Урок " Інтерв'ю в нашому житті"

Про матеріал
Урок в 9 класі з поглибленим вивченням англійськї мови за підручником видавництва mmpublications H.Q.Mitchel New Destinations B1
Перегляд файлу

Дата: 15.11.2019

Тема: Інтерв’ю в нашому житті

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок.

Мета: Тренувати граматичні структури Present Perfect та Present Perfect Continuous; вдосконалення навичок говоріння, аудіювання, читання і письма; розширювати словникового запасу учнів; прищеплювати інтерес до вивчення мови.

Очікування: учні повинні розрізняти види інтерв‘ю, складати питання та відповідати на них, брати інтерв’ю ; розуміти на слух розмову носіїв англійської мови; складати речення в Present Perfect and Present Continuous; дізнатися інформацію про видатну американську бізнес леді Аніту Родік.

Обладнання: підручник MMpublication “New Destinations” B1, відео youtube “ Anita Roddik”

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Повідомлення теми, мети та очікувань від учнів на уроці.

Students Will Be Able To:

  • Speak on the topic
  • Differ types of interview
  • Make questions
  • Answer the questions
  • Make sentences in Present Perfect and Present perfect continuous
  • Listen to the dialogue and understand it
  • Get acquainted with famous American businesswoman

 

  1. Мовленнєва зарядка. (перегляд відео Go Camp)

Brainstorning( мозковий штурм).  Our School is going to take part in Go Camp the next  summer but we have problem. The organizators decided to change the rules.  Last year we had to write an essay, but this year we will have to make creative work. Let`s decide that should we do, because I know you can help me.

(приблизні відповіді)

  • Make video
  • Make a cartoon
  • Interview the students
  • Sent them a thanks video
  • Send the invitation video letter
  • Make a video clip
  • Remake some famous song about our School life
  • Make a video using snapchat

 

 

  1. Фонетична зарядка.
  • Well yesterday you had a dictation, I checked it and understand that you have some mistakes in the words:

Up-to-date(adj) - сучасний

Research (n1v)- дослідження/досліджувати

Correct (n1v) -виправляти/ правильний

Arrange(V)- організовувати

 make   mistake – робити помилку

 do    favour –робити  послугу

Now you will do some tasks:

  1. (Робота в парах) make  one short dialogue using these words
  2. (Індивідуальна робота)Write two sentences using these words

Present Perfect

Present Perfect Continuous

4 Основна частина.

Well tell me please how often in your life do you use interview?

  • In the bank
  • With new friends
  • In the shop
  • When you look for a job

When you have a new classmate you can also use the interview! Let’s practice , we have a new boy in our form this year and you can ask him some questions.  (гра «Мікрофон»)

Vlad told us that school is very interesting for him, l’d like to hear your opinion. Please stand up and take your position. Be ready to prove your opinion.

  (Займи власну позицію. Метод ПРЕС)

           SCHOOL IS INTERESTING                   SCHOOL IS BORING

  1. Listening

(самостійна робота)

Now we are going to listen to a dialogue and ask some questions on it.

P 47 Ex C

  1. Speaking

On this page there is on announcement let`s read it .

There are three persons who want this job, please find the most suitable person, speak and  discus in pairs ( робота в парах) . Be ready to prove your opinion.

 

 

  1. Reading

(робота в групах, кооперативне навчання)

Now let`s join into three groups according to the colour  of stripes. Well you`ve got a piece  of a text, you task is to read translate this text and be ready to retell it to another team.

How do you think what is the first, the second and the third parts of the text?

  • This text is very short. Please write into you copy-books 5 questions that are not mentioned in this text about this woman. (самостійна письмова робота)
  • Let`s read them
  • Now I will give you more information about Anita be attentive and  answer my questions: (video about Anita Roddik)

( обговорення інформації )

  • What`s her husband’s name?
  • What`s her favorite place at home?
  • Where is her house?
  • What was her first business?
  • How many children did she have?
  • What did they buy in the South  America?

4  Заключна частина.

Підведення підсумків уроку:

Feedback:

What kinds of interview do you know?

Who can make questions for the interview?

Who is Anita Roddik?

5  Оголошення домашнього завдання та оцінювання учнів.

Your homework will be to interview your parents about their schoollife.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2019
Переглядів
994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку