Урок ІТАЛІЯ в 1945- початок XXI століття

Про матеріал
Урок Італія в 1945- початок XXI століття характеризує політичний, економічний розвиток країни, розкриває суть "економічного дива". Урок містить проблемне питання та інтерактивні вправи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з історії для 11 класу

для студентів І курсу

ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

 

На тему «ІТАЛІЯ в 1945- поч. XXI століття»

 

 

 

 

 

Розробила викладач суспільних дисциплін Костюченко К. М.

ВП НУБіП України  „Немішаївський

агротехнічний коледж ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


Заняття з «Всесвітньої історії » на тему

«ІТАЛІЯ в 1945- поч.. XXI ст.»

 

Мета: охарактеризувати соціально-економічний та політичний розвиток Італії, основні напрямки її зов­нішньої політики, сучасне міжнародне становище; розвивати навички аналізу причинно-наслідкових зв'язків та пізнавальні інтере­си, активну життєву позицію студентів.

Тип заняття: комбінований.

Обладнання: Атласи, карта, підручник, словник понять і термінів, мультимедійна – презентація, ілюстративний матеріал з портретами видатних осіб країн Західної Європи.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

I.    Організаційна частина заняття

II.   Перевірка одержаних знань, вмінь, навичок

Гра «Історичний ринг»

Групи студентів (5—6 чоловік) розміщуються за «круглими» столами й де­легують свого представника в журі для участі в суддівському «історичному консиліумі». Цей «консиліум» має заповнити на кожного учасника гри картку оцінювання студента.

Див. табл.                                                                                            Таблиця

Пріз-вище, ім'я студента

Науко-вість

Послі­довність, дока­зовість

Логіч-ність, зрозумі-лість

Точність

Повнота

Аргу-менто-ваність

 

Оцінка в балах

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

Раунд рингу «Презентація»

Студенти захищають свої проекти — колективні роботи груп.

1) «Увага! Документ — опрацювання документів, що стосуються вивчення історії країн Західної Європи, в тому числі «Заключ­ний акт», міжнародні договори і т. ін.

2)    Італійське, німецьке та англій­ське «економічне диво».

3)    Видатні  постаті   сучасної  Єв­ропи.

4)    «Історична  мозаїка»    цікаві факти з історії країн.

Доповідає прес-секретар. Раунд оцінює «консиліум».

 

 

 

Раунд «Бокс» (перехресні запитання)

1)    Назвіть роки, коли країни За­хідної Європи переживали еко­номічні кризи.

2)    Назвіть членів ЄС.

3)    Назвіть провідні політичні пар­тії Німеччини та їхніх лідерів.

4)    Чим політика лібералів у Вели­кій  Британії відрізняється  від політики

        консерваторів?

5)    Які країни Західної Європи ви­знали Україну першими?

6)    Охарактеризуйте  кількома  реченнями діяльність Г. Шредера.

7)    Розкажіть про А. Меркель.

8)    Розкажіть про Н. Саркозі.

9)    Як відбувалася інтеграція країн Західної Європи?  

10)  Розкажіть   про    події    1968 р. у Франції

Далі команди коментують магнітофонний запис новин. Історичний суддівський «консиліум» оцінює знання студентів.                               

 

III. Процес засвоєння та усвідомлення нових знань, вмінь, навичок

 

                          Проблемне завдання:

У чому полягає суть «італійського економічного дива»?

Викладач аналізує причини складного повоєнного становища Італії, звучить магнітофонний запис «крик душі».

«Так, я безробітний, я бездомний. Війна, клята війна, зробила мене та­ким. Але ж таких, як я, мільйони. Половина підприємств не працює. Де знайти роботу? Подався в село, а там, що й казати... один чоловік сказав, що цього року зібрав лише третю частину врожаю. Хліб! Яка щаслива людина, якщо вона має хліб. Тих 200 г, що його дають на кожного, здаються мені солодощами! і, А чого варті гроші? Вони тепер порожні папірці. Не вистачає найнеобхіднішого, «чорний ринок» процвітає. Землі обмаль, а барони, князі роблять з неї пасовиська, заповідники».

Викладач розповідає про повоєнну і політику провідних партій — ХДП, Республіканської, Ліберальної, Соціалістичної, Комуністичної та Пар­тії дії, роль Загальної італійської конфедерації праці про підтримку ХДП з боку Ватикану. Дебати.

 

Презентація програми ХДП

«Ми заявляємо, що послідовно бу­демо боротися за подальшу демо­кратизацію країни, політичні та еко­номічні реформи, надання автономії деяким областям. Ми перетворимо батраків на приватних господарів, робітників — на співвласників під­приємств через купівлю акцій».

 

Презентація програми комуністів та соціалістів

«Ми, найактивніші учасники руху І Опору, заявляємо, що найближчим часом ліквідуємо безробіття, підвищимо зарплати. Скоротимо робочий тиждень і вирішимо всі соціальні проблеми. Геть нестатки! Геть бідність! Захопимо землі! Геть монархію!»

Викладач пропонує студентам проаналізувати програми й визначити, яка з них була більш необхідна на той час італійському суспільству. Він повідомляє, що лише у 1946 р. жінки вперше взяли участь у референдумі. За республіку проголосувало 55% виборців. Далі викладач аналі­зує боротьбу комуністів та соціалістів в уряді де Гаспері і пропонує студентам продовжити логічний ряд.

Конституція 1947 р. гарантувала: суверенітет... (свободу слова, особистості, зборів, друку, віросповідання, право на власність, працю, соціальне забезпечення).

Висновок. Законодавча влада нале­жала парламенту. Отже, Італія стала в ряд найдемократичніших держав світу, відмовилася від колоній в Африці, фашизму. У відповідь англійці І та американці вивели свої війська. Проте неофашисти (Італійський соціальний рух) вдалися до терору лівих сил. Боротьба за землю переросла у криваві сутички. Італія успішно ; використала «план Маршалла» і і провела земельну реформу — селяни отримали землю.

 

І Під час історичного рингу одним І з учасників було представлено проект «Італійське економічне диво», тому викладач пропонує студентам відповісти на проблемне завдання.

 

Викладач розповідає про страйки та сутички, що їх організували комуністи, про активізацію діяльності неофашистів, про підготовку у 1968 р. князем Боргезе разом з таємною організацією «Національний фронт» збройного виступу.

У 1974—1975 рр. економіка Італії переживала кризу, зростали мафіозні структури. У1979 р. сталося вбивство лідера ХДП Альдо Моро червоними бригадами. Викладач зупиняється також на проблемах боротьби з теро­ризмом та мафією, адже у 1980 р. в Болоньї внаслідок вибуху бомби загинули 84 і були поранені 200 чоловік, а у 1982 р. стався замах на Папу Іоанна Павла II. У 90-х рр. була проведена масштабна операція «чисті руки». (Студенти опрацьовують від­повідний матеріал підручника.)

 

Завдання. Простежте та проаналізуйте причини переходу влади до уряду С. Берлусконі. Що таке «Оливкове дерево»?

Далі викладач інформує студентів про діяльність уряду Р. Продіта Д'Алемо, «Північної ліги» і констатує, що після Другої світової війни в Італії змінилося 59 урядів.

З характеристикою економіки сучасної Італії студенти знайомляться за текстом підручника «Економічна та соціальна географія світу».

Студенти слухають магнітофонний запис міжнародних новин, і викладач звертає увагу на підтримку Італією зо­внішньополітичного курсу США щодо тероризму, на факт визнання нею у грудні 1991 р. незалежності України, взаємні договори, інвестиції.

IV.  Закріплення знань студентів

 

Закріплення здійснюється командами, для яких члени «історичного консиліуму» проводять турнір.

 

Завдання турніру: розглянути портрети і назвати визначних осіб країн За­хідної Європи, зображених на них.

 

Метод «Асоціація», ключові слова:

1)    «червоні бригади», «мафія» (терор);

2)   «Вперед,   Італіє»,   «Національ­ний альянс» (неофашисти);

3)    «Фіат», «Монтекатіні», «Оліветті» (найбільші монополії);

4)   захоплення землі,  криваві сутички,   розкол   (діяльність  ко­муністів);

5) 1,5 мільярдів доларів допомоги, реконструкція економіки («план Маршалла»).

 

V.   Домашнє завдання

1.    Опрацювати   відповідний   ма­теріал підручника.

2.    Випереджальне завдання, підго­товка  до  заняття  узагальнення: «Країни Західної Європи».

1

 

docx
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Ладиченко Т.В.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку