Урок. Історія 6 клас Тема: Давньогрецьке суспільство. Афіни.

Про матеріал
Історія 6 клас Тема: Давньогрецьке суспільство. Афіни. Формування Афінського полісу, його державний устрій.
Перегляд файлу

Історія 6 клас

Тема: Давньогрецьке суспільство. Афіни

Мета: ознайомити учнів з процесом формування Афінського полісу, його державним устроєм; розвивати вміння і навички аналізувати історичні факти і події, давати характеристику історичним діячам, працювати з текстом підручника, аналізувати документи, висловлювати власну думку та брати участь в обговоренні історичних питань; виховувати інтерес до вивчення історії.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

ІІ. Перевірка д/з

  1. Співвідношення географічного положення Греції

Північна Греція               Середня Греція      Південна Греція

Епір, Фессалія, г.Олімп    Беотія, Аттика   Пелопеннес

  1. Терміни і поняття
  1. Еллада
  2. Олімп
  3. Пантеон
  4. Зевс
  5. Аїд
  6. Посейдон
  7. Афродіта

3.Продовжи речення

1). Мінойську цивілізацію відкрив … (Артур Еванс)

2.) На якому острові знаходилась Мінойська цивілізація? (о.Крит)

3) В якому тисячолітті виникла (3-2тис. до н.е)

4) Центром Мінойської цивілізації був… (Кносський палац)

5) Внаслідок чого занепала Мінойська цивілізація?

6) Як називались поеми Гомера? Про що вних розповідалось?

7) Хто відкрив Ахейську цивілізацію? ( Генріх Шліман)

8) Чому ахейську цивілізацію називають ще Мкенською?

9) Які племена захопили Грецію в 2 тис. до н.е.

4. Фронтальне опитування

1) Культурний розвиток дорійців

2)Назвати хронологічні межі гомерівської доби ст.Греції

3) с/г гомерівської доби

4) Якою була торгівля

5)Суспільні відносини

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

План: 1) Виникнення давньогрецького поліса 2) Утворення Афінської держави 3)Встановлення тиранії в Греції 4) Реформи Клісфена

IV. Вивчення нового матеріалу

Виникнення давньогрецького поліса

Словничок «Поліс» с.117

Поліс – громадська община, що складалась з повноправних громадян-власників і мала свою територію, органи правління, закони.

  • Доберіть синонім до слова «поліс»

 

Робота з підручником с.116, 117

  • Прочитайте останній абзац с.116 і назвіть передумови розвитку

Умови розвитку давньогрецького поліса

  1. Розвиток ремесл і торгівлі. Карбування монети
  2. Виникнення писемності
  3. Укрупнення общин шляхом об`єднання і підкорення.
  4. Відродження культури і господарства у VІІІ ст.до н.е.

 

Характерні особливості поліса

 

Агора – торгова площа, центр міста.

Акрополь – укріплена частина міста на пагорбі або кам`яні стіни навколо міст.

Громадянин – повноправний член полісу (общини)

Аристократи – спадкова знать

Демос – народ

Раби- робоча сила без прав.

 

 

Утворення Афінської держави

Робота з підручником с.117 (ост.абзац)

  • Знайти і прочитати де розташовувались Афіни

Робота з підручником с.118

- Знайти і прочитати що вирощували, виготовляли, чим торгували?

- Як утворився афінський поліс?

Внаслідок розвитку торгівлі, ремесл, міцного укріплення відбулось зростання афінської общини. Всі общини Аттики підкорились або приєднались - у VІІІ ст.до н.е. утворилась Афінська держава (поліс).

Влада Афінського полісу

Робота з підручником с.118

Ареопаг – загальна рада старійшин всіх общин

Архонти – 9 найвищих службовців. (1-й Архонт, верховний жрець, головнокомандувач та 6 суддів)

Демос не брав участь в управлінні державою

Причини Боротьби демоса з аристократами

1) Демос не брав участь в управлінні державою

2) великі борги демоса, розорення селян

3) продаж селян і їх дітей у рабство

Реформа Солона 594 р. до н.е.

  1. Скасував борги афінян, заборонив боргове рабство
  2. Земельні ділянки повернуті боржникам
  3. Звільнення афінянам з боргового рабства
  4. Громадяни викупались з рабства з іноземних держав
  5. Всі громадяни брали участь в народних зборах, брали участь в управлінні державою.

Встановлення тиранії в Греції

У 560 р. до н.е.  Пісістрат захопив вдладу в Греції і почав правити одноосібно.

Тиранія – форма державної влади, всановлена насильницьким шляхом і заснована на одноосібному правлінні.

Реформи Клісфена 507 р. до н.е.

  1. Розділення Греції на 10 областей на райони, а не за родовою ознакою – надано громадянам однакові права.
  2. Запровадив остракізм - запобігання тиранії – «суд черепків»
  3. Встановлення демократії.

 

V. Підсумок уроку

Бесіда за запитаннями

Д/з 29, позначення на контурній карті кордони Афін

Список використаних джерел:

Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) : підруч. для

6-го кл. закладів загальної середньої освіти / Петро Мороз. – Київ :

Педагогічна думка, 2019. – 224 с. : іл.

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
1766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку