Урок "Історичний брей-ринг"

Про матеріал
Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.
Перегляд файлу

1

 

                   Історичний брейн-ринг  для учнів 5-6 класів                  ( слайд 1)

Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.

Підготовчий етап

Для підготовки до брейн-рингу відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з теми. Брейн-ринг проводиться між двома командами по шість осіб у кожній.

Обладнання:  завдання до шести турів; картки двох кольорів; стіл і стільці для членів журі;  два столи та дванадцять стільців для команд; почесні грамоти; спеціальний приз для команди-переможниці; секундомір; проектор, ноутбук.

 

Хід гри

І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.

ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.

ІІІ. Перший-третій тури змагання.

ІV. Підбиття підсумків. Завдання для вболівальників.

V. Четвертий-шостий тури змагання.

. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.

          І. Вступна частина  (звучить 1. Заставка )                                                     

Ведучий.  Доброго дня всім!

Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття.

 Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, учні 5-6 кл. продемонструють нам це.

Представляю наших знавців-інтелектуалів (звучить 2.Фанфари привітаня команд)

 Привітаємо оплесками наших учасників.

        ІІ. Організаційний момент.

Ведучий.  Шановні учасники команд, я вітаю вас на цій сцені і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашого брейн-рингу.

Правило 1. Брейн-ринг буде складатися з 6 турів.

Перший тур   «Бліц-турнір»,  другий тур – «За роком рік»,   третій тур – «Терміни», четвертий тур – «Історичне джерело»,  п’ятий тур – «Склади слово», шостий тур «Ерудит».

Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час  виконання.

Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.

Отже, почнемо гру.  (звучить 3.Візитівка брейн-ринг)

І тур. «Бліц-турнір»                                                                    ( слайд 2)

Правила:

1) Відповідати по черзі;

2) У кожної команди є 10 секунд на  обговорення і відповідь;

3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;

4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.

І Команда «5кл»

ІІ Команда «6кл»

1.  Яке місто називають «матір’ю міст руських»?                               (Київ)

1. Автор поеми «Іліада» та «одісея»? (Гомер)

2. Яка наука вивчає час? (хронологія)

2. Колектив найдавніших людей?

(стадо)

3. Установа, де зберігають та впорядковують документи? (архів)

3. гробниці фараонів?

(Піраміди)

4. Як називається картина, написана водяними фарбами на свіжій вогкій шткатурці? (фреска)

4. Період в історії людства, коли основні знаряддя праці виготовлялися з каменю? (Кам*яний вік)

5. В якому році запроваджено християнство у Київській Русі? (988 )

5. Хто був засновником Риму? (Ромул)

6. Легендарний засновник Києва? (Кий)

6. Основний матеріал для письма в Єгипті? (папірус)

7. Автор «Повісті минулих літ»? (Нестор – літописець)

7. Матеріал для письма в Давньому Межиріччі? (Глина)                               

Наука, що вивчає життя людини за матеріальними свідченнями минулого отриманих під час розкопок? (Археологія)

8. яка річка протікає в Єгипті? (Ніл)

9. Наука, яка вивчає герби? (Геральдика)

9. Цар, що створив перші закони? (Хаммурапі)                             

10. Які види історичних джерел вам відомі? (речові, писемні, усні, етнографічні, зображувальні)

10. Гора, житло богів у Греції? (Олімп)

 

 ІІ тур «За роком рік»     (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)         ( слайд 3)

Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані дати та століття. Необхідно співвіднести дату до століття. Максимальна оцінка – 7 балів.

                                             (звучить 4. Обговорення)

1)  997 р.                                  

2) 1202 р.

3) 554 р.

4) 2020 р.

5) 1997 р.

6) 101 р. до н.е.

7) 1545 р.

А тепер правильна відповідь на слайді.                                                    ( слайд 4)                        

      ІІІ. Терміни.      (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)                            ( слайд 8)

 Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.

Перелік термінів                                                                              ( слайд 9)

  1. Історія
  2. Історичні джерела
  3. Карта
  4. Хронологія

 

 ІV. «Історичне джерело»      (звучить 3. Візитівка брейн-ринг)   (слайд 10)

Ведучий.  Капітани витягають 2 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.

                                               (звучить 4. Обговорення)                   (слайд 11)

  1. Піраміди сконцентровані в долині Нілу від Каїра до Фаюма, усього їх налічують 67. Уважається, що першим фараоном, який збудував піраміду, був Джосер (правив у 2609-2590 рр. до н.е. ). Найвідомішою є піраміда Хеопса в Гізі. Це – одна з найбільших споруд Давнього світу.. Її висота становить 146,6 м, а площа – 5,29 га. За оцінками вчених, маса піраміди складає 6,5 млн тонн».

Якої країни стосується інформація, наведена в уривку?

  1. Було  три брати: одному ім'я Кий, а другому – Щек, а третьому – Хорив і сестра їх – Либідь. Зробили вони городок і на честь брата їх старшого назвали його…

І був довкола города ліс і бір великий, і ловили вони тут звірину. Були ж вони мужами мудрими й тямущими…»

 

  1. «Він створив величезну імперію, до якої ввійшли Македонія, Греція, Єгипет,Персія. Однак він мріяв завоювати весь світ. У 327 р. до н.е. він рушив в Індію, де йому довелося витримати жорстоку битку з індусами, які піднялися проти нього. Солдати гинули від укусів змій і тропічної лихоманки. Армія та полководці, переправившись через річку Інд, відмовилися йти далі…».

Про якого історичного діяча йдеться в уривку?

2) «Володимир послав посланців по всьому місту, наказуючи: «Хто не прийде завтра до річки, - чи багатий він, чи вбогий, старець чи невільник, - той стане противний мені». Вийшов князь Володимир зі священниками на Дніпро. Було там людей без ліку…».

Про яку подію йдеться в даному джерелі?

 

          V.  «Ерудит»         

Команди якомога швидше мають розв'язати кросворд.                                                  

 

    VІ. Оголошення загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.                                                                                  ( слайд 13)

Ведучий. Дякую всім за увагу. Успіхів у навчанні!                                    ( слайд 14)

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку