1
Історичний брейн-ринг для учнів 5-6 класів ( слайд 1)
Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.
Підготовчий етап
Для підготовки до брейн-рингу відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з теми. Брейн-ринг проводиться між двома командами по шість осіб у кожній.
Обладнання: завдання до шести турів; картки двох кольорів; стіл і стільці для членів журі; два столи та дванадцять стільців для команд; почесні грамоти; спеціальний приз для команди-переможниці; секундомір; проектор, ноутбук.
Хід гри
І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.
ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.
ІІІ. Перший-третій тури змагання.
ІV. Підбиття підсумків. Завдання для вболівальників.
V. Четвертий-шостий тури змагання.
VІ. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.
І. Вступна частина (звучить 1. Заставка )
Ведучий. Доброго дня всім!
Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття.
Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, учні 5-6 кл. продемонструють нам це.
Представляю наших знавців-інтелектуалів (звучить 2.Фанфари привітаня команд)
Привітаємо оплесками наших учасників.
ІІ. Організаційний момент.
Ведучий. Шановні учасники команд, я вітаю вас на цій сцені і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашого брейн-рингу.
Правило 1. Брейн-ринг буде складатися з 6 турів.
Перший тур – «Бліц-турнір», другий тур – «За роком рік», третій тур – «Терміни», четвертий тур – «Історичне джерело», п’ятий тур – «Склади слово», шостий тур «Ерудит».
Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час виконання.
Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.
Отже, почнемо гру. (звучить 3.Візитівка брейн-ринг)
І тур. «Бліц-турнір» ( слайд 2)
Правила:
1) Відповідати по черзі;
2) У кожної команди є 10 секунд на обговорення і відповідь;
3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;
4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.
І Команда «5кл» |
ІІ Команда «6кл» |
1. Яке місто називають «матір’ю міст руських»? (Київ) |
1. Автор поеми «Іліада» та «одісея»? (Гомер) |
2. Яка наука вивчає час? (хронологія) |
2. Колектив найдавніших людей? (стадо) |
3. Установа, де зберігають та впорядковують документи? (архів) |
3. гробниці фараонів? (Піраміди) |
4. Як називається картина, написана водяними фарбами на свіжій вогкій шткатурці? (фреска) |
4. Період в історії людства, коли основні знаряддя праці виготовлялися з каменю? (Кам*яний вік) |
5. В якому році запроваджено християнство у Київській Русі? (988 ) |
5. Хто був засновником Риму? (Ромул) |
6. Легендарний засновник Києва? (Кий) |
6. Основний матеріал для письма в Єгипті? (папірус) |
7. Автор «Повісті минулих літ»? (Нестор – літописець) |
7. Матеріал для письма в Давньому Межиріччі? (Глина) |
Наука, що вивчає життя людини за матеріальними свідченнями минулого отриманих під час розкопок? (Археологія) |
8. яка річка протікає в Єгипті? (Ніл) |
9. Наука, яка вивчає герби? (Геральдика) |
9. Цар, що створив перші закони? (Хаммурапі) |
10. Які види історичних джерел вам відомі? (речові, писемні, усні, етнографічні, зображувальні) |
10. Гора, житло богів у Греції? (Олімп) |
ІІ тур «За роком рік» (звучить 3. Візитівка брейн-ринг) ( слайд 3)
Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані дати та століття. Необхідно співвіднести дату до століття. Максимальна оцінка – 7 балів.
(звучить 4. Обговорення)
1) 997 р.
2) 1202 р.
3) 554 р.
4) 2020 р.
5) 1997 р.
6) 101 р. до н.е.
7) 1545 р.
А тепер правильна відповідь на слайді. ( слайд 4)
ІІІ. Терміни. (звучить 3. Візитівка брейн-ринг) ( слайд 8)
Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.
Перелік термінів ( слайд 9)
ІV. «Історичне джерело» (звучить 3. Візитівка брейн-ринг) (слайд 10)
Ведучий. Капітани витягають 2 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.
(звучить 4. Обговорення) (слайд 11)
Якої країни стосується інформація, наведена в уривку? |
І був довкола города ліс і бір великий, і ловили вони тут звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими…»
|
Про якого історичного діяча йдеться в уривку? |
2) «Володимир послав посланців по всьому місту, наказуючи: «Хто не прийде завтра до річки, - чи багатий він, чи вбогий, старець чи невільник, - той стане противний мені». Вийшов князь Володимир зі священниками на Дніпро. Було там людей без ліку…». Про яку подію йдеться в даному джерелі? |
V. «Ерудит»
Команди якомога швидше мають розв'язати кросворд.
VІ. Оголошення загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу. ( слайд 13)
Ведучий. Дякую всім за увагу. Успіхів у навчанні! ( слайд 14)