Урок. "Історія виникнення м'яких іграшок (Тедді)"

Про матеріал

Короткі історичні відомості про виникнення іграшок та їх види. Учні познайомляться з історичними фактами розвитку м'яких іграшок, їх видами та класифікацією м'яких іграшок..

Перегляд файлу

 

Відкритий урок

11 клас. 06.12.18

 

Тема уроку. Короткі історичні відомості про виникнення іграшок та їх види.

Мета уроку:   Познайомити  учнів і історичними фактами розвитку м’яких іграшок, з їх видами та класифікацією.

Навчальна: формувати вміння розрізняти композиційні матеріали серед інших та правила їхнього вибору, підбирати потрібні теоретичні відомості та створювати банк ідей і пропозицій.

Розвивальна: уміння узагальнювати і робити висновки, сприяти розвитку уяви, мислення, уміння використовувати життєвий досвід.

Виховна :  виховувати акуратність в роботі, прагнення доводити справу до кінця, виховувати відповідальність.

Формування ключових компетентністей:

  • Уміння вчитися впродовж життя: формулювати власну потребу в навчанні, шукати та застосовувати потрібну інформацію для реалізації проекту, організовувати навчальний процес; прагнення пізнавати нове.
  • Ініціативність  і підприємливість: проектувати власну професійну діяльність відповідно до своїх схильностей, формулювати цілі і завдання, розробляти план для їх досягнення, прогнозувати і нівелювати ризики.
  • Інформаційно-цифрова: уміння шукати інформацію в Інтернеті; робота з цифровими пристроями під час вибору моделей-аналогів;

Об’єкт роботи: м’які іграшки, інструкційні картки, мультимедійна презентація

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Учитель. Всім доброго дня. Почати урок, маю бажання зі словами:

«День, у який ви не дізналися для себе нічого нового, минув даремно».

Н. С. Станіславський

Створення позитивного емоційного середовища. Видео1

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Прийом «Мої сподівання»

Учитель. Шановні друзі, ми починаємо вивчення навчального варіативного модуля «Технологія виготовлення м’якої іграшки». Ми вивчатимемо такі теми:

  • Короткі історичні відомості про виникнення іграшок.
  • Матеріали інструменти для виготовлення.
  • Технологію виготовлення м’яких іграшок.
  • Розробка творчого проекту.

 

Запитання для обговорення

  •  Які у вас сподівання перед початком вивчення цього навчального модуля?
  •  Що ви очікуєте дізнатися на наших уроках?
  •  Які вміння ви бажаєте отримати?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Тема уроку: Короткі історичні відомості про виникнення іграшок та їх види

Завдання уроку:

  • зрозуміти історію виникнення м’яких іграшок;
  • зробити визначення поняття «м’яка іграшка»;
  • навчитися аналізувати різні види м’яких іграшок;
  • обрати м’яку іграшку для виготовлення.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Мотиваційні запитання

  •                     Чому я маю бажання дізнаватися про м’які іграшки?
  •                     Як тема уроку допоможе мені в майбутньому заробляти на життя?
  •                     Чи може вміння виготовляти м’які іграшки стати основою вибору моєї

майбутньої професії?

  •                     Що скажуть батьки, якщо я навчуся виготовляти цікаві м’які іграшки?

Учитель організовує визначення учнями особистих цілей на цей урок та сприяє проведенню діагностики рівня готовності працювати на уроці.

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Суть поняття «М’яка іграшка»

Прийом «Робота над визначенням»

Учні опрацьовують визначення, які надає вчитель, і пропонують власне.

Учитель. Визначення № 1. М’яка іграшка (фр. souvenir — «спогад», «пам’ять») — це моделі тварин, які шиються з різнокольорових тканин і наповнюються ватою або тканиною.

Ключові слова: тварина, тканина

Учитель. Визначення № 2. М’яка іграшка — подарунок на згадку або річ, пов’язана зі спогадами.

Ключові слова: подарунок, спогади

Учитель. Ваше власне визначення. М’яка іграшка це - ____________

Ключові слова:_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

М'яка іграшка - це іграшка, верх якої виготовлений на основі текстильних чи ворсових матеріалів і наповнюється всередині пружними матеріалами, легко стискується рукою. 

 

2. Історичні відомості.

Учитель. Іграшка - незмінний супутник дитини з перших днів народження. Її спеціально створює дорослий у виховних цілях, щоб підготувати малюка до входження в суспільні відносини. Іграшка в усі історичні епохи була пов'язана з грою - провідною діяльністю, в якій формується типовий вигляд дитини: розум, фізичні і моральні якості.

Менджеріцкая Д. В., відомий педагог у галузі вивчення іграшки, вважала, що іграшка допомагає вихованню у дітей інтересу до праці, сприяє формуванню допитливості.

Перші згадування про іграшки зустрічаються в книгах Стародавнього світу. Іграшки зображені на фресках і посуді були знайдені археологами. Іграшки Давнього Єгипту датуються серединою III тисячоліття до н.е. А саме: мініатюрні фігурки собак, кішок (Рис. 1), тигрів, корів, виконані з дерева.

Пізніше в іграшці виник образ коня. Про існування колісниці і коня єгиптяни дізналися від кочових племен, які завоювали Єгипет на початку I тис. до н. е.. Відомі коні-качалки (Рис. 2), зроблені в V ст. до н.е. Кінь був однією з найулюбленіших іграшок дітей. Слайд 2

                                    

Рис.1 – Фігурки кішок Давнього Єгипту      Рис. 2 – Коник–качалка дерев’яний

Велику кількість дитячих іграшок археологи знайшли в Італії під час розкопок Помпеї. Серед них багато було брязкалець-тріскачок. Одні мали вигляд невеликого диска на ручці, до якого кріпилися бубонці, а інші – пустотілих фігурок качки, коня і свині (Рис. 3), в середині яких перекочувалися кульки.

У Стародавньому Римі і Стародавній Греції новонародженим дарували брязкальця і тріскачки (Рис. 4). Вважалося, що тріскачки відлякують злих духів. Матері і няньки клали дітей спати, стукаючи брязкальцями по краю колиски.                              

Рис. 3 – Фігурки свині                     Рис. 4 – Брязкальця й тріскачки

Життєвий шлях іграшок в середньовіччі невідомий. Перші відомості відносяться до епохи Відродження. Навіть сучасна назва «іграшки» виникла тільки після 1523р. у Франції.

Аристократична іграшка до кінця XIX століття зберігає декоративно-прикладний характер. З цього моменту можна говорити про виникнення нової галузі промисловості. Попит на іграшки зростав по мірі розвитку міст, а відповідно і прибутків. Виробництво іграшок стає більш різноманітним з використанням тіста з дешевого житнього борошна.

З усіх видів іграшок м'яка – наймолодша за часом виникнення. М'які іграшки – це моделі тварин, які турботливі матусі шили своїм дітям з різнокольорових клаптиків і набивали їх ватою або тканиною.

Ера «м'яких іграшок», по суті, почалася з XIX століття. Хоча прообраз існував уже давно. Слайд 3

В маленькому містечку Гінген (Giengen) жила Маргарет Штайфф. Після перенесеного в дитинстві поліомієліту вона не могла рухатись. Не зважаючи на цей недолік, вона добре вчилася и дуже полюбляла шити. Маргарет зшила декілька слоненят своїм племінникам до Різдва Христова. Іграшки сподобалися не тільки дітям, але й дорослим. З тих пір Маргарет стала придумувати та шити  самі різноманітні іграшки з тканини. ЇЇ поробки набули  популярності й миттю розповсюджувались серед знайомих. По закінченні гімназії у 1880 році, батьки допомогли відкрити невелику майстерню, що з часом перетворилася у фабрику м’якої іграшки «Steiff».

Такий хід дозволив всього за кілька років заснувати імперію іграшок. Нюанс полягав у тому, що іграшки як шилися на фабриці, так і продавалися заготовки для іграшок, які можна було шити самостійно. Дітям і онукам вправити залишила імперію, а світу подарувала моду на м’яку іграшку.

Однією з найвідоміших м'яких іграшок був «плюшевий ведмедик». Історія цієї м'якої іграшки почалася в 1902 році. Треба сказати, що у плюшевого ведмедика є навіть конкретний день народження. У США День Плюшевого Ведмедика святкують 27 жовтня. Слайд 4

У кінці 1902 року президент Америки Теодор Рузвельт на полюванні пошкодував ведмежа. Ця подія стала приводом для жартів. Було намальовано дуже багато карикатур. І одна з таких карикатур в газеті «Вашингтон пост» потрапила на очі дружині власника магазину іграшок і вона пошила першого плюшевого ведмедика, персонажа карикатури. Цей ведмедик був розміщений у вітрині магазину і на честь президента США був названий «ведмедик Тедді» (Теді – пестливий варіант імені Теодор) (Рис. 5).

 

                                                         

Рис. 5 – Перший плюшевий ведмедик             Рис. 6 -  Ведмежата Тедді

 

У 1984 році відкрився перший музей Ведмедів в графстві Хемпшир в Англії. Взагалі до 80-х років інтерес до ведмедика Тедді розгорівся з новою силою. Спочатку цей персонаж з’являвся на вітальних листівках. А в 1995 році компанія запустила лінію м’яких іграшок. Від своїх попередників саме ці плюшеві ведмедики відрізнялися новим дизайном: це сірі ведмежата з латками і блакитним носиком (Рис. 6). Слайд 5

На сьогоднішній день фабрика м’якої іграшки «Steiff» випускає безліч м’яких іграшок. Брелок 10 см коштує 10 євро, слон заввишки 210 см 16 тис. євро. Ціна за іграшку в середньому 100 євро. Слайд 6

Раніше м'яка іграшка виготовлялася за авторськими ескізами вручну, пізніше з'явилися спеціалізовані виробництва, знамениті своїми іграшковими колекціями.

Сьогодні виділяється кілька великих напрямків у виготовленні м'якої іграшки: це ляльки, плюшеві ведмедики і всі інші іграшки. При цьому в кожному напрямі присутні як загальні елементи створення м'якої іграшки (крій, шиття), так і індивідуальні.

 

3. Види та класифікація м’яких іграшок.

М'які іграшки розділяються на плоскі та об’ємні. Слайд 7

Поділяються з видом використаного матеріалу, зроблені з: хутра, тканини (натуральні й  синтетичні), шкіри, помпонів, шкарпеток та інші. Слайд 8-12

Існує класифікація іграшок за призначенням: декоративні іграшки для прикрашання житла, для розвитку малюків, іграшки – качалки, іграшки-ляльки для театральних вистав, інтер’єрні – Тільда, іграшки подушки та ін. Слайд 13-21

 

Фізкультхвилинка (відео 1) – музично-розважального та пізнавально-доповнюючого характеру (різноманіття м’яких іграшок).

. Узагальнення  та закріплення знань  учнів

Практична робота

Прийом «Активне знайомство з об’єктами».

Учитель. Пропоную вам заповнити картки. Уважно роздивіться запропоновану іграшку. Зробіть власну оцінку: подобається чи не подобається вона вам та обґрунтуйте. Потім запропонуйте власну назву (надпис) цієї іграшки або свій малюнок для її виготовлення.

Учні знайомляться з м’якими іграшками (на малюнках або з об’єктами) і визначають свої вподобання, пропонують ідеї (з можливими власними малюнками й надписами). Слайд 22

Картка №1. Знайомство, вподобання та власні ідеї

 

М’яка іграшка

Подобається /

не подобається

Запропонуй свій

малюнок і надпис

 

 

 

 

 

 

 

VII. Рефлексія   Слайд 23

 

  1. Які іграшки і чому дарували новонародженим у Стародавній Греції і Стародавньому Римі?
  2. Хто і за яких обставин пошив першого плюшевого ведмедика?
  3. На честь кого був названий перший плюшевий ведмедик «Тедді»?
  4. Чим сподобався мені урок? Який факт мене найбільш зацікавив?
  5. Чи вважаєте доцільним виготовляти самостійно м’які іграшки та чому?

 

VIII. Підведення підсумків самостійної роботи учнів

Аналіз та оцінювання роботи кожного учня. Виставлення оцінок у журнал та щоденники.

 

IХ. Завдання додому. Слайд 24

1. Визначити, яку мяку іграшку бажаєте виготовити

2. Знайти цікаві факти про м’які іграшки

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

 

  1. Аркін Є. А. З історії іграшки / Є. А. Аркін // Дошкільне виховання, 1995, № 3. – С.8.
  2. Іграшки своїми руками [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://spb-igrushki.ru /catalog /2450/59124/
  3. Лінькова Н. П. Ігри, іграшки та виховання здібностей / Н. П Лінькова. – М. : Просвещение, 1969. – 34 с. 
  4. М’які іграшки фірми «Steiff»  [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.toybytoy.com/plush/2011-01-17-5
  5. Макаренко О. Ю. Веселі клаптики : науково-популярна книга для дітей середнього та старшого шкільного віку / О. Ю. Макаренко. – К. : Веселка, 1987. – 48 с.
  6. Молотобарова О. С. Гурток виготовлення іграшок-сувенірів: посібник для керівників гуртків загальноосвітніх шкіл та позашкільних закладів. – 2-ге видання, допрацьоване / О. С. Молотобарова. – М. : Просвіта, 1990. – 176 с.
  7. Офіційний сайт «Steiff» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.steiff.de
  8. Пелагейченко М. Л. П24 Усі уроки трудового навчання (хлопці). 5–6 класи. Варіативна складова. — Х. : Вид. група «Основа», 2015.— 238, [2] с. : іл., табл. — (Серія «УСІ уроки»).
  9. Світ м’яких іграшок [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.liveinternet.ru/users/ydovgar/quotes/

 

docx
Додано
8 червня 2018
Переглядів
3154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку