Урок – інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
в 2 класі з української мови
Тема. Закріплення та узагальнення знань з вивчених тем «Іменник», «Прикметник», «Дієслово», «Числівник» та «Службові слова».
Мета. Формувати ключові компетентності:
- вміння вчитися (організувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, планувати дії, доводити роботу до кінця);
- загальнокультурна компетентність (розвиток мовленнєвих здібностей, опанування моделі толерантної поведінки);
- здоров’язбережувальна компетентність;
- компетентність з ІКТ(здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел);
- соціальна компетентність (здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі).
Формувати предметні компетентності:
Тип уроку: узагальнюючий урок - інтелектуальна гра «ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Наочність: конверти, листи, силуети звірят(білочки, їжачка, зайчика, ведмедика,лисички та сови), рулетка, полотно для виставлення рахунку гри, ноутбук, презентація у програмі MS Power Point (слайди), дошка, конверти.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
Доброго ранку, доброго дня,-
вітаєте ви і вітаю вас я.
хай плещуть долоньки,
хай тупають ніжки,
працюють голівки
і сяють усмішки.
Девіз уроку:
Актуалізація опорних знань. РОЗМИНКА. Вправа «Мозковий штурм»
— Назвіть частини мови , які ми досліджували на попередніх уроках?
Навести приклади вивчених частин мов.
— Назвіть ім’я і прізвище сусіда по парті.
— Назвіть повністю своє прізвище, ім’я та по батькові.
— Назвіть назву вулиці, на якій ви живете.
— Який зараз місяць,день, рік?
— Хто ми з вами?(учні, українці, європейці,земляни)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку -- Діти, наш сьогоднішній урок трохи незвичайний, бо відбуватиметься у формі гри «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» Це інтелектуальна гра,в якій беруть участь дві команди: знавці 2 класу та знавці лісової школи – лісові звірята , які приготували для вас завдання. Уся гра складається з декількох турів, які
являють собою різні вправи на певну тему. За правильну відповідь виконаного завдання команда отримує один бал, якщо відповідь неправильна – тоді бал переходить противнику. Тож ви повинні використати свої набуті знання і застосувати логіку, закріплюючи тему «Іменник, Прикметник, Дієслово, Числівник та службові слова». А я буду ведучою гри.
Правила роботи
1. Думка кожного важлива
2. Уважно слухайте та читайте завдання.
З. Говоріть почергово, не перебивайте один одного.
4. Не бійтеся помилитися, помилку можна виправити.
- Тож починаємо гру, кручу рулетку, стрілка вказує на сектор 1. Із вами грає Білочка (Вивішую силует білочки). Беру конверт, дістаю лист під назвою «Іменник».
Пригадайте, що таке іменник?
Прочитайте слова. Зеленим кольором підкресліть назви людей, синім – назви тварин, червоним – назви явищ природи.
Сонце, аптекар, вовк, туман, заєць, слюсар, дощ, пасажир, ведмідь, товариш, кінь, учень, горобець, місяць, метелиця, джміль.
Складіть за вибором речення з будь-яким словом.
Гра «Відремонтуй слова»
Гра «Зимові слова»
- Спіймайте слова – назви предметів, які живуть тільки взимку.
Сніг, велосипед, мороз, вікна, лижі, пороша, віхола, день, вітер, лід, вулиця, ковзани, поле, бурулька, іній, туман, дерево, дощ, ожеледь.
Пригадайте, що таке прикметник?
Гра «Знайди прикметник»(декілька слайдів) – використання цеглинок ЛЕГО
Розглянь малюнки, добери прикметники
Пригадайте, що таке дієслово?
Творче завдання(скласти за цеглинками текст, доповнюючи речення дієсловами)
Прийшла зима.(синій)
Сонце світить, але не гріє.(жовтий)
Шкільне подвір’я засипав сніг.(голубий)
Школярі розвішали годівниці та насипали зерна та сіна. (оранжевий і зелений)
Сюди прилетіли снігурі.(червона) Весело пташкам?
На дошці записано переплутані прислів’я. з’єднати рисками правильне продовження і пояснити зміст.
Літо збирає, прикрашає.
Робота людину а зима з'їдає.
Підбиваю підсумок. Кручу рулетку – МУЗИЧНА ПАУЗА(фізхвилинка)
ОГОЛОШЕННЯ РАХУНКУ ГРИ
ОГОЛОШЕННЯ РАХУНКУ ГРИ.
За грою спостерігала знайома Мудра Сова. Вона задоволена вашими знаннями і бажає :
БУДЬТЕК КЗАВКЖДИ КЗДОРОКВІ! (закресливши усі букви К, прочитайте правильно речення)
Підведення підсумків гри. Рефлексія «Скажи одним реченням….»
Спасибі за старання,
Адже головне – бажання.
Учіться новому щодня –
і отримуйте похвалу зрання.
(діти промовляють свої враження від уроку, наголошують про зміну настрою наприкінці ).
За роботу на уроці учні отримують різнокольорові та діючі корисні вітаміни, які є ІМЕННИКАМИ, ПРИКМЕТНИКАМИ, ДІЄСЛОВАМИ та ЧИСЛІВНИКАМИ.
Формувальне оцінювання