Урок інтегрованого курсу « Я досліджую світ» у 2 класі. Тема. Як птахи готуються до зими.

Про матеріал
Урок інтегрованого курсу « Я досліджую світ» у 2 класі, який спрямований на формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення про те, як птахи готуються до зими; учити розрізняти осілих, кочових, перелітних птахів; пояснювати причини відльоту птахів у вирій, розвивати спостережливість, уміння аналізувати, виховувати дбайливе і відповідальне ставлення до птахів.
Перегляд файлу

 Урок інтегрованого курсу « Я досліджую світ» у 2 класі.

Тема. Як птахи готуються до зими.

Мета.

  • Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення про те, як птахи готуються до зими; учити розрізняти осілих, кочових, перелітних птахів; пояснювати причини відльоту птахів у вирій, розвивати спостережливість, уміння аналізувати, виховувати дбайливе і відповідальне ставлення до птахів.
  • Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння  навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: презентація, шифр для синоптичної лабораторії, лего «6 цеглинок», лего « Sistem», дерево і пташки з цікавинками, презентації груп з надписами і малюнками, надписи груп для дошки ,мішечки з кормом для птахів, піднос,шкоринки апельсина, кульки із тіста, крупа в коробочках,для театралізації: пташки і дівчинка,годівничка, » кубик для вправи «Кубування.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, мовно- літературна, технологічна.

 

І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу. Слайд 1.

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

Добрий день, мої школярі!
Добрий день, наші гості!
Цікавий урок на порі-
То ж будьте уважними, прошу.
 

ІІ. Підсумок спостережень за погодою. Слайд 2.

 Вправа «Синоптична лабораторія» з лего.

- Діти, запрошую вас в синоптичну лабораторію.

 - Яка пора року? Це чудова пора року.

 

Учениця

Гість зими. Качан Анатолій.

 

Ось і знову зима білоброва
Побілила поля і хати,
Заквітчала у іній діброву,
Через річку наводить мости.
 

 

-А які зимові  місяці ви знаєте?

А звідки походить назва цього місяця?

- Назвіть сьогоднішню дату. Який сьогодні день тижня? Слайд 3.

- Яка температура повітря? Як інакше ще можна сказати?(Оранжева - тепло , прохолодно - блакитна, холодно -синя).

- Який стан неба?( ясно- жовта, блакитна – похмуро, синя – хмарно).

- Чи були опади?( так - червона, ні – зелена) (дощ – зелений, сніг – блакитний, ожеледиця – синій)

- Явища природи?

- Чи є вітер?( Відсутність вітру – червона, помірний – блакитна, сильний – синя)

- Які народні прикмети пов’язані з цим місяцем?

 

Прикмети про грудень

- Грудень рік кінчає, зиму починає.
- Грудень землю грудить, хату студить.
- Грудень снігом замете — буде літо золоте.
- Прийшов грудень — приніс студень.
- Сніг у грудні глибокий — урожай високий.
- Якщо в грудні сніг ляже впритул до загорож — буде погане літо, а якщо залишиться проміжок — урожайне.
- Якщо в грудні шумить ліс — чекай на відлигу. 

 

(Діти обирають цеглинки лего та показують  погоду  сьогодні. Черговий синоптик інформує про прикмети погоди сьогоднішнього дня.)

Скласти цеглинки у вежу.

ІV. Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності.

1.Вправа «Пташині детективи». Слайд 4 – 10.

Загадка

Прилетіли гості, 
Сіли на помості, 
Без сокири, без лопати 
Поробили собі хати. Птахи.

 

На колір- сірувата, на вдачу – хитрувата.

«Кар!»- гукає, курчат лякає. Ворона.

 

Сіра шубка із пір’їн, на морозі жвавий він.

Не орел цей стрибунець. Хто це, діти? Горобець.

 

Жовтогруді щебетушки, мають чорні капелюшки,

Сірі лапки, білі щічки, називаються… синички.

 

Крізь зимові заметілі пташенята  прилетіли.

В них червоні гарні груди – ніби яблука усюди

Хтось розвісив у дворі. Звуться птахи …снігурі.

 

 

 

2. Вправа «Мікрофон».  Слайд 11.

- Яка користь від птахів?

  • Знищують шкідливих комах.
  • Розповсюджують насіння рослин.
  • Милують красою і співом.
  • Є кормом для хижаків.
  • Передбачають погоду.

 

- Що було б, коли б птахів не було?

  • Зник спів птахів.
  • З’явилося б багато шкідливих комах.

 

3. Смартзарядка. Слайд 12.

Якщо ви любите птахів – підніміть руки вгору.

Якщо не руйнуєте пташиних гнізд – похитайте головою праворуч, ліворуч.

Якщо ви заготовляєте корм для зимуючих птахів – нахиліть голову вперед.

Якщо ви підгодовуєте птахів узимку – поплескайте в долоні.

Якщо ви переймаєтесь, коли бачите зруйноване гніздо чи поранену пташку,- покладіть руку на серце.

Якщо ви радієте, побачивши птаха або почувши його спів, - посміхніться одне одному.

Якщо ви вважаєте, що птахи – наші друзі, - утворіть коло і візьміться за руки.

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Інтерактивна вправа «Закінчіть мою думку». Слайд 13.

 

  • З настанням осені рослини…
  • Восени  жуки і комахи…
  •  Пізньої осені  спів пташок…
  • Чому?
  • Птахи відлітають у вирій, тому що…

 

  • Ви назвали причини відльоту птахів у вирій. Пропоную вам більше дізнатися про те, як птахи готуються до зими.

 

  1. Гра «Розшифруй хмаринку слів». Слайд 14.

- Розшифруй хмаринку слів і дізнайтеся тему уроку.

C:\Users\user\Desktop\Хмара слів 3.jpg

На сьогоднішньому уроці ми будемо повторювати вивчене, дізнаватись  нове,   творчо працювати і, звичайно, грати. Отже, починаємо урок.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1.Метод «Обери позицію» . Слайд 15.


- Що страшніше для птахів узимку – голод чи холод?
( обговорення ). Плакат.

 

Взимку зимуючим птахам важко добувати їжу, все занесене снігом і від нестачі корму багато їх гине.

 

  1. Поділ учнів на групи .  Путівник для команд.

Робота в групах. Робота з підручником.

-  Назву своєї команди дізнаєтесь, подивившись у конверт.

Заглядає у конверт секретар.

Учитель виставляє зображення птахів у групах.

- Секретарі команд дістають із конвертів путівники.

Спікери зачитують, який уривок потрібно прочитати  у підручнику

також ключове питання, відповідь на яке ви маєте знайти під час обговорення.

- Отож починаймо. Спочатку прочитайте  уривок текстуу книзі.

Приступайте до  обговорення.

 

  • 1 група « Снігурі». Ст. 118, 1 абзац.

 

-Чому птахи відлітають у теплі краї?

Зникають комахи

В'януть трав'янисті рослини

Менше корму залишається

Важко добувати їжу

Все занесене снігом

 

Цікавинка. Снігур.

У сильні морози снігурі сидять нерухомо,

і тільки час від часу «оживають»,

щоб з’їсти якусь ягідку.

Особливо вони люблять ягоди горобини.

 

  • 2 група « Синички». Ст 118, 2 абзац.

Перелітні птахи.

- Які птахи відлітають у теплі краї?

  • Першими відлітають комахоїдні птахи.

Ластівки

Солов'ї

Стрижі

 

  • Пізніше відлітають такі птахи, які живляться рослинною їжею.

Дрозди

Перепілки

 

  • До замерзання водойм – водоплавні.

Качки

Лебеді

Гуси

 

Перегляд відео « Перелітні птахи України». Слайд 16.

 

Цікавинка. Синичка .

Синичка – велика трудівниця.

І до зими ця маленька пташка може зібрати

і заховати до 15 кг насіння і зерен.

Проте взимку їй не завжди вдається знайти схованку.

Тому доводиться шукати їжу під снігом або

харчуватися в годівницях.

 

  • 3 група « Дятли». Ст.119, 2 абзац. Слайд 17 - 19.

Як птахи летять у теплі краї? Підібрати малюнки.

Зграями

Поодинці

Ключем

Вервечкою

 

Вчитель

На висоті 500-700 метрів,

На висоті 100 метрів, дрібні пташки

На висоті 6000 метрів через гори

 

Цікавинка. Дятел.

.Дятли можуть як відлітати у теплі краї, так і зимувати в рідних лісах. Зазвичай дятли харчуються комахами,

 ягодами і насінням, але взимку

їх рятують насіння ялинових

і соснових шишок. Дятел може за один

прийом їжі з’їсти до 1000 мурах.

 

 

  • 4 група « Горобці». Ст 118, 3 абзац.

Кочові птахи.

-Які птахи у листопаді  з'являються у наших лісах?

Снігурі

Чечітки

Омелюхи

Шишкарі

 

Складіть речення із розсипанки  слів. Робота в парах.

 

збираються,  у,  зграї, летять, Шпаки, і, у, вирій.

 

голуби, пересиляються, Горобці, синички,до, осель,ближче, людських.

 

 

Цікавинка. Горобець.

 

Горобці взимку потребують допомоги

людини. Харчуються ці птахи насінням,

зерном, хлібними крихтами.

Тому взимку варто їх підгодовувати.

 

  • 5 група « Сойки». Ст 118, 4 абзац.

Осілі птахи.

- Які птахи переселяються ближче до житла людей?

Сороки

Горобці

Голуби

Ворони

Синиці

Дятли

 

Гра « Обведи перелітніх птахів». Робота в парах.

На картках – малюнки птахів. Необхідно обвести  перелітніх  птахів і пояснити свій вибір.

 

Цікавинка. Сойка.

Сойки запасають на зиму жолуді, горіхи.

 За осінь кожна сойка може зробити

2500схованок. Більшість цих схованок

вона розшукує, а решта дістається

іншим тваринам.

 

  • 6 група « Омелюхи». Ст.119, 1 абзац.

Меню для пташок.

- Чим можна підгодовувати птахів узимку?

Вибрати їжу для зимуючих птахів.

У мішечках учні виставляють на підносі.

Насіння кавуна, дині, гарбуза, соняшнику.

Несолоне сало.

Крихти хліба.

Квасоля, горох.

Крупа.

Морква, гарбуз.

 

Увага!!! Не можна підгодовувати птахів чорним свіжим хлібом, смаженим насінням, солоною їжею, пшоном, апельсинами, лимонами, шкіркою бананів.

  •  
  • Скористаємося інтерактивним плакатом про зиму і пограємо гру  «Що поставлю в годівничку?».

 

Гра « Так чи ні». Зелена і червона цеглинки.

Виберіть, чим заборонено годувати птахів і що може зашкодити їхньому здоров'ю.

 

Сире гарбузове насіння,

 підсмажене соняшникове насіння,

 зерно,

крихти житнього хліба,

 насіння бур'янів,

солоне сало,

насіння клена,

цукерки,

солоне соняшникове насіння,

сире соняшникове насіння,

крихти білого хліба.

 

 Цікавинка. Омелюхи.

Омелюхи живуть переважно у лісах.

До населених пунктів не прилітають і

не наближаються. Годуються ягодами та омелею.

 

V. Застосування учнями знань у стандартних ситуаціях.

  1. Творча майстерня « Їдальня для птахів». 

Виготовлення корму для птахів.

Кульки тіста діти оздоблюють зернятками і ставлять у шкоринку  із апельсина.

-Покажіть, які смачні страви ви зробили для птахів.

Їх ми розвісимо у парку.

 

  1. Театралізація « Прохання  птахів».

 

Горобчик. Цір-цір-цір! Вийди, хлопчику, надвір!

 

Синичка. Час-час-час! Вийди, дівчинко до нас!

 

Дятел. Цинь-цинь-цинь! Дівчинко, зернятка кинь!

 

Сорока. Скре-ціть! Скре-ціть! Рятувати нас спішіть!

 

Дівчинка.    Ніколи не зробимо шкоди

  Ми пташці у ріднім краю.

  Нехай звеселяють природу,

  Співають для нас у гаю.

 

Дівчинка.    Летіть, горобці і синички,

  До наших осель і садів.

  Зробили для вас годівнички,

  Щоб взимку почути ваш спів.

 

-Що зробили діти для птахів? Годівнички.

 

  1. Стратегія  «Кубування».

Годівничка для птахів.

 

-Поговоримо про годівничку за допомогою кубика.

  1. Опишіть це. Відзначте форму. Колір та розміри. (Коричнева, невелика).
  2. Порівняйте це. На що схоже? ( На маленький будиночок.)
  3. Встановіть асоціації. Про що це змушує вас думати? ( Змушує думати про птахів взимку.)
  4. Проаналізуйте це. Яким чином це зроблено? (Зроблено із деревини, за допомогою молотка, цвяхів.)
  5. Знайдіть застосування цьому. Яким чином це може бути застосовано? ( Для годування птахів).
  6. Висловіть своє ставлення. ( Їдальня для птахівю, кафе для птахів...)

 

  1. Виготовлення годівнички. Робота з лего. Робота в групах.

 

- Подивіться, які чудові годівнички ви зробили із лего!

 

VI. Рефлексія.
1. Інтерактивна вправа «Продовжіть речення» .

  1. Перелітні птахи – це велика група птахів, які…
  2. Зимуючі птахи – це…
  3. Кочові птахи – це
  4. Сорока, горобець, сойка – це…
  5. Ластівка, зозуля, лелека – це…
  6. Птахи відлітають у вирій, тому що…

 

Матеріали сьогоднішнього уроку помістимо у лепбук «Як птахи готуються до зими».

 

2. Самооцінювання  (цеглинки лего)

Оцініть свою роботу. Якщо ви все знаєте, впевнені в собі і все вдалося на уроці підніміть зелену цеглинку. Якщо вдалося, але не все – синю. Якщо поки багато не вдалося і вам потрібна допомога – жовту цеглинку.

Зеленого кольору – «Знаю, вмію, впевнений, все вдалося».

Синього – «Вдалося, але не все».

Жовтого – «Поки багато не вдалося, потрібна допомога».

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку