Урок «Інструктаж з БЖД. Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Послідовність робіт під час виготовлення виробів технікою витинанки. Прийоми роботи інстр

Про матеріал

Продовжити знайомити з прийомами роботи з папером, з витинанками, як видом мистецтва.

Розвивати творчі здібності, образне мислення, фантазію, увагу, терпіння та охайність.

Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, охайність під час виконання робіт, терпіння.

Перегляд файлу

3 клас, трудове навчання, урок № 5

Тема. Інструктаж з БЖД. Витинанка. Загальні відомості про техніку виготовлення витинанок. Послідовність робіт під час виготовлення виробів технікою витинанки. Прийоми роботи інструментами. Виготовлення силуетної витинанки «Ажурний метелик»

Мета. Продовжити знайомити з прийомами роботи з папером, з витинанками, як видом мистецтва.

Розвивати творчі здібності, образне мислення, фантазію, увагу, терпіння та охайність.

Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, охайність під час виконання робіт, терпіння.

Обладнання. Зразки виробів; кольоровий кантон, білий папір, ножиці, лінійка, клей, простий  олівець; підручник;  ілюстрації метеликів

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. СПИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми продовжимо роботу з папером, а саме ми будемо прикрашати листівку. Згадаємо властивості паперу та традиційну українську витинанку. Та виконаємо витинанку метелика.

2. Вступна бесіда.

- На уроках у попередніх класах ми вже знайомилися з папером. Який буває папір?

- Які матеріали використовують для письма на папері?

       У наш час папір – універсальний матеріал. Його використовують не лише для книжок, журналів та газет. На ньому друкують листівки і альбоми, малюють олівцем і аквареллю, з нього виготовляють учнівські зошити, використовують у медицині, у  промисловості.

3. Розповідь учителя

            Витинанка – технічна обробка паперу, тканини, шкіри , що полягає в ажурному вирізуванні за допомогою ножиць або ножа.

            Витинанки виготовляють з тонкого, але міцного паперу, його складають удвічі, у четверо, у шестеро. Після цього на утвореному трикутнику малюють ескіз виробу та вирізають.  Прорізи треба робити по краях складеного паперу, але таким чином, щоб між прорізами залишалися перемички, інакше виріб розпадеться на окремі частинки.

4. Робота з підручником (с.24 – 27)

5. Демонстрація та аналіз зразка.

1) Робота над загадкою

* Навесні барвиста квітка

   На галявині розквітла.

   Лиш поглянути хотіли, -

   Враз знялась і полетіла. (Метелик)

2) Інструктаж учителя

- Перш ніж братися за роботу, потрібно все добре обміркувати. Яка у вас буде листівка: одинарна чи подвійна; вертикальна чи горизонтальна. Які матеріали потрібні для листівки. З чого почнемо. Як правильно згинати картон. Що таке симетрія. А прикрасимо листівку ми ажурним метеликом.

3) Робота за підручником (с. 28 - 29)

5. Повторення правил техніки безпеки

6. Цікава інформація про папір. ПАПІР

 

          Товстий і тонкий, білий і кольоровий, газетний і альбомний…  З ним людина зустрічається щодня вдома, коли пише або читає. Це настільки звично, що людина не замислюється над тим, що були часи, коли паперу не було, і для вираження своїх думок і почуттів слід було видряпувати гострим камінцем або малювати на скелях і стінах печер різні знаки, візерунки, сцени побуту та полювання.

         Папір є одним з найвеличніших винаходів людства – поруч із колесом, компасом та комп’ютером. З часу появи папір став активним засобом спілкування.

        Появі паперу передували тисячоліття пошуку матеріалів, які були б придатні для фіксування мовлення та передачі знань.

        Спочатку таким матеріалом був камінь. Згодом з’явилися глиняні таблички. На підготовлених тоненьких цеглинках паличками видавлювали особливі знаки – ієрогліфи. Це було значно легше робити, ніж висікати на камені. Потім їх обпалювали і вони ставали твердими, але досить тендітними. Їх можна  було вже пересилати на великі відповіді.

           Але шукали легшого матеріалу. Так з’явилися дерев’яні таблички які покривали воском. У різних країнах використовували різне дерево. У Китаї на бамбулі, в Україні – на бересті. У Стародавньому Єгипті для листування використовували папірус, що ріс на берегах Нілу.

          Донині збереглися записи на пергаменті. Пергамент – це дуже тоненька, міцна і дорога, спеціально виготовлена шкіра. Його використовували для державних грамот, книжок і записів. Але все ж він поступився паперу.

        У Європі папір почали виготовляти лише з ХІ століття. Спочатку у Італії, а потім у Франції, Англії, Голландії, Німеччині. Російське виробництво почалося лише у 16 столітті

 

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

ІУ. ВИСТАВКА РОБІТ УЧНІВ

У. ПІДСУМОК УРОКУ

- Чи сподобалося вам виготовляти листівку?

- Чого навчилися сьогодні на уроці?

- Кому ви подаруєте листівку

 

 

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку