Розробка уроку з застосуванням технології критичного мислення для 5 класу на тему " Історія в символах і знаках". на якому учні мають навчитися:
Тема : «Історія в символах і знаках»
Учні мають навчитися:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
Вступна частина ( виклик) – 7 – 10 хв.
Прийом «мозковий штурм» .
Учитель ілюструє на дошці репродукції гербів України, Полтави і Карлівки, і просить учнів відповісти на питання
Основна частина (засвоєння нових знань) – 25-30 хв.
План вивчення нової теми:
Прийом «читання з маркуванням»: учитель пропонує учням опрацювати текст підручника, потім вносять відомості з тексту в таблицю зі спеціальним маркуванням ((V) – відома інформація, (+) – нова інформація, (?) – незрозуміла інформація, яка потребує додаткових відомостей, (-) – інформація, що суперечить наявним уявленням)
Історичні пам’ятки |
V |
+ |
? |
+ |
Герби |
|
|
|
|
Печатки |
|
|
|
|
Монети |
|
|
|
|
Прийом «метод опорних слів»: Випишіть слова та словосполучення, які ви вважаєте ключовими для вивчення даної теми:
Герб – особливий знак держави, який несе відповідну інформацію про неї
Геральдика – наука про герби
Печатка - вирізаний із твердого матеріалу штамп, а також його відбиток на папері, золоті, сургучі.
Сфрагістика – наука, яка вивчає печатки.
Нумізматика – наука, яка вивчає монети.
Етап рефлексії
Метод «тристоронній щоденник»
Учні мають змогу пов’язати зміст тексту підручника зі своїм досвідом. Щоденник має вигляд ось такої таблиці.
Діти заповнюють ліву і праву частину журналу самостійно, але потім результати обговорюють в парах. Учні одержують змогу послідовно коментувати текст, ділитися зауваженнями.
Положення тексту |
Коментарі |
Коментарі після обговорення |
|
|
|
ІV. Домашнє завдання: опрацювати §4; намалювати монету своєї казкової держави чи малюнок та текст на печатці вашого класу.