Урок мистецтва 3 клас. Тема: На крилах фантазії

Про матеріал
Розробка уроку мистецтва для 3 класу, на тему: На крилах фантазії. Ми даємо учням поняття «фантазії» в музиці; знайомимо з творчістю Р. Шумана та Ю. Щуровського, з таким музичним інструментом як рояль. Розучуємо пісню "Друзів" з м/ф "Бременські музиканти", виховуємо почуття дружби у дітей.
Перегляд файлу

1

 

Розробка уроку мистецтва для 2 класу

 

Тема семестру: Комічні та фантастичні образи

Тема уроку:  На крилах фантазії

Зміст уроку: Р. Шуман. Фантастична п'єса. Ю. Щуровський. Фантастична п'єса з циклу «Калейдоскоп» – слухання; Г. Гладков «Пісенька друзів» – розучування.

Дидактична мета: дати поняття «фантазія» в музиці; познайомити учнів з творчістю Р. Шумана та Ю. Щуровського, ознайомити з таким музичним інструментом як рояль, формувати навички співацького звукоутворення.

Розвивальна мета: розвивати здатність аналізувати музику, образне мислення, звуковисотний та метроритмічний слух.

Виховна мета: виховувати естетичний смак в учнів, повагу та інтерес до творчості Р. Шумана, Ю. Щуровського та Г. Гладкого.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: телевізор, відеозапис, фонозапис.

Література: Мистецтво: підруч. Для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, Н. В. Очеретяна.  – Київ: Генеза, 2012. – 144 с.

 

Вч. – вчитель;

В.в. – вірні відповіді.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент: учні заходять до класу.

Музичне привітання: «Добрий день вам, діти, добрий день, учитель!».

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Вч: Діти, на минулому уроці ми з вами були чарівниками звуків і барв, ми дізналися про таку магію музики як імпровізація. А хто мені скаже, що таке імпровізація?

Вч: Імпровізація – це створення мелодії з ходу.

Вч: А як імпровізація представлена у живописі, пам'ятаєте ми з вами розглядали картини імпровізації?

В.в: у живописі імпровізація представлена різнобічними барвами, плямами, лініями, мазками.

Вч: Так, правильно. А з яким музичним інструментом ми знайомилися на минулому уроці?

В.в: Органом

Вч: Так, а це великий інструмент чи маленький?

В.в: великий

Вч: а він стоїть у спеціальному органному залі, чи може стояти у нас вдома?

Вч: в органному залі.

Вч: добре, а до якої групи музичних інструментів належить орган?

В.в: клавішно-духової.

Вч: правильно, молодці. А з яким французьким композитором, який грав на органі і писав для нього музику, ми познайомилися?

В.в: Олівьє Мессіан.

Вч: Правильно. А хто пам'ятає як називається музичний твір, створений для вдосконалення техніки гри, його грають усі музиканти, і усі діти, що навчаються в музичних школах?

В.в: Етюд.

Вч: Молодці, а з яким видатним польським композитором ми знайомилися на минулому уроці і слухали його Етюд?

В.в: Фредерік Шопен.

Вч: Молодці. Як добре ви все пам'ятаєте!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вч: Сьогодні на уроці ми з вами будемо фантазерами, наша тема уроку «На крилах фантазії». Фантазія – це наша уява, наша вигадка. Фантазувати люблять усі – і дорослі і діти. А також дуже люблять фантазувати художники та композитори, ми з вами сьогодні познайомимося з такими композиторами-фантазерами як Роберт Шуман і Юрій Щуровський, а також вивчимо пісню «Друзів» російського композитора Геннадія Гладкова з м/ф «Бременські музиканти», у якому друзі музиканти мандрували по світу, фантазували та співали пісні.

IV. Сприйняття нової теми.

Вч: Так важко осягнути неосяжне,

Політ фантазії та недосказаних думок.

Мереживом метеликів кружляючих,

Він здійснює, призначений Всевишнім, крок.

Наша тема уроку «На крилах фантазії», а як ви розумієте цей вислів?

В.в: коли у людини ніби з'являються крила, і вона здатна «літати», тобто уявляти щось казкове, мріяти про прекрасне – фантазувати.

Вч: Так, правильно. Деякі композитори на крилах своєї фантазії створювали такі незвичайні твори, що навіть не знали, як їх назвати. Тому й називали фантазіями, так народилася інструментальна п'єса вільної форми – фантазія.  Кожний, хто слухає цю музику, уявляє щось своє.

 Одним з найвидатніших композиторів, який дуже любив фантазувати був Роберт Шуман. Це німецький композитор, піаніст, а також педагог, він написав дуже багато музичних творів для дітей, для юнацтва, а також творів, що мають назву «Фантастичні п'єси».  Зараз ми з вами послухаємо одну з його «Фантастичних п'єс», але будемо слухати по особливому – з заплющеними очима, та будемо фантазувати. Зверніть увагу, яка за характером ця п'єса, який в неї темп, який інструмент виконує.

Слухання Р. Шуман «Фантастична п'єса».

Вч: Скажіть будь-ласка, яка за характером ця музика?

В.в: Мрійлива, чутлива, прониклива.

Вч: Так, а який в неї темп?

В.в: помірний.

Вч: а який інструмент виконував цей музичний твір?

В.в: рояль.

Вч: а чим відрізняється рояль від фортепіано? Рояль більший за розміром чи менший від фортепіано?

В.в: більший

Вч: так, а якщо він більший, то й звук в нього буде гучніший. А як ви думаєте, чому дівчинка грала саме на роялі, а не на фортепіано?

В.в: щоб гучніше грати.

Вч: Так, щоб гучніше грати, адже вона грала у концертному залі, де є глядачі, їх дуже багато, і якщо б стояло фортепіано, його було б не чутно. Тобто, ви зрозуміли, що рояль використовують частіше у концертних залах, або у культурних місцях, там де є багато людей, наприклад, може бути й у ресторанах, де люди теж хочуть насолоджуватися прекрасною класичною музикою.

 Зараз ми з вами прослухаємо ще одну «Фантастичну п'єсу», але вже іншого композитора, нашого українського, який писав дуже багато музики для кінофільмів. Його ім'я – Юрій Сергійович Щуровський. Композитор писав свої твори для різних музичних інструментів: скрипки, віолончелі, але його улюбленим інструментом завжди залишалося фортепіано. Тому зараз ми з вами прослухаємо його «Фантастичну п'єсу» і пофантазуємо з закритими очима, а також ми порівняємо наші фантазії, які виникли під час музики  Роберта Шумана, і ті фантазії, які виникнуть при слуханні п'єси Ю. Щуровського. Уважно слухайте який темп та характер музики.

Слухання Ю. Щуровський «Фантастична п'єса».

Вч: який же темп у цій п'єсі?

В.в: помірний

Вч: а який характер?

В.в: хвилюючий

Вч: Правильно, а про що ви фантазували під час слухання цієї музики?

В.в: про майбутнє.

Вч: так, а ваші фантазії відрізнялися при слуханні двох різних музичних творів чи були однаковими?

В.в: відрізнялись.

Вч: Добре, отже ми з вами з'ясували, що музика здатна впливати на нашу фантазію, а чим саме?

В.в: темпом та настроєм.

Вч: молодці. А зараз ми з вами подивимося як у живописі художники проявляють свою фантазію у картинах.

Перегляд картин «Фантазія».

Вч: Як ви бачите, картини можуть бути на різні теми, виконані як красками так і олівцями, у цих картинах художники зображують реальність чи магічність і загадковість?

В.в: магічність і загадковість.

Вч: Правильно, тому, як ми переконалися, щоб творити такі картини, не схожі на звичайні, у людини повинна бути добре розвинута фантазія.

 Так, з ми з вами були фантазерами, а тепер ми з вами будемо мандрівниками і відправимося до країни музикантів. Давайте скоріш туди полетимо! Третя позиція!

Руханка «Ракета, літак, гелікоптер».

Вч: Які ви молодці, ми з вами прилетіли до країни музикантів, але незвичайних, зараз ви подивитеся фрагмент мультфільму і скажете, що ж це за музиканти.

Перегляд фрагменту м/ф «Бременські музиканти».

Вч: Діти, так як називають себе ці музиканти?

В.в: Бременські музиканти

Вч: правильно. А яка в них була за характером пісня?

В.в: весела, дружня.

Вч: так, а яка вона за темпом?

В.в: швидка.

Вч: Так, правильно, а про що ця пісня?

В.в: про дружбу, про добро.

Вч: Правильно.  Пісню до мультфільму «Бременські музиканти» створив дуже відомий радянський композитор Геннадій Гладков, він взагалі писав дуже багато дитячих пісень.

Бременські музиканти – справжні співаки-мандрівники, і ми з вами теж будемо сьогодні співаками-мандрівниками. Зараз ми з вами вивчимо пісню Бременських музикантів та дуже гарно її заспіваємо. Але спочатку розспіваємося.

Розспівування

Вч: добре розспівалися, а тепер розучимо цю пісню.

Розучування пісні «Пісня бременських музикантів».

Вч: Які молодці, дуже гарно заспівали, тепер ми з вами теж співаки-мандрівники.

V. Осмислення та систематизація знань.

Вч: А зараз ми з вами пограємо у гру «Таємне слово». Правила дуже прості, я буду вам задавати питання, хто знає відповідь – піднімає руку і відповідає, якщо відповідь вірна ми відкриваємо одну букву невідомого слова, і таким чином, якщо ви відповісте на всі питання вірно – ми відгадаємо таємне слово.

Вч: з яким німецьким композитором ми сьогодні познайомились?

В.в: Роберт Шуман. (буква «А»)

Вч: а як називається його музичний твір, який ми слухали?

В.в: «Фантастична п'єса» (Ф)

Вч: а який композитор ще писав фантастичні п'єси?

В.в: Юрій Щуровський (Я)

Вч: А це композитор якої країни?

В.в: України (Н)

Вч: Який музичний інструмент ми сьогодні вивчали?

В.в: рояль (А)

Вч: а до якої групи інструментів він належить?

В.в: клавішної (І)

Вч: А рояль більший чи менший ніж фортепіано?

В.в: більший (Т)

Вч: а як звали композитора, що написав «Пісню Бременських музикантів»?

В.в: Геннадій Гладков (З).

Вч: Молодці, так яке таємниче слово ми відкрили?

В.в: Фантазія

Вч: так правильно!

VІ. Підсумки уроку.

Вч: Сьогодні на уроці нашою темою була саме фантазія, ми фантазували, познайомилися з творчістю видатних композиторів Р. Шумана, Ю. Щуровського, Г. Гладкова, ми ознайомилися з музичним інструментом, що має назву «Рояль», вивчили пісню мандрівників «Бременських музикантів», а також відгадали таємне слово. Ми з вами завершуємо цей урок, але все продовжуємо вивчати і далі загадки художніх мов. Ви були дуже активні, дякую вам за урок!

 

 

 

 

docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
2768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку