Урок. Історія 6 клас Тема: Стародавня Індія.

Про матеріал
Історія 6 клас Тема: Стародавня Індія Сформувати уявлення учнів про природно–кліматичні умови і географічне розташування Індії; охарактеризувати господарське і суспільне життя
Перегляд файлу

Історія 6 клас

Тема: Стародавня Індія

Мета уроку:

навчальна –  сформувати уявлення учнів про природно–кліматичні умови і географічне розташування Індії; познайомити з племенами, що населяли Індостан у давнину та першими цивілізаціями долин річок Інд і Ганг; охарактеризувати господарське і суспільне життя;

розвиваюча – продовжувати працювати з картою; застосовувати і пояснювати поняття та терміни; розвивати хронологічні вміння; удосконалювати навички роботи з різними видами джерел інформації

виховна – висловлювати свою думку щодо справедливості поділу людей на касти і варни.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І.Організація учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Співвіднести : країну – столицю, країну-правителя (2 учня біля дошки)
  2. Фронтальне опитування:
  1. «Одне слово» – відповідь країна (царство)
  2. «Чомучка»
  • Чому в Єгипті і Дворіччі розвивалось землеробство і скотарство?
  • Чому у Вавилоні писали на табличках?
  • Як назвати одним словом : гончарство, ковальство, виробництво виробів?
  • Що є запорукою сильної держави у стародавньому світі?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь (вступне слово)

Перші цивілізації, країни Стародавнього світу виникали там, де були річки, адже вода – це життя. В долині річок виникають землеробські поселення, мул річок – природне добриво,  іригаційні системи  - полегшують роботу  на землі, а значить і гарні врожаї, а значить і надлишок, який можна продавати.

 З країною з якою ми познайомимось сьогодні на уроці, протікають теж річки,  має дуже цікавий природний світ. Давайте спробуємо відгадати цю країну за допомогою асоціацій.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Географічне положення

Робота з картою

  1. На якому материку знаходиться?
  2. В якій частині світу?
  3. В якій частині Азії?
  4. Яким морем омивається на заході?
  5. Зі сходу, яка затока знаходиться біля берегів Індії?
  6. Який омиває країну з півдня?
  7. На якому півострові розташована?
  8. Подивіться уважно на карту – знайдіть, які дві найбільші річки протікають через Індію?

 

Індія знаходиться на півдні Азії, омивається Аравійським морем, Бенгальською затокою, Індійським океаном. Протікають річки: Інд і Ганг, оточена Гімалаями.

 

Робота з підручником с.85 ( 2-й абзац)

  • Прочитаємо, яка природа Індії, які тваринний світ на півострові.

Робота в малих групах

Природні умови

 

  

Пн.зх                                              Пд.                       Пн.сх

                                                                                    Долина р.Ганг

                                                                                     родючі грунти

Долина р.Інд                                 Плокогір`я            сезон дощів

Сухий клімат                               річки                     руйнівні повені

Родючі грунти                           поклади: залізо         джунглі

                                                    мідь, золото           

 

Сприятливі умови                 ізольованість                 Складні умови      

 

Індська цивілізація 2300-1700 р.до н.е.   Ведійська цивілізація та держава Маур`їв

Висновок

Отже, природні умови Індії та тваринний світ дуже різноманітний. На північному заході в долині р.Інд – переважно сухий клімат. Пишною зеленю долина вкривається після розливу річки. Південна частина Індії від інших областей відрізана ланцюгом гір. Південна частина розташована а межах плоскогір’я, яке багате на поклади заліза та золота.

Північно-східна Індія розташована в зоні тропіків. З червня по вересень – рясні дощі. Затяжні дощі часто призводять до руйнівних повеней. Долину річки Ганг вкривають вічнозелені тропічні ліси – джунглі. Тому щоб займатись землеробством потрібно  було вирубувати ліси і чагарники.

 

«Мозковий штурм»

Природні умови Індії різноманітні. Долини річок, гори, пустелі. Де на вашу думку були перші поселення та зароджувалась Індська цивілізація?

 

Робота з підручником с.86, 87    (2 пукнт)

 

  • Знайдіть в тексті підручника в якому тисячолітті з`явились перші цивілізації?
  • Де оселились поселення землеробів?
  • Знайдіть в тексті та зачитайте, як називались перші міста?

Робота з підручником с.87

  • Прочитайте наступний абзац та знайдіть – хронологічні межі існування Індської цивілізації.

 

Індська цивілізація 2300-1700 р.до н.е.

Робота з підручником с.87

  • Прочитаємо. Якою була писемність?

 

Розповідь(пояснення)

Ієрогліфи, що використовувались в Індській цивілізації були дуже короткими, написи вченим так і не вдалось розтлумачити, мова цих написів не відома, тож основним джерелом для вивчення історії Індської цивілізації були археологічні знахідки.

 

 

Господарство

«Коло ідей»

  • Якщо перші поселення були в долинах річок – які будуть основні заняття?
  • При вивченні цивілізацій Єгипту та Дворіччя, ми говорили, що в містах розвивались ремесла.
  • Розглядаючи географічне положення Індії, ми зазначали, шо омивається океаном і морем. Що буде ще розвиватися в Індії та чим будуть займатись?

 

Робота з підручником с.87

 

Господарство

Землеробство

Тваринницво

Ремесла

Торгівля

Вирощували: пшеницю, ячмінь, бавовну, рис, цукрову тростину.

Знаряддя праці: плуг, серп.

Утримували: корів, овець, слонів. Займались полюванням, рибальством

Гончарство, ткацтво, суднобудування, ковальство

Торгували: Пд.Індія, Персія, Дворіччя.

Продавали: бавовну, тканини, золото, слонову кістку. Купували: метали, коштовне каміння

Розповідь

На початку ІІ ст. жителі поступово покидають свої міста. Точно історикам не вдалось встановити причину. Чи це різка зміна природніх умов, чи то поширення епідемій хвороб. Занепадом міст Махеджо-Даро і Харапа – завершується найдавніший період в історії Індії.

Ведійська цивілізація та держава Маур`їв

Робота з підручником с.88

Прочитайте 1-й абзац 4 пункту параграфа і скажіть – в долині якої річки та які племена створили нову цивілізацію в стародавні Індії?

В долині річки Ганг у виникає цивілізація аріїв.

Прочитаємо, як називалась цивілізація аріїв та як арії перейшли до осілого способу життя.

  • З якого металу поширюються знаряддя праці?
  • Що полегшували робити міцні залізні знаряддя?

Як бачимо розливи Гангу – утворювали болотяну місцевість, густими були і джунглі, які вирубували для освоєння під землеробство землі.

  • Як називалась цивілізація аріїїв?
  • Прочитаємо, що таке веди?
  • Назвіть хронологічні межі існування Ведійської цивілізації. Запишемо в зошит.

Розповідь

Племена, що складали Ведійську цивілазацію не мали єдності, як Індська цивілізація. Міста з`являються в кін.VІІІ ст. до н.е. У сер. І тис. до н.е. там налічувалось 15 держав, які називали князівства.

Робота з підручником с.88

  • Прочитайте ост. абзац і скажіть в яку державу об’єднались племена, що проживали в долині р.Ганг та в якому столітті?
  • Як називались їх столиця?

 

Держава Маур`їв V-ІІ ст. до н.е., столиця Паталіпутра.

Робота з підручником с.88,89

Прочитаємо, як описуються в підручнику міста держави.

Розповідь

В ІІст. Держава Маур`їв занепала, її правителям так і не вдалося об`єднати князівства в єдиний народ.

Ми бачимо, як важливо бути єдиними, щоб бути міцною країною.

З історії стародавнього світу, вже вивчених країн, що ще потрібно мати, щоб бути могутньою державою?

Як бачимо ці питання є актуальними і для сьогодення нашої країни, щоб давати відсіч ворогу – потрібно мати потужну армію, щоб бути сильною і розвиненою економічною крає диною – потрібно досягати порозуміння та єдності.

V. Підсумок уроку

Бесіда за запитаннями (опорна схема)

Рефлексія  Напиши смс

Оцінювання. д/3

Список використаної літератури: Всесвітня історія. Історія України. Підручник для 6-го класу. П.В. Мороз. К.- 2019.

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку