Урок – інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» в 2 класі з української мови Тема. Закріплення та узагальнення знань з вивчених тем «Іменник», «Прикметник», «Дієслово», «Числівник» та «С

Про матеріал
Цей урок проведений у формі інтелектуальної гри "Що? Де? Коли?",на якому учні за допомогою різних вправ та форм роботи повторили вивчений матеріал про іменник, прикметник, дієслово,службові слова та числівник. За роботу на уроці діти отримали різнокольорові вітаміни (яблука червоні, зелені та жовті).
Перегляд файлу

Урок – інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

в 2 класі з української мови

Тема. Закріплення та узагальнення знань з вивчених тем «Іменник», «Прикметник», «Дієслово», «Числівник» та «Службові слова».

Мета. Формувати ключові компетентності:

- вміння вчитися (організувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, планувати дії, доводити роботу до кінця);

- загальнокультурна компетентність (розвиток мовленнєвих здібностей, опанування моделі толерантної поведінки);

- здоров’язбережувальна компетентність;

- компетентність з ІКТ(здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел);

- соціальна компетентність (здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі).

Формувати предметні компетентності:

  • інформаційна (засвоєння та обробка інформації);
  • комунікативна (уміння представити себе усно, володіння способами взаємодії з оточуючими, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією);
  • мовленнєва (здатність розуміти зміст прочитаного, вміти вдало висловлювати усні відповіді, здатність вести діалог з дотриманням мовленнєвого етикету);
  • соціокультурна(знання про свою державу, здатність вирішувати за допомогою мови різні навчальні та життєві проблеми).

Тип уроку: узагальнюючий урок - інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»

Наочність: конверти, листи, силуети звірят(білочки, їжачка, зайчика, ведмедика,лисички та сови), рулетка, полотно для виставлення рахунку гри, ноутбук, презентація у програмі MS Power Point (слайди), дошка, конверти.

 

                                         Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Доброго ранку, доброго дня,-

вітаєте ви і вітаю вас я.

хай плещуть долоньки,

хай тупають ніжки,

працюють голівки

і сяють усмішки.

  • Усміхніться один одному, щоб усім стало радісно і затишно. Створимо сьогодні в нашому класі доброзичливу атмосферу.
  • Цікаво, а яким би ви хотіли бачити цей урок?
  • (очікування учнів)(цікавим, творчим, продуктивним)
  • А якими маєте бути ви на уроці, щоб досягти успіху? Бачу, у вас гарний настрій. А це надія на плідну роботу протягом уроку.

Девіз уроку:

  • Тож , швидко – міркуємо,
  • Правильно – відповідаємо,
  • Каліграфічно – пишемо.

Актуалізація опорних знань. РОЗМИНКА.   Вправа «Мозковий штурм»

Назвіть частини мови , які ми досліджували на попередніх уроках?

Навести приклади вивчених частин мов.

— Назвіть ім’я і прізвище сусіда по парті.

Назвіть повністю своє прізвище, ім’я та по батькові.

— Назвіть назву вулиці, на якій ви живете.

Який зараз місяць,день, рік?

Хто ми з вами?(учні, українці, європейці,земляни)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку -- Діти, наш сьогоднішній урок трохи незвичайний, бо відбуватиметься у формі гри «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» Це інтелектуальна гра,в якій беруть участь дві  команди: знавці 2 класу та знавці лісової школи – лісові звірята , які приготували  для вас завдання. Уся гра складається з декількох турів, які

являють собою різні вправи на певну тему. За правильну відповідь виконаного завдання команда отримує один бал, якщо відповідь неправильна – тоді бал переходить противнику. Тож ви повинні використати свої набуті знання і застосувати логіку, закріплюючи тему «Іменник, Прикметник, Дієслово, Числівник та службові слова». А я буду ведучою гри.

  • Щоб розпочати гру, ми повинні повторити правила роботи в команді:

     Правила роботи

1. Думка кожного важлива

2. Уважно слухайте та читайте завдання. 

З. Говоріть почергово, не перебивайте один одного.  

4. Не бійтеся помилитися, помилку можна виправити.

 - Тож починаємо гру, кручу рулетку, стрілка вказує на сектор 1. Із вами грає Білочка (Вивішую силует білочки). Беру конверт, дістаю лист під назвою «Іменник».

                                        Пригадайте, що таке іменник?

Прочитайте  слова. Зеленим кольором підкресліть назви людей, синім – назви тварин, червоним – назви явищ природи.

Сонце, аптекар, вовк, туман, заєць, слюсар, дощ, пасажир, ведмідь, товариш, кінь, учень, горобець, місяць, метелиця, джміль.

Складіть  за вибором речення з будь-яким словом.

Гра «Відремонтуй слова»

Гра «Зимові слова»

- Спіймайте слова – назви предметів, які живуть тільки взимку.

Сніг, велосипед, мороз, вікна, лижі, пороша, віхола, день, вітер, лід, вулиця, ковзани, поле, бурулька, іній, туман, дерево, дощ, ожеледь.

  • Із першим завданням ви впоралися добре, я задоволена вами і гадаю, що Білочка також. Продовжуємо гру. Кручу рулетку. Випадає сектор 2. З вами грає Їжачок(вивішую силует Їжачка). Сьогодні він приніс на своїх гілочках такого листа із підписом «Прикметник».

 

                                        Пригадайте, що таке прикметник?

Гра «Знайди прикметник»(декілька слайдів) – використання цеглинок ЛЕГО

Розглянь малюнки, добери прикметники

  • Оголошую рахунок гри. Далі продовжуємо грати, випадає сектор 3. Із вами грає Зайчик. Лист «Дієслово».

                                    Пригадайте, що таке дієслово?

Творче завдання(скласти за цеглинками текст, доповнюючи речення дієсловами)

Прийшла зима.(синій)

Сонце світить, але не гріє.(жовтий)

Шкільне подвір’я засипав сніг.(голубий)

Школярі розвішали годівниці та насипали зерна та сіна. (оранжевий і зелений)

Сюди прилетіли снігурі.(червона) Весело пташкам?

 

На дошці записано переплутані прислів’я. з’єднати рисками правильне продовження і пояснити зміст.

 

Літо збирає,                                   прикрашає.

Робота людину                              а зима з'їдає.

Підбиваю підсумок. Кручу рулетку – МУЗИЧНА  ПАУЗА(фізхвилинка)

  • Продовжуємо гру. Кручу рулетку, випадає сектор 4. З вами грає Лисичка з конвертом «Числівник». Вона дуже хитра і тому пропонує виконати завдання із кубиком Блума.

ОГОЛОШЕННЯ РАХУНКУ ГРИ

  • Граємо далі. Сектор 5. Грає Ведмідь, лист «Службові слова». Яка відмінність цієї частини мови від  інших (Не відповідає на питання).
  • На екрані скоромовка, прочитайте швидко і визначте службові слова (ВІД СОЛІ У СОНІ ВСІ СУПИ СОЛОНІ)

                       ОГОЛОШЕННЯ РАХУНКУ ГРИ.

За грою спостерігала знайома Мудра Сова. Вона задоволена вашими знаннями і бажає :

БУДЬТЕК    КЗАВКЖДИ    КЗДОРОКВІ!  (закресливши усі букви К, прочитайте правильно речення)

Підведення підсумків гри. Рефлексія «Скажи одним реченням….» 

Спасибі за старання,

Адже головне – бажання.

Учіться новому щодня –

і отримуйте похвалу зрання.

(діти промовляють свої враження від уроку, наголошують про зміну настрою наприкінці ).

За роботу на уроці учні отримують різнокольорові та діючі корисні вітаміни, які є ІМЕННИКАМИ, ПРИКМЕТНИКАМИ, ДІЄСЛОВАМИ та ЧИСЛІВНИКАМИ.  

Формувальне оцінювання

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
1441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку