ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА І ПРИРОДОЗНАВСТВА У 3 КЛАСІ

Про матеріал
Мета уроку : ознайомити дітей з поняттям контур і силует, навчити розрізняти їх, удосконалювати навички роботи з папером, фарбою, пензлем, поглиблювати та розширювати знання про тваринний світ,розвивати вміння бачити в різноманітних плямах тварин, розвивати вміння фантазувати, виховувати естетичні почуття.
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА І ПРИРОДОЗНАВСТВА У 3 КЛАСІ

 

Мета: ознайомити дітей з поняттям контур і силует, навчити розрізняти їх, удосконалювати навички роботи з папером, фарбою, пензлем, поглиблювати та розширювати знання про тваринний світ,розвивати вміння бачити в різноманітних плямах тварин, розвивати  вміння фантазувати, виховувати естетичні почуття.

Обладнання: малюнки тварин, картки з завданнями, роздатковий матеріал для малювання контуру тварин, відеофільм «Весняні мелодії», силуетні і контурні зображення тварин, костюми метелика і мухи, таблиця – схема.

 

Тип уроку: інтегрований

 

                         Хід уроку

І. Оргмомент.

1.Привітання.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

 Працювати починайте.

Щоб урок минув не марно,

Вам сидіти треба гарно.

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока.

2. Перевірка готовності до уроку.

 

ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку.

Учитель:Сьогодні на уроці ми удосконалимо свої знання про тваринний світ, познайомимося з поняттям контур і силует, будимо малювати тварин, фантазуючи та вигадуючі нові форми.

 

ІІІ. Повторення і удосконалення знань.

Учитель:Уявимо собі величезне царство тварин. З трьома його представниками ми докладно знайомилися у другому класі.  Згадаємо їх. І запишемо це у нашу схему.(Див. далі)

Пригадати це нам допоможуть загадки та малюнки-відгадки.(Вчитель читає загадку,після відповіді дітей демонструє малюнок) 

1. Влітку медом ласував,

Досхочу малини мав. (Ведмідь)

 

2.Пухова руденька шубка

Із сосни стриба на дуба

В лісі любить вона жити.

Відгадайте, хто це, діти? ( Білка)

 

3.Крок ступне, хвостом махне-

Мишка в нірку шугоне. (Кіт)

- Як можна назвати одним словом цих тварин? ( Звірі)

Заповнюють слово в таблиці.

Учитель: Щоб одержати другу підказку треба прочитати анаграми:

динік ( індик), роцьгобе (горобець), цясини (синиця), лісавтка (ластівка). (На дошці плакат з анаграмами)

-Як люди називають цих тварин ? (Птахи). Запишемо слово у схему. Які з цих птахів залишаються зимувати? Як ми можемо їм допомогти? (Відповіді дітей)

 

Учитель:А зараз ми з вами згадаємо літо. (звучить музика П.І. Чайковського і демонструється картинки літа). Ми з вами опинилися на лузі. Які незвичайні тварини, деклька з них опинились у нас у гостях. Зустрічайте їх.

Відгадайте, що я за гість:

Ніжок маю рівно шість.

І чотири крильця маю,

По квітках собі літаю.

Ні бджола, ні джмелик-

Звуся я ( метелик. )

 

Кружляю скрізь і лізу скрізь.

Мене женуть, ругають, б’ють,

Гуду я біля вуха

І звуся просто-( муха). (Діти в костюмах комах виходять на сцену)

 

Муха: Діти, ми поспішали до вас, щоб розказати як гарно в лузі!

Метелик:Скільки там гарних квітів, як чудово сяє сонечко, яке безкрайнє синє небо.А під чудові пісні пташок ми весело танцюємо над квітками.

Ми запрошуємо вас потанцювати з нами.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Діти, як називають наших гостей? (Комахи)

(Заповнюється останнє слово в таблиці).

 

Ось ми з вами і заповнили нашу схему. Умовно всіх тварин ми поділили на три групи: звірі, птахи, комахи. Але далі на уроках природознавства ви докладно познайомитися з іншими видами тварин ( риби, плазуни, інш.)

 

ІV. Самостійна робота

Учитель: Зараз з вами ми поділимося на три команди. Перший ряд буде відповідальний за команду звірів, другий – за птахів, третій - то звичайно комахи.

У всіх на партах знаходяться листочки з завданням. Якщо на вашому листочку знаходиться зелена позначка, то ви пригадуєте і записуєте на листочку ознаки звіра, птаха, чи комахи. Якщо на вашому листочку, знаходиться синя позначка - то напишіть на листочку декілька представників своєї групи тварин. Наприклад:У вас синя позначка і написано слово «птахи». Ви записуєте відомі вам назви птахів.(Завдання з зеленою позначкою виконують сильніші в навчанні діти, а з синьою - діти, які потребують більшої уваги вчителя.

Картка 1

Запиши відомі тобі ознаки звірів.

 

Картка 2

Запиши відомі тобі ознаки птахів.

 

Картка 3

Запиши відомі тобі ознаки комах.

 

Картка 4

Птахи:_______________________________________________________

Картка 5

Звірі:________________________________________________________

Картка 6

Комахи:______________________________________________________

 

Перевірка самостійної роботи. (Учень, який мав зелену картку читає ознаки, а приклади наводить учень з синьою карткою. Наприклад:  Птахи :тіло вкрито пір’ям,відкладають яйця. Птахи:горобець, синиця, зозуля,курка,індик…  )

 

 

V. Робота над темою уроку.

Учитель: Сьогодні на уроці ми познайомимося з поняттям контур і силует.

i   

                  images

 

 

Подивіться на перше зображення. Кого ви бачите? (Кіт)              

Обрис предмета, лінія, що окреслює форму називається контур.

А зображення фігури суцільною плямою називається силует.

- Сьогодні на уроці ми пограємо в гру «Зберемо тваринок в коло» .

На аркуші паперу за допомогою різноманітних фігур ви намалюєте спочатку контур тварини, а потім за допомогою маркера або олівця зробите силует звіра, птаха, комахи.

(Діти одержують конверти з різноманітними фігурами, які робили учні 4 класу з картону на уроках праці, обводять на папері контур тварини, а потім розфарбовують силует звіра, птаха, чи комахи.)

 

VI. Підсумок уроку.

Оцінювання робіт.(Вчитель запрошує вийти до дошки і показати вибрані кращі роботи)

Учитель:Що ми вивчали сьогодні на уроці? З чим  познайомились?

Діти:Повторювали групи тварин та їх ознаки.

Учитель:Закінчити наш урок можна  словами відомого письменника М.Прішвина  «Рибі- вода, птаху- повітря, звіру- ліс, степи, гори. А людині потрібна Батьківщина, і охороняти природу- означає охороняти Батьківщину.»  Як ви діти розумієте ці слова?(Відповіді дітей)

-Природу необхідно охороняти і оберігати.У Конституції України ст.№ 66 зазначено:« Кожен забов’язаний не заподіювати шкоди природі, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки».

Громадяни України повинні дотримуватись виконання цих законів.

Ваше завдання – оберігати природу!

(Всі разом співають пісню «Пісня звірів»).

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 3 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку