1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Урок "іторія вивчення клітини"пппппппппппппппппппппппппп

Про матеріал

ааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааааа

Перегляд файлу

                     НВК «Сасівська ЗШ I-III ступенів – ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

                                 КОНСПЕКТ УРОКУ

                                   З біології 6 класу 

Тема: Історія вивчення клітини. Загальний план будови клітини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Виконав:

                                                                                                учитель з біології

                                                                                                Єрмоліна С.І.

 

 

 

 

 

Мета: Навчальна: познайомити учнів з історією відкриття і вивчення клітини, основними положеннями клітинної теорії і методами вивчення клітини,сформувати знання про історію відкриття клітини, учених , що внесли внесок у вивченні будови клітини, розібрати основні положення клітинної теорії, з'ясувати які методи використовуються в цитології для вивчення клітини.

Розвиваюча: продовжити формування умінь і навичок використовувати різні інформаційні джерела: інтернет, додаткову літературу при підготовці до уроку, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, розвивати монологічне мовлення учнів, удосконалюючи техніку публічних виступів.

Виховна: формування умінь самостійної роботи показати загальнобіологічне значення клітинної теорії, виховувати учнів на основі самовідданої праці вчених.

Структура уроку

I.Організаційний момент                                               2хв.

II.Актуалізація опорних знань                                      5хв.

III.Мотивація навчальної діяльності учнів                   2хв.

IV.Вивчення нового матеріалу                                     15хв.

1.Історія вивчення клітини

2.Методи цитологічних досліджень

3.Значення цитологічних досліджень у житті людини.

V.Узагальнення, систематизація і контроль знань і

вмінь учнів                                                                       8хв.

VI.Самостійна робота учнів                                            8хв.

VII.Підведення підсумків уроку                                     3хв.

VIII.Домашнє завдання                                                    2хв.

 

 

                                                                   Хід уроку

I.Організаційний момент

Привітання, перевірка готовності до уроку.

II.Актуалізація опорних знань умінь і навичок учнів.

Завдання 1. Бліц опитування. Вчитель ставить питання, відповіді повинні бути точними і короткими.

 

Питання.

 Якими царствами представлена жива природа? (рослини, тварини, гриби, бактерії)

З чого складаються представники царств живої природи? (клітин)

Яке ще існує п'яте царство? (віруси)

Яка особливість вірусів? (не мають клітинної будови)

Які існують рівні організації життя? (молекулярний, клітинний, організменний, популяційно-видовий, біогеоценотичний, біосферний)

 

Завдання 2. «Мозковий штурм».

Вчитель. Ми з вами вивчили ознаки живих організмів. На дошці записано всього декілька, тільки ось букви всі переплуталися. Знайдіть і запишіть в зошиті ці ознаки. Перші троє ті, що правильно відповіли отримають відмінні оцінки:

няненраздоп– подразнення;

леннявиж – живлення;

 гуціясаремоля – саморегуляція;

 станзроня – зростання;

 витокроз – розвиток;

 вістькодапс – спадковість;

 ханянди – дихання;

 мнорознняже – розмноження.

Історія вивчення клітини.Сучасна клітинна теорія

Учений

 

Роберт Гук - англійський природодослідник (1665 р.)

Ввів поняття "клітина" для характеристики виявлених порожнистих утворень корка

Марчелло Мальпігі - італійський лікар, біолог (1675 р.), Н. Грю - англійський дослідник (1682 р.)

Узагальнили і поглибили уявлення про анатомічну будову рослин (вивчили будову провідних елементів, різні тканини)

Антоні ван Левенгук - голландський учений (1675 р.)

Удосконалення мікроскопа; вперше описав мікроскопічну будову інфузорій, бактерій, сперматозоїдів тварин, еритроцитів крові

Ян Пуркіне - чеський учений, гістолог (1825 р.)

Відкрив ядро в яйцеклітині птахів

Карл Бер - російський природодослідник (1827 р.)

Відкрив яйцеклітину в ссавців; встановив, що всі багатоклітинні організми починають свій розвиток з однієї клітини

Роберт Броун - англійський учений, ботанік, один із засновників ембріології рослин (1831 р.)

Уперше описав ядро в рослинних клітинах

Горянінов П.Ф. - російський учений (1834 р.)

Висловив положення про єдність рослин і тварин на підставі спільності для них клітинної будови

Маттіас Шлейден - німецький учений ботанік, Теодор Шванн - німецький учений, зоолог (1839р )

Основоположники клітинної теорії

Рудольф Вірхов - німецький учений, патолог (1859р)

Доповнив клітинну теорію важливим положенням про те, що всяка клітина утворюється з існуючої клітини в результаті її поділу

У середині ХІХ ст. клітинна теорія стала загальновизнаною і послужила основою для науки про клітину - цитології. До кінця ХІХ ст. було відкрито багато компонентів клітини. Їх описали і дали їм назви. Однак згодом дослідники зіткнулися з перешкодою, здавалося б, непереборною, оскільки вона зумовлена самими законами фізики. Навіть за допомогою досить довершених інструментів не можна було побачити ті деталі, розміри яких були менші половини довжини хвилі світла (тобто меншими 0,25 мкм). Прогрес у цитології був неможливий до появи нових технічних засобів, наприклад, електронного мікроскопа. І такий мікроскоп був сконструйований у середині 1930-х років, після чого цитологи вперше заглянули в клітину за його допомогою і побачили багато невідомих раніше структур, які потребували детального вивчення.

Положення клітинної теорії Т. Шванна, М. Шлейдена (1839 р.)

Положення сучасної клітинної теорії

1) "Всі організми складаються з клітин; клітини ці утворюються і ростуть за однаковими законами"

1) Визначення поняття "клітина". Клітина - елементарна жива система, основа будови, життєдіяльності, розмноження та індивідуального розвитку прокаріот і еукаріот

2) Загальний принцип розвитку для елементарних частин організму - клітиноутворення... Клітини утворюються із безструктурної субстанції..."

2) Утворення клітин у процесі індивідуального розвитку. Нові клітини утворюються тільки шляхом поділу інших клітин

3) "Кожна клітина в певних межах є індивід, самостійне ціле... Всі тканини складаються з клітин..."

3) Клітина і організм. Клітини можуть бути самостійними організмами. Ріст і розвиток багатоклітинного організму - наслідок росту і розмноження однієї або декількох клітин

4) "Процеси в клітинах можна поділити на: а) утворення нових клітин; б) ріст клітин; в) перетворення клітинного вмісту; г) виділення"

4) Функції клітин. У клітинах здійснюється: а) обмін речовин; б) подразливість; в) рух; г) розвиток і спеціалізація

5) Доповнення до Положення клітинної теорії, яке сформулював Р. Вірхов (1859 р.): "Будь-яка клітина походить від іншої клітини. Там, де з'являється клітина, повинна бути клітина-попередник

5) Еволюція клітини. Клітинна організація виникла дуже рано і пройшла довгий шлях еволюційного розвитку від прокаріот до еукаріот

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку