60 см.(+)
-
Клавіатура має лежати на колінах.(-)
-
Не можна торкатися пальцями екрана монітора.(+)
-
Можна чіпати будь-які дроти.(-)
-
Можна їсти і пити за комп’ютерним столом.(-)
-
Молодці, ви гарно впорались з цим завданням.
-
Розминка (виведено на презентацію).
(відповідь дітей :
1. Відкрий пакет
2. Візьми миску
3. Налий молоко
4. Поклич котика)
-
Фронтальне опитування.
-
Яке ж слово ми отримали розгадавши кросворд? (алгоритм)
-
Що ж таке алгоритм? (порядок дій виконавця)
-
Де ми можемо зустріти алгоритми у нашому житті? (зробити чай..)
-
Як називається той хто виконує команди? (виконавець)
-
З яким виконавцем ви вже знайомі? (Рудий кіт)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Введення елементів нестандартності.
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
-
Сьогодні до нас на урок завітав Крихітка Єнот з цікавою палітрою фарб.
-
Він буде за вами спостерігати під час нашого з вами уроку і буде дарувати за активність яскраві жетончики.
-
Оголошення теми і мети уроку. - Крихітка Єнот до нас завітав не з просто так, а він хоче нас провести у чарівний світ малювання, за допомогою незвичайного графічного редактором Paint Tux і хоче що б ми навчилися з ним працювати.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Розповідь вчителя у супроводі презентації.
-
Ти вмієш малювати олівцями і пензлями на папері. Можна також малювати й іншими предметами: паличкою на вологій землі або крейдою на дошці.
Створювати дивовижні малюнки можна також за допомогою комп’ютера.
Для створення малюнків, ілюстрацій до казок, літературних творів, вітальних листівок тощо є спеціальна програма. Називається вона графічний редактор. Ми будемо вивчати графічний редактор TuxPaint. Англійське слово рaint означає «писати фарбами», а Tux- ім’я пінгвіна,
персонажа, що супроводжуватиме тебе впродовж роботи з цією програмою.
Значок графічного редактора знаходиться на робочому столі комп’ютера. Щоб запустити програму підведи до значка вказівник та двічі клацни лівою кнопкою миші. Почне працювати програма і перед тобою відкриється вікно цієї програми. Ти побачиш велике біле поле, схоже на аркуш паперу.
-
На ньому ми і будемо створювати малюнок. У нижній частині екрана розміщена палітра кольорів, на якій ти можеш вибирати колір малювання. У графічному редакторі можна малювати пензликом, а можна скористатись штампами та іншими інструментами для малювання. Ці інструменти можна вибрати на панелі інструментів, розташованій у лівій частині екрану.
-
Бесіда.
-
Що означає слово Tux? (ім’я пінгвіна)
-
А слово рaint? (писати фарбами)
-
Для чого слугує графічний редактор? (для створення та редагування малюнків)
-
Як можна запустити цю програму? (натиснути два рази лівою кнопкою миші на значок)
-
Де знаходиться інструменти і фігури? (на панелі інструментів)
-
Робота з підручником.
-
Відкрийте свої підручники на сторінці 112, розглянемо як правильно користуватись графічним редактором.
-
Робота з картками.
- Зараз ми з вами попрацюємо на картках, які я вам роздам.
(відповідь дітей-правильна послідовність на малюнку під номером №1).
V. Фізкультхвилинка.
-
А зараз давайте з вами відпочинемо.
-
Встаньте всі із-за парт, дивимось на екран та повторюємо вправи які ви бачите.
-
Ми з вами відпочили і знову за роботу.
VІ. Практична робота з ПК.
-
Інструктаж до практичної роботи.
1. Інструментом крива лінія намалюйте дугу ; з'єднайте кінці відрізка і зігніть лінію в іншу сторону ; позначте лінію голови .
2. Інструментом Олівець намалюйте верхній і нижній плавник , луску і ротик .
3.Інструментом Кисть , діагональна настройка , намалюйте хвіст .
4. Інструментом Еліпс намалюйте великий виразний очей .
5. Розмалюйте рибку жовтими і помаранчевими відтінками .
-
Практична робота за комп’ютером .
- Діти, ви отримали завдання, ваше завдання намалювати гарну рибку, тому починаємо працювати!
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
-
Релаксація .
-
Зробимо відпочинок для оченят.
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову вниз!
І на цьому – зупинись!
Оченятам зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
-
Гра для кмітливих (виведено на презентацію).
(відповідь дітей:
1. Дістань чашку, чайну ложку, чай, цукор
2.Дістань пакетик чаю з коробки
3. Поклади пакетик чаю в чашку
4. Поклади шматочок цукру в чашку
5. Візьми чайник з гарячою водою
6. Налий гарячої води в чашку
7. Розмішай
8. Поклади лимон в чашку).
VIII. Підсумок уроку.
-
Узагальнююча бесіда .
-
Що нового ви сьогодні дізналися?
-
Що ж таке графічний редактор Paint?
-
Для чого він слугує?
-
Виставка кращих робіт.
-
Зараз я пройду і визначу яка в кого ж найгарніша і найстаранніша робота.
-
Оцінювання .
-
Хто отримав .. жетонів той дуже гарно попрацював, а хто зовсім не отримав я сподіваюсь наступного разу ви попрацюєте краще.
-
Прощання.
-
Сьогодні я та Крихітка Єнот прощаємось з вами.
-
До побачення, до нових зустрічей!