18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Іван Франко.Лисичка і Журавель."

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання. Розраховано на категорію учнів 3 класу. Насичена різноманітними видами роботи. Метою якого є:

вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного;

• закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв'язки;

• формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки;

• розвивати пам'ять, мислення, увагу;

• виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

Перегляд файлу

Тема. Іван Франко «Лисичка та  Журавель»

Мета:

 вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику; спостерігати за структурою і сюжетом казки; визначати головну думку прочитаного;

 закріплювати вміння відтворювати зміст знайомих казок, правильно оцінювати поведінку персонажів; знаходити причинно – наслідкові зв’язки;

 формувати навички правильного і свідомого читання вголос і мовчки;

 розвивати пам'ять, мислення, увагу;

 виховувати чуйність, доброзичливість, гостинність, порядність.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1.1. Привітання слайд №1

Починається урок.

Він незвичний і цікавий.

До нас гості завітали.

Повернімось до гостей,

Дружно скажем: - Добрий день!

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок.

1.2.Вправа «Очікування»

Учитель. - Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок.(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим).

- А ви на уроці якими маєте бути? (Уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими, кмітливими, чемними тощо).

- Що ви очікуєте від цього уроку? (Нових знань, успіхів, високих балів).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Знайомство з життєвим і творчим шляхом І.Я.Франка слайд №2

 Учитель. Сьогодні ми будемо читати одну із казок Івана Франка.

Хто Франко? Ми всі це знаєм!

Всі Франка ми величаєм –

Він великий наш казкар, поет,

Гляньте — ось його портрет.

3.2 Виступ літературознавця

Учень  доповідає про життєвий і творчий шлях письменника

2.2. Бесіда про біографію письменника

- Як називають Івана Франка? (Великим Каменярем).

- Які твори для дітей він писав? (Казки та  оповідання).

- Які збірки він створив для дітей? («Коли ще звірі говорили», «Малий Мирон).

- Казки яких народів були основою для казок  Франка? (Українські, угорські, румунські).

2.3. Ознайомлення з виставкою книжок написаних І.Франко (Слайд №3 )

- ……Зверніть увагу на збірки написані Іваном Франко!

І на уроці ми будемо опрацьовувати казку, яка увійшла до збірки  Івана Франка «Коли ще звірі вміли говорити».

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель. Діти, як ви вважаєте, якою буде тема нашого уроку?

- Сьогодні ми вирушимо у подорож до прекрасної країни дитинства – світу казок.

 А на уроці ми:___ виконаємо артикуляційну гімнастику, попрацюємо над скоромовкою, прислів’ями, опрацюємо нову казку, зробимо висновки, а також знайдемо хвилинку для відпочинку.

- А щоб дізнатися,  хто буде героями нової казки, нам допоможуть наступні вправи

IV. Мотивація навчальної дільності

 4.1.Мовленнєва розминка(Слайд №4)

4.1.1. Робота над скоромовкою

- А зараз пропоную розбудити ваші язички, щоб вони правильно, чітко, із дотриманням усіх норм читали протягом уроку. Для цього давайте попрацюємо зі скоромовкою. Як треба читати скоромовки?

 Погляньте на екран. Я прочитаю скоромовку, а ви скажете про кого в ній розповідалось?

 Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису –

Лис лисички ніс із лісу.

Спочатку прочитаємо скоромовку у повільному темпі разом зі мною.

А тепер давайте прочитаємо її швидше.

-Хто бажає прочитати скоромовку?

4.1.2. Робота над чистомовкою

   Уитель.         Зверніть увагу на чистомовку. Для чого потрібні нам чистомовки? Чого вони нас вчать? (Слайд 5)

Читаємо з вами луною, ви починаєте, а я продовжую.  А  потім скажете, про кого в ній розповідалоь?

Жа-жа-жа – широка межа

Жу-жу-жу – я туди біжу.

Жі-жі-жі – журавель на межі.

Же-же-же – журавель жабу стереже.

Жи-жи-жи – журавлю допоможи.

Жи-жи-жи – жабку подержи.

Учитель.

- Діти, ви здогадались, хто буде героями нашої казки?

4.2. Фізкультхвилинка Слайд№6

Час настав для відпочинку

Проведемо фізхвилинку

Всі учні разом.

Журавель, проснувшись зранку,

Вийшов бодро на зарядку:

Крильця вверх, крильця вниз,

І прийшов до нього лис

Із журавликом удвох

Присідали і вставали

Головою покрутили

Вітрячка вони зробили

Потім трішки пострибали

І за парти посідали.

V. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу

5.1. Опрацювання казки І.Я. Франка «Лисичка і журавель». Читання вчителем Слайд №7

- Героїв казки ви назвали, але цікавого ще не пізнали. Давайте казку ми прослухаємо і в ролі юних дослідників побудемо.

Подивіться казку і скажіть чим пригощали друзі одне одного?

5.2. Словникова робота

А) Тлумачення слів (Слайд №8 )

Призволяйся – пригощайся, їж

Облизня спіймавши – залишитися ні з чим

Подружилися – потоваришували

Почастую – нагодую

Не погордуй – спробуй

Пісним голосом - тоненьким

Б) Правильне читання слів. (Слайд №9 )

вгощу                            запросини

гостину                         призволяйся

зазирати                        погордувати

навстоячки                   випорожнити

розгнівалася                 припрошує

5.3. Аналіз змісту казки

5.3.1. Читання казки учнями. Гра ‘’ Осінній листочок ‘’ (слайд №10  )

- Читає казку той учень на парту якого впав осінній листочок . А потім спробуйте дати відповідь:

  • Як Журавель віддячив Лисичці?

- Чи щирими були її слова? Доведи думку.

- Як Лисичка поводилася під час обіду зі своїм гостем? Як ви оцінюєте її дії?

- Чому Журавель так пригощав Лисичку?

- Чи залишилися герої казки друзями?

5.3.2. Читання казки в особах

Тепер ми спробуємо прочитати казку в особах.

  • З якою інтонацією потрібно  читати слова Лисички та Журавля?

5.3.3. Гра «Упізнай  за рисою характеру». Робота в парах. Слайд № 11

А тепер попрацюємо в парах. Упізнайте за рисою характеру головних героїв. З’єднайте рису характеру притаманну тому чи іншому герою. Ви маєте2хвилини.

Якою була Лисичка? Яким був Журавель?

Виберіть , які слова підходять до їх характеристик .

Лисичка                                                                                                Журавель

Нещирість

Підступність

Винахідливість

Доброта

Довірливість

щирість

улесливість

чемність

ввічливість

5.3.4. Вибіркове читання за фрагментами казки. Слайд №12

Знайдіть і прочитайте опис до наступного малюнка.

 

D:\Documents\Desktop\4bb517bcfcbff798e8060598dd3d6ee6.png D:\Documents\Desktop\maxresdefault.jpgD:\Documents\Desktop\lis-i-zurav-2.jpg

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

6.1. Робота з прислів’ями в групах слайд №13

А тепер попрацюємо в групах і пограємо у гру «Склади   прислів’я » . З’ясуйте, яке з прислів’їв може бути заголовком до нашої казки? Ви маєте2 хвилини.  

• Наварив каші,                             тепер їж.

• Їж сама, мила,                           коли таке зварила.

* Як посолиш,                                  так і їстимеш.

• Сама собі зварила,                         сама і поїм.

• Уміла варити та                             не вміла подавати.

• Зварив кашу,                            то не жалій масла

- Яке з прислів`їв може бути заголовком до нашої казки?

7.Підсумок уроку

7.1. Гра « Відкритий мікрофон» Слайд №14

Зараз наш журналіст буде брати у вас інтерв’ю щодо опрацьованої казки та матеріалу уроку, спробуйте давати повні, лаконічні і чіткі відповіді!

- Яку казку ми прочитали? («Казку І.Франка «Лисичка та Журавель»)

- Про що в ній розповідається? (Як частували один одного Лисичка та Журавель).

- Опишіть Лисицю (Лицемірна, улеслива, хитра, злопам’ятна) .

- Що ви можете сказати про Журавля?( Вихований, уміє віддячити).

- Чому він так учинив з Лисицею? Чи правий він?(Як кажуть у народі: «Що посієш, те й пожнеш»).

- Чого навчає нас казка? (Казка навчає бути гостинними та не хитрувати).

- Яким має бути справжній друг? (Добрим, щирим, гостинним).

- Яку пораду ви надали б Лисиці? (Ставитися до гостей з повагою та не хитрувати).

- Яке прислів’я  вам на тему гостинності найбільше сподобалося?(«Яке пригощання, таке й частування).

7.2. Підсумкова бесіда. Слайд №15-16

  Чудове це почуття – дружба. Здавна наш народ цінує дружбу й засуджує ворожнечу між людьми. Якщо по-справжньому дружиш з людиною, то хочеться зробити їй щось приємне. Коли гарно другові, то гарно і тобі. Тож сподіваюся, що, прочитавши казку «Лисичка та Журавель» І.Франка, ви будете радо, гостинно приймати друзів у вашій оселі.

8. Домашнє завдання

Читати казку і переказувати

С.

 

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
2347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку