Урок " Історія в символах і знаках"

Про матеріал

Розробка уроку з застосуванням технології критичного мислення для 5 класу на тему " Історія в символах і знаках". на якому учні мають навчитися:

  • Пояснювати, у чому полягає роль монет, гербів та печаток у пізнанні минулого;
  • розповідати про походження тризуба;
  • знаходити у тексті підручника відповіді на запитання;
  • коментувати текст підручника під час читання і складати запитання до нього;
  • висловлювати міркування щодо ролі історичної науки у збереженні пам'яті про минуле.
Перегляд файлу

Тема : «Історія в символах і знаках»

Учні мають навчитися:

  • Пояснювати, у чому полягає роль монет, гербів та печаток у пізнанні минулого;
  • розповідати про походження тризуба;
  • знаходити у тексті підручника відповіді на запитання;
  • коментувати текст підручника під час читання і складати запитання до нього;
  • висловлювати міркування щодо ролі історичної науки у збереженні пам’яті про минуле. 

Тип уроку:  вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

Вступна частина ( виклик) – 7 – 10 хв.

Прийом «мозковий штурм» .

Учитель ілюструє на дошці репродукції гербів України, Полтави і Карлівки, і просить учнів відповісти на питання

  1. Що зображено на кожному з гербів?
  2. Як можна внести велику кількість інформації на невеликий герб?
  3. Для чого потрібні герби?

Клипарт герб Полтавской области большой       Karlivskiy rayon gerb.png      Lesser Coat of Arms of Ukraine.svg

 

     Основна частина (засвоєння нових знань) – 25-30 хв.

План вивчення нової теми:

  1. У чому цінність гербів та печаток для історії.
  2. Про що розповідають монети та що таке нумізматика.
  3. Історія грошей на наших землях.

Прийом «читання з маркуванням»: учитель пропонує учням опрацювати текст підручника, потім вносять відомості з тексту в таблицю зі спеціальним маркуванням ((V) – відома інформація, (+) – нова інформація, (?) – незрозуміла інформація, яка потребує додаткових відомостей, (-) – інформація, що суперечить наявним уявленням)

Історичні памятки

V

+

?

+

Герби

 

 

 

 

Печатки

 

 

 

 

Монети

 

 

 

 

 

Прийом «метод опорних слів»: Випишіть слова та словосполучення, які ви вважаєте ключовими для вивчення даної теми:

Герб – особливий знак держави, який несе відповідну інформацію про неї

Геральдика – наука про герби

Печатка  - вирізаний із твердого матеріалу штамп, а також його відбиток на папері, золоті, сургучі.

Сфрагістика – наука, яка вивчає печатки.

Нумізматика – наука, яка вивчає монети.

Етап рефлексії

Метод «тристоронній щоденник»

 Учні мають змогу пов’язати зміст тексту підручника зі своїм досвідом. Щоденник має вигляд ось такої таблиці.

Діти заповнюють ліву і праву частину журналу самостійно, але потім результати обговорюють в парах. Учні одержують змогу послідовно коментувати текст, ділитися зауваженнями.

 

Положення тексту

Коментарі

Коментарі після обговорення

 

 

 

 

ІV. Домашнє завдання: опрацювати §4; намалювати монету своєї казкової держави чи малюнок та текст на печатці вашого класу.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку