12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Урок "Інструктаж з БЖД. План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців."

Про матеріал
Конспект розробки урока з інформатики для учнів 3-х класів на тему: "Інструктаж з БЖД. План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців."
Перегляд файлу

Урок 17. Інструктаж з БЖД. План дій. Поняття алгоритму. Алгоритми і виконавці. Складання алгоритмів для виконавців.

Цілі:

  • навчальна: сформувати уявлення про алгоритми та виконавців алгоритмів; розглянути алгоритми з повсякденного життя, навчити виконувати прості алгоритми та складати алгоритми за прикладом; складати план дій, що приводить до заданої мети;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність:  комп’ютери, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

        привітання

        перевірка присутніх;

        перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Діти, на уроках української мови ви вивчали типи речень за метою висловлювання. Нагадаю, речення поділяються на розповідні, питальні та спонукальні.

Спробуємо розподілити декілька речень за типами висловлювання.

Прийшла зима. (розповідне)

Надягни рукавички! (спонукальне)

Котра година? (питальне)

На землю падав білий пухнастий сніг. (розповідне)

Чи сподобалася вам сьогоднішня вистава? (питальне)

Не рухайся! (спонукальне)

Сьогодні ми з вами будемо використовувати спонукальні речення. Вони спонукають нас діяти. На уроках інформатики ми будемо називати їх командами.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Люди здавна намагаються зберегти один з найневідновлюваніших ресурсів – час. Один із способів скоротити кількість безцільно згаяних хвилин – планувати діяльність. У сучасному світі цією проблемою займається наука, що називається тайм-менеджмент (керування часом).

Під час планування людина складає певний перелік дій – план. План визначає послідовність виконання дій для досягнення певної мети.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Існує декілька способів подання плану:

  1. Усна розповідь.
  2. Письмове викладення.
  3. Графічне зображення.
  4. Демонстрація послідовності дій.

Який би спосіб ви не використовували, важливо чітко дотримуватися послідовності виконання дій, інакше мета не буде досягнута.

Розглянемо способи подання плану на прикладі.

Діти, ми з знаходимося у кабінеті підвищеної небезпеки. Як Ви вважаєте чому? Якак небезпека може Вам загрожувати?

Так, все вірно. Однією з небезпек може бути пожежна. Саме тому у кабінеті є такий важливий прилад, як вогнегасник. Чи вмієте Ви користуватися вогнегасником? Давайте розглянемо відповідний план дій.

У випадку пожежі необхідно дотримуватися основних правил користування вогнегасником:

1) взяти вогнегасник і підійти до джерела загорання;

2) висмикнути чеку, що розташовується у верхній частині вогнегасника;

3) спрямувати чорний циліндр вогнегасника (розтруб) на палаючий предмет і натиснути на рукоятку;

4) направляти струмінь на осередок вогню і злегка повертати вогнегасник з боку в бік.

Зараз я наочно продемонструвала Вам цю послідовність дій. Я могла також усно розповізти цей план дій або розпечатати за допомогою принтера (ксерокса) і Ви самостійно ознайомилися з ним. Також в мене є графічне зображення названої послідовності.

Тож ми розглянули 4 способи подання плану.

Дії в певному порядку, які необхідно зробити для виконання певного завдання інакше називають алгоритмом. Кожна окрема дія в алгоритмі називається командою.
Команда — це чіткий і короткий наказ.

Способи подання команди:

  • словесний,
  • сигнали різного роду
  • жести

 Виконавцем команд є той, хто розуміє і може виконати ці команди. Виконавцями команд можуть бути людина, тварина, комп’ютер тощо.

Робота у групах вправа «Виконавець та команда»

Виконуючи вправу ми дібрали для кожного виконавця набір усіх команд, які він розуміє і може виконати. Такий перелік інакше називають системою команд виконавця.

Різноманітні алгоритми дій постійно зустрічаються нам у повсякденному житті. Давайте разом пригадаємо, з якими алгоритмами ми найчастіше стикаємося (алгоритм вмивання, одягання, підготовки до школи і т.д.).

V. Засвоєння нових знань 

Вправа «Перехід вулиці». Попрацюємо у парах та складемо алгоритм переходу вулиці.

Вправа «Ранок учня». Складемо алгоритм підготовки до нового навчального дня у школі.

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

1)   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)   Інструктаж учителя.

3)   Практична робота за комп’ютерами.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку


Вправа «Виконавці та команди»

C:\Users\Инна\Desktop\6bfc69a92b495430e548eb340bd2980f.png

C:\Users\Инна\Desktop\unnamed.jpg

C:\Users\Инна\Desktop\33f121384585de089433cd60dc86c44f.jpg

ГОЛОС

ЗБЕРЕГТИ ЯК

ШИКУЙСЬ

ШУКАТИ

КОПІЮВАТИ

РІВНЯЙСЬ

СИДІТИ

ВСТАВИТИ

КРОКОМ РУШ

ЛЕЖАТИ

ВІДКРИТИ

ВІДСТУПИ 4 КЛІТИНКИ

ВЗЯТИ

НАПЕЧАТАТИ

ЗАПИШИ З АБЗАЦУ

ДАЙ ЛАПУ

ВИРІЗАТИ

ВІДКРИЙ ПІДРУЧНИК

ДО МЕНЕ

СТВОРИТИ

ЗАКРИЙ
ЗОШИТ

МІСЦЕ

ВСТАВИТИ МАЛЮНОК

ВІЗЬМИ НОЖИЦІ

ПОРУЧ

ВСТАВИТИ НАПИС

ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ СЛОВО

ЧЕКАТИ

СКАНУВАТИ

НАКРЕСЛИ ПРЯМУ ЛІНІЮ

 

Вправа «Перехід вулиці»

C:\Users\Инна\Desktop\17 урок\image051_73.jpg

Вправа «Ранок учня»

C:\Users\Инна\Desktop\17 урок\image050_73.jpg

Графічний алгоритм застосування вогнегасника

C:\Users\Инна\Desktop\17 урок\2152-.jpg

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку