Урок. Інтегрований урок з математики та природознавства "Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4.Складання обернених задач. Охорона птахів. 2 клас

Про матеріал

Урок складений за програмою на основі Державного стандарту початкової освіти НУШ, На уроці учні за допомогою математичних завданнь дізнаються нового про життя птахів. Роблять висновки щодо необхідності та можливості охорони птахів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та  природознавства.

 Вчитель Шендрик Світлана Степанівна

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4.Складання обернених задач.

Охорона птахів.

Мета:

формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливе ставлення до природи, пташок; здоров'язбережувальна - дбайливе ставлення до свого здоров’я під час уроку;

формування предметних компетентностей:  закріплювати і систематизувати вміння учнів у застосуванні таблиць множення і ділення на 4, вдосконалювати навички складати обернену задачу, формувати вміння знаходити периметр прямокутника та квадрата; розвивати уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до птахів.

 

 

Тип уроку: інтегрований урок з математики та природознавства.

 

Обладнання. Мультимедійна презентація, запис «Голоси лісу», картинки птахів; картки для роботи в парах.

 

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

    1. Психологічне налаштування.

    2. Хвилинка синоптика.

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.

а) Вибрати вираз, який є розв’язком задачі № 627.

         1) 28:4-3

         2) 28:4+3

         3)  28-3*4

- Прочитайте відповідь до задачі.

Б) Вирази.№628.

- Як називаються числа при діленні?

- Який компонент був невідомий?

- Як знаходили ділене?

- Назвіть ділені в порядку спадання.

 2. Каліграфічна хвилинка.

16,24,30,20,15,32,10

  • Запишіть в порядку зростання.
  • Назвіть круглі числа.
  • Які з чисел є результатом таблиці множення числа 4.
  • Знайдіть суму найбільшого та найменшого.(47)
  • На скільки 35 більше, ніж 15? (20)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

                            В лісі сталася біда –

                            Гусінь листя обїда.

                            І на дубі і на клені,

                            І на ясені зеленім.

  • Чому виникла така ситуація?(пропали пташки)
  • Чому птахів стає менше?( люди вирубують ліси, знищують гнізда, полюють на птахів)
  • Що треба робити щоб птахи не зникали? (Охороняти)

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці ми зясуємо як саме треба охороняти птахів, а допоможе нам в цьому математика.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Усний рахунок. Повторення таблиці ділення  на 4.

а) Гра «Естафета» (робота в парах).

- Обчисливши вирази і розшифрувавши слова ви дізнаєтесь які птахи просять вас про допомогу.

І ряд.  32:4                             ІІ ряд.  32:4                                 ІІІ ряд.   32:4    

            24:4                                          24:4                                                 24:4

            12:4                                          12:4                                                  36:4

            18:3                                          18:3                                                  20:4

            36:4                                          36:4                                                  28:4

            28:4                                          28:4

7

9

8

6

3

 

7

9

8

6

3

 

7

9

8

5

6

і

ц

с

и

н

ї

в

с

о

л

и

а

ш

к

п

 

 (на дереві зявляються зображення цих птахів)

  1. Задачі.

а) За 4 години шпак приносить своїм пташенятам 36 комах. Скільки комах приносить шпак за 1 годину? (36:4=9)

б) За одну годину синиця приносить своїм пташенятам 8 комах. Скільки вона принесе за 4 години?  (8*4=32)

в) соловей за одну годину приносить пташенятам 20 комах, шпак 9, а синиця 8. Скільки комах знищують вони разом за одну годину?

(20+9+8=37)

Висновок: не можна руйнувати гнізд птахів.

VІ. Розвиток математичних знань.

  1. Обчислення виразів на дії різного ступеню.
  • Обчисливши вирази ви дізнаєтеся скільки живуть птахи.(на дошці картинки птахів з відповідями, учні обчислюють, знаходять картинку, прикріплюють біля виразу)

17 – 32 : 4=                     19 – 4*4=

28 : 4 + 12=                     4 * 5+ 48=

(31 – 28) * 4=                  29 – 36:4=

9 – ластівка;                    3 – горобець;

19 – шпак;                       68 – сова;

12 – голуб;                       20 – жайворонок.

  • Хто живе найдовше?(Сова)
  • Тому мабуть її називають мудрою.
  • Але в дикій умовах існує безліч факторів, що обмежують життя птахів: погодні умови, нестача корму, хижаки, хвороби.
  • Чим в такій ситуації ми можемо допомогти? (підгодовувати)
  • Чим?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Розв’язування  задач.

а)Учні  школи в акції «Допоможи птахам взимку» зібрали 9 кульків насіння по 4 кг кожний. 28  кг вони згодували пташкам. Скільки кілограмів корму залишилося?

б) Скласти обернену задачу. (робота в групах)

3. Геометричний матеріал. Знаходження периметра прямокутника та квадрата. Завдання на вибір.

- Звернемося до нашого дерева та згадаємо що ще сприяє зникненню птахів. ( вирубування дерев)

- Як ми можемо допомогти? (посадити дерева)

- Уявіть, що вам дали ділянку землі на якій необхідно посадити дерева.

Одна ділянка має сторони 6м  і 7м, а друга має квадратну форму зі стороною 8 м. Виберіть ділянку та знайдіть периметр.

  • На якій ділянці можна більше посадить дерев? А якщо буде більше дерев то ….(буде більше птахів).

VІІ. Підсумок уроку.

  1. Гра «Продовж речення»
  • Сьогодні на уроці я дізнався …
  • Сьогодні на уроці я зрозумів …
  • Сьогодні на уроці мені сподобалось …
  1. Гра «Мікрофон»

Дай відповідь на питання:

  • Як я можу допомогти птахам?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаптєва Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку