3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок "Історія на картах"

Про матеріал
Тема. Історичні карти Мета:ознайомити учнів з особливостями історичних карт; розвивати вміння розрізняти умовні позначки на історичній карті, знаходити територію України, столицю України, показувати на карті територію розселення слов’ян; продовжувати вміння коментувати історичний текст та складати таблицю; працювати з графічним редактором Paint; оперувати натуральними числами, виховувати повагу до історії рідного краю. Обладнання: Власов В.Історія України (Вступ до історії ). — К.: Ґенеза, 2013; мультимедійна презентація; комп’ютер, графічний редактор Paint. Тип уроку: комбінований Основні поняття та терміни: «історична карта». Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація знань учнів 1.Робота в парах. Перший учень називає історичні джерела, інший говорить до якого виду історичних джерел його віднести. 2.Розв’язання тестових завдань. А) Розмаїття уснорозмовних творів – це.. - археологія - фольклор - сфрагістика Б) Столиця України названа на честь? - Щека - Кия - Хорива В) Запорізьку Січ заснував. - Самійло Кішка - Іван Сірко - Дмитро Вишневецький ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Учитель історії. Будь-яка подія відбувається не тільки в часі і просторі. Тому для істориків велике значення вміння користуватися картою. Роздивіться фото на сторінці 61 та дайте відповіді на запитання. Повідомлення теми і мети уроку. ІV. Вивчення нового матеріалу Учитель історії. Історики користується, на відміну від географів, особливими, історичними картами. Історична карта – це зменшені зображення земної поверхні, її частин або окремих країн світу. Але історична карта відрізняється від географічної. Для розуміння історичної карти необхідно вміти її читати. Для цього потрібно розуміти умовні позначки на карті. Розгляньте карти на сторінці 62 та доповніть речення. «Незакінчені речення». Міста позначаються… Стрілками позначають… Місця битв позначають… За кольорами відрізняють… Кордони держав позначають… Учитель інформатики. Історичні мапи об'єднують (чи поділяють) у групи, в залежності від такого: країни їх створення, місця зберігання, часу їх створення, величини зменшення (мірила, масштабу), зображеної на них території, зображеного на них історичного часу, зображеного суспільного явища, зображеної події, зображеної історичної теми тощо. Коли говорять «історична карта України», «історична карта Німеччини», зазвичай мають на увазі карту, на якій показано минулі історичні події на території відповідної країни. Коли говорять «українська історична карта», «французька історична карта», «китайська історична карта» зазвичай мають на увазі те, що карта укладена у відповідній країні. Продовжимо вдосконалювати вміння працювати з графічним редактором Paint. Намалюйте умовні позначки, якими користуються, щоб показати: 1) дві різні території або держав; 2) місця битв; 3) пересування військ або народів; 4) кордони держав; 5) міста. Учитель історії. До українців часто застосовують назву слов’яни Вчені розрізняють три гілки слов’янських племен: східні, західні, південні. Українці відносяться до східної гілки слов’ян. Серед слов’янських племен розрізняють: полян, деревлян, волинян, хорватів, уличів, тиверців, сіверян. Робота з картою. Як позначені на карті східнослов’янські племена? Яке плем’я населяло територію поблизу Києва? Як називалось плем’я, яке проживало на території сучасної Харківщини? Прочитайте підручник сторінку 63 та користуючись малюнком на сторінці 65 та слайдом презентації складіть таблицю. Господарство слов’ян Землеробство Скотарство Промисли Ремесла Учитель. Першим знаряддям для обробітку грунту, в яке запрягали робочих тварин, було рало. На етнічній території України рало уже побутувало на початку II тис. до н. є. Це було безполозове рало найпростішого типу. Воно складалося з довгої (до чотирьох метрів) жердини, яку називали «грядка», або «стебло», а у випадку волового запрягу — «війє». Довга жердина правила і за дишло, і за гряділь, який пізніше з'явиться у плузі. У задній потовщеній частині стебла закріпляли ральник під кутом 35—40° до землі, а також дерев'яну ручку (чепіга), яка служила для утримання знаряддя під час оранки. Для ведення господарства словянам необхідні знання з математики, в тому числі опрацьовування натуральних чисел. Розв’яжіть завдання з натуральними числами. V. Узагальнення нових знань 1. Знайдіть відповідність. 1) Стрілками на карті позначають А) Місця битв 2) Перехрещеною зброєю позначають Б) Пересування народів 3) Кордони держав позначають В) квадратиками або кружечками 4) Міста позначають Г) лініями різного кольору 2. Робота з картою Покажіть на карті кордони України; столицю України; Харківську область. VІ. Рефлексія Обумовте свій настрій з приводу сьогоднішнього уроку обраним смайликом.. VII. Домашнє завдання 1.Читати й переповідати текст підручника §10 Власов В.Історія України (Вступ до історії ). — К.: Ґенеза, 2013.
Перегляд файлу

Урок №10

 

Тема. Історичні карти

Мета:ознайомити учнів з особливостями історичних карт; розвивати вміння розрізняти умовні позначки на історичній карті, знаходити територію України, столицю України, показувати на карті територію розселення слов’ян; продовжувати вміння коментувати історичний текст та складати таблицю; працювати з графічним редактором Paint; оперувати натуральними числами, виховувати повагу до історії рідного краю.

Обладнання: Власов В.Історія України (Вступ до історії ). — К.: Ґенеза, 2013; мультимедійна презентація; комп’ютер, графічний редактор Paint.

Тип уроку: комбінований

Основні поняття та терміни: «історична карта».

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація знань учнів

1.Робота в парах.

Перший учень називає історичні джерела, інший говорить до якого виду історичних джерел його віднести.

2.Розв’язання тестових завдань.

А) Розмаїття уснорозмовних творів – це..

- археологія

- фольклор

- сфрагістика

Б) Столиця України названа на честь?

- Щека

- Кия

- Хорива

В) Запорізьку Січ заснував.

- Самійло Кішка

- Іван Сірко

- Дмитро Вишневецький

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель історії. Будь-яка подія відбувається не тільки в часі і просторі. Тому для істориків велике значення вміння користуватися картою. Роздивіться фото на сторінці 61 та дайте відповіді на запитання.

Повідомлення теми і мети уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учитель історії. Історики користується, на відміну від географів, особливими, історичними картами. Історична карта – це зменшені зображення земної поверхні, її частин або окремих країн світу. Але історична карта відрізняється від географічної. Для розуміння історичної карти необхідно вміти її читати. Для цього потрібно розуміти умовні позначки на карті.

Розгляньте карти на сторінці 62 та доповніть речення. «Незакінчені речення».

Міста позначаються…

Стрілками позначають…

Місця битв позначають…

За кольорами відрізняють…

Кордони держав позначають…

Учитель інформатики. Історичні мапи об'єднують (чи поділяють) у групи, в залежності від такого: країни їх створення, місця зберігання, часу їх створення, величини зменшення (мірила, масштабу), зображеної на них території, зображеного на них історичного часу, зображеного суспільного явища, зображеної події, зображеної історичної теми тощо. Коли говорять «історична карта України», «історична карта Німеччини», зазвичай мають на увазі карту, на якій показано минулі історичні події на території відповідної країни. Коли говорять «українська історична карта», «французька історична карта», «китайська історична карта» зазвичай мають на увазі те, що карта укладена у відповідній країні.  Продовжимо вдосконалювати вміння працювати з графічним редактором Paint. Намалюйте умовні позначки, якими користуються, щоб показати: 1) дві різні території або держав; 2) місця битв; 3) пересування військ або народів; 4) кордони держав; 5) міста.

Учитель історії. До українців часто застосовують назву слов’яни Вчені розрізняють три гілки слов’янських племен: східні, західні, південні. Українці відносяться до східної гілки слов’ян.  Серед слов’янських племен розрізняють: полян, деревлян, волинян, хорватів, уличів, тиверців, сіверян.

Робота з картою.

Як позначені на карті східнослов’янські племена?

Яке плем’я населяло територію поблизу Києва?

Як називалось плем’я, яке проживало на території сучасної Харківщини?

Прочитайте підручник сторінку 63 та користуючись малюнком на сторінці 65 та слайдом презентації складіть таблицю.

 

Господарство слов’ян

Землеробство

Скотарство

Промисли

Ремесла

 

 

 

 

Учитель математики. Першим знаряддям для обробітку грунту, в яке запрягали робочих тварин, було рало. На етнічній території України рало уже побутувало на початку II тис. до н. є. Це було безполозове рало найпростішого типу. Воно складалося з довгої (до чотирьох метрів) жердини, яку називали «грядка», або «стебло», а у випадку волового запрягу — «війє». Довга жердина правила і за дишло, і за гряділь, який пізніше з'явиться у плузі. У задній потовщеній частині стебла закріпляли ральник під кутом 35—40° до землі, а також дерев'яну ручку (чепіга), яка служила для утримання знаряддя під час оранки. Для ведення господарства словянам необхідні знання з математики, в тому числі опрацьовування натуральних чисел. Розв’яжіть завдання з натуральними числами.

V. Узагальнення нових знань

1. Знайдіть відповідність.

1) Стрілками на карті позначають                  А) Місця битв

2) Перехрещеною зброєю позначають           Б) Пересування народів

3) Кордони держав позначають                          В) квадратиками або кружечками

4) Міста позначають                                        Г) лініями різного кольору

2. Робота з картою

Покажіть на карті кордони України; столицю України; Харківську область.

VІ. Рефлексія

Обумовте свій настрій з приводу сьогоднішнього уроку обраним смайликом..

VII. Домашнє завдання

1.Читати й переповідати текст підручника §10 Власов В.Історія України

(Вступ до історії ). — К.: Ґенеза, 2013.

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку