Урок складений за програмою на основі Державного стандарту початкової освіти НУШ, На уроці учні за допомогою математичних завданнь дізнаються нового про життя птахів. Роблять висновки щодо необхідності та можливості охорони птахів.
Інтегрований урок з математики та природознавства.
Вчитель Шендрик Світлана Степанівна
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 4.Складання обернених задач.
Охорона птахів.
Мета:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися –самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; громадянської – бережливе ставлення до природи, пташок; здоров'язбережувальна - дбайливе ставлення до свого здоров’я під час уроку;
формування предметних компетентностей: закріплювати і систематизувати вміння учнів у застосуванні таблиць множення і ділення на 4, вдосконалювати навички складати обернену задачу, формувати вміння знаходити периметр прямокутника та квадрата; розвивати уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати навички самостійної роботи; виховувати любов до птахів.
Тип уроку: інтегрований урок з математики та природознавства.
Обладнання. Мультимедійна презентація, запис «Голоси лісу», картинки птахів; картки для роботи в парах.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Психологічне налаштування.
2. Хвилинка синоптика.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
а) Вибрати вираз, який є розв’язком задачі № 627.
1) 28:4-3
2) 28:4+3
3) 28-3*4
- Прочитайте відповідь до задачі.
Б) Вирази.№628.
- Як називаються числа при діленні?
- Який компонент був невідомий?
- Як знаходили ділене?
- Назвіть ділені в порядку спадання.
2. Каліграфічна хвилинка.
16,24,30,20,15,32,10
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
В лісі сталася біда –
Гусінь листя об’їда.
І на дубі і на клені,
І на ясені зеленім.
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Усний рахунок. Повторення таблиці ділення на 4.
а) Гра «Естафета» (робота в парах).
- Обчисливши вирази і розшифрувавши слова ви дізнаєтесь які птахи просять вас про допомогу.
І ряд. 32:4 ІІ ряд. 32:4 ІІІ ряд. 32:4
24:4 24:4 24:4
12:4 12:4 36:4
18:3 18:3 20:4
36:4 36:4 28:4
28:4 28:4
7 |
9 |
8 |
6 |
3 |
|
7 |
9 |
8 |
6 |
3 |
|
7 |
9 |
8 |
5 |
6 |
і |
ц |
с |
и |
н |
ї |
в |
с |
о |
л |
и |
а |
ш |
к |
п |
(на дереві з’являються зображення цих птахів)
а) За 4 години шпак приносить своїм пташенятам 36 комах. Скільки комах приносить шпак за 1 годину? (36:4=9)
б) За одну годину синиця приносить своїм пташенятам 8 комах. Скільки вона принесе за 4 години? (8*4=32)
в) соловей за одну годину приносить пташенятам 20 комах, шпак 9, а синиця 8. Скільки комах знищують вони разом за одну годину?
(20+9+8=37)
Висновок: не можна руйнувати гнізд птахів.
VІ. Розвиток математичних знань.
17 – 32 : 4= 19 – 4*4=
28 : 4 + 12= 4 * 5+ 48=
(31 – 28) * 4= 29 – 36:4=
9 – ластівка; 3 – горобець;
19 – шпак; 68 – сова;
12 – голуб; 20 – жайворонок.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
а)Учні школи в акції «Допоможи птахам взимку» зібрали 9 кульків насіння по 4 кг кожний. 28 кг вони згодували пташкам. Скільки кілограмів корму залишилося?
б) Скласти обернену задачу. (робота в групах)
3. Геометричний матеріал. Знаходження периметра прямокутника та квадрата. Завдання на вибір.
- Звернемося до нашого дерева та згадаємо що ще сприяє зникненню птахів. ( вирубування дерев)
- Як ми можемо допомогти? (посадити дерева)
- Уявіть, що вам дали ділянку землі на якій необхідно посадити дерева.
Одна ділянка має сторони 6м і 7м, а друга має квадратну форму зі стороною 8 м. Виберіть ділянку та знайдіть периметр.
VІІ. Підсумок уроку.
Дай відповідь на питання: