Технологія «Щоденні 3» використовується на уроках математики. Ключова мета: зацікавити математикою, навчити учнів самостійності та витривалості,правилам успішного вибору. Головне багато практики, тому більше треба вивільняти часу для самостійної роботи.
Авторська розробка
на тему: «Алгоритм проведення , матеріали, картки контролю,
картки самооцінювання тощо для «Щоденних 3» у період вересень-жовтень»
Виконала:
Багно Надія Василівна
учитель початкових класів
Хорольської гімназії
Хорольської районної ради
Полтавської області
Хорол
2018
Нова українська школа – школа компетентностей ХХІ століття. Одним з основних завдань є те, щоб наші учні досягли максимальних результатів у навчанні та отримали навички, потрібні їм у реальному житті. Отже, треба вчити дітей працювати самостійно, а також в команді, вирішуючи проблеми. Саме в цьому допоможуть інтегровані уроки. Хоча сама ідея інтеграції зовсім не нова. Інтегроване навчання – це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході.
Технологія «Щоденні 3» використовується на уроках математики. Ключова мета: зацікавити математикою, навчити учнів самостійності та витривалості,правилам успішного вибору. Головне багато практики, тому більше треба вивільняти часу для самостійної роботи.
«Щоденні 3»:
Усі завдання, які діти виконують самостійно, мають бути знайомі.
Працюємо за принципом:
Я роблю ми робимо ви робите.
Обов’язково для «Щоденних 3» учитель підбирає матеріал, відповідно розташовує його у відповідному місці. Це маніпулятивні ігри, настільні ігри, гральні кубики, геометричні фігури, танграм, логічні завдання, картки і т. д.
Усе це вчитель обирає самостійно, визначає, яку кількість потрібно.
На першому міні-уроці вчимо дітей вибирати та прибирати матеріали, складаємо правила, обговорюємо поведінку учнів і вчителя. Перше - це тихий дзвоник: замість голосу використовується маленький дзвоник, щоб дати зрозуміти, що етап закінчився, і що учні повинні повернутися до місця загального збору. Тому у перші дні ми вчимо дітей, як збиратися разом, коли вони чують дзвоник, а потім дозволяємо їм показати свої дії на практиці. Важливим компонентом є створення в класі «Я-схем» із моделями бажаної поведінки. Вони зберігаються протягом усього року і ми будемо постійно до них повертатися. Щоб упровадити технології «Щоденні 3», треба пройти 10 кроків до самостійності.
Крок 1 Визначте, чого потрібно навчити.
Крок 2. Поставте ціль та створіть атмосферу терміновості.
Крок 3. Записуйте бажані моделі поведінки на «Я – схему».
Крок 4. Змоделюйте найбільш бажану поведінку.
Крок 5. Змоделюйте найменш бажану поведінку, тоді найбільш бажану.
Крок 6. Розмістіть учнів у класі.
Крок 7. Тренуйте та формуйте витривалість.
Крок 8. Не заважайте.
Крок 9. Використовуйте тихий сигнал, щоб скликати учнів до початкового місця збору.
Крок 10. Проведіть групове опитування: запитайте «Як все пройшло?»
Разом з учнями складаємо правила:
А вчитель в цей час займається з учнями індивідуально або з малою групою дітей. У 1 класі робота над «Щоденними 3» йде поступово. Працюємо над «Математикою самостійно» та «Математикою письмово». Коли їх опануємо, то перейдемо до «Математики з другом».
У вересні-жовтні учням 1 класу для самостійної роботи з математики можна запропонувати:
«Математика письмово – це час, коли учні працюють з виразами, цифрами, задачами, а інколи створюють власні завдання також.
1 |
|
3 |
4 |
|
6 |
Головною дійовою особою в класі є учень, а роль вчителя не «наповнювати» дітей знаннями, а навчити знаходити інформацію і критично опрацьовувати її. Робити все не для вчителя і батьків, а для себе. Математику практикувати не задля математики, а для життя, через маніпуляції з різними предметами. Працюючи самостійно та в групах за моделлю «Щоденні 3», діти мають свободу вибору і навчаються робити правильний вибір, щоб бути сучасними та успішними.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під заг. ред. Бібік Н. М.- К.:ТОВ «Видавничий дім «Плеяда», 2017. - 206 с.
2. Про затвердження Державного стандарту початкової освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №87.
ІНТЕРНЕТ - РЕСУРСИ
https://www.ed-era.com/mon.html
https://naurok.com.ua/biblioteka
1