Дана розробка призначена для проведення свята пiсля вивчення алфавiту в 1 класi.Учнi знайомляться з новими навчальними предметами у формi гри й прощаються з 1 класом.
Тема: «Прощавай, Букварику!»
Мета: Вчити дітей виразно декламувати вірші, формувати інтерес до читання.
Розвивати акторські здібності, уяву, вміння фантазувати.
Виховувати у дітей любов до книги, дружні стосунки, родинні почуття.
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, букви, цифри, прислів’я, записи пісень.
Дійові особи: Букварик, Сорока, Ведмідь, Заєць, Лиска, Їжак, Вовк, Читанка, Рідна мова, Математика.
Хід заходу
Вчитель: Доброго дня дорогі наші гості! Я рада Вас вітати на нашому святі. Сьогодні у нас надзвичайно радісний і щасливий день. Настав час прощатися з найпершою книжкою – Букварем та з 1 класом. Я рада, що вас зібралось так багато – це означає, що у моїх малюків чималі родини, що у нас є багато друзів. Та немає на святі наших іменинників – першокласників. Давайте запросимо їх до зали гучними оплесками. Що ж, вітайте! Ось вони – наші зіркові першокласники!
На листках календаря.
А між ними й наше свято –
Вшанування букваря!
Восени вивчати.
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
10. Про труднощі пережиті,
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
11. Любі гості, мами й тата,
В нас букварикові свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
12. Свято гарним вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
Вчитель: Діти! На нашому святі не вистачає як ви гадаєте, кого? (Букварика). Давайте запросимо його на наше свято!
Учень: Букварику, наш любий друже
На тебе всі чекають дуже.
Завітай до нас на свято.
Чекають гості і малята.
Букварик: Милі, любі друзі,
Я вітаю вас,
Радий бачити усіх вас знов.
Чув, що ви мене хотіли,
Ось тому на свято я й прийшов.
Пісня «Мій Букварик»
Сорока: Скре-ке-ке, скре-ке-ке!
Що тут коїться таке?
Як, скажіть посміли свято
Ви без мене розпочати?
Вчитель: Угамуйся, довогохвоста, не скрекочи.
Адже Букварикове свято, але ми теж дуже раді бачити тебе на ньому.
Сорока: Ну той й добре. Я не просто так літала. А до вас я поспішала, щоб сказати, що Ведмежа теж на свято поспіша. Скре-ке-ке, скре-ке-ке – букву В він нам несе!
Ведмедик: Ой, добрий день вам, товариство любе.
До вас я дуже поспішав.
За зиму скучив дуже я за вами,
І у ві сні я навіть літери вивчав.
Та букву В люблю я більш за всіх.
У ній весни тепло, веселий сміх,
Ведмедик-тато, ведмедиця- матуся.
До букву В я ніжно пригорнуся.
Нумо літери, виходьте та про себе розкажіть!
-А- Всім відома буква А -
Алфавіту голова!
-Б- Буква Б як бегемотик.
Бач, який товстий животик.
-В- Весела, як ведмедик, В
На цій сторіночці живе.
-Г- У словах гарбуз, нога
Г неначе кочерга
-Д- Що буква далі йде?
Дивовижна буква Д.
Д- це буква на підставці,
Дуже добре їй на лавці.
-Е- Далі після букви Д
Йде зубаста буква Е.
-Є- Хто не знає букви Є?
Язичок у неї є.
-Ж- Буква Ж – вона така,
Трохи схожа на жука.
-З- Буква З і цифра 3,
Наче рідні дві сестри.
-И- Палички з’єднайте три,
От і буде буква И.
-І- Буква худа, як спиця
І на вид, як одиниця.
-К- Ось початок колобка.
Познайомтесь – буква К.
-Л- Буква Л – початок літа,
Люблять Л дорослі й діти.
-Н- Нам знайома буква ця:
Н як планка на стовпцях.
-О- М’яч летить, ловіть його.
Ой, не м’яч, це буква О.
-Р- Тигреня ричить: «Тепер добре знаю букву Р».
-С- Придивіться вночі до небес,
Світить місяць там буквою С.
-Т- Букву Т потрібно знати,
З нею пишуть слово тато.
-У- Загадала нам загадку
Буква, схожа на рогатку:
«У Букварику живу»
Відгадали? Так! Це У!
-Ш- Шурхіт, шелест комиша.
Позначає буква Ш.
-Я- Якір, яблуко, ягня.
Перша літера в них - Я.
Але гарно знають діти:
Я - остання в алфавіті.
Зайчик: Ой, ой, ой! Біда вже близько!
Гониться за мною лиска, хоче з’їсти на обід!
Люди добрі, поможіть!
Букварик: Заспокойся мій вухатий!
Ти поглянь у діток свято.
Ми тебе захистимо,
Злодійці не віддамо!
Будеш ти допомагати діткам букву З вивчати.
Зайчик: Дякую вам дітки,
Від тепер я буду Знайчик.
Й сам до школи лісової запишуся
І читати і писати в ній навчуся.
Лисичка: Я- Лисичка, я- сестричка,
Гарна учениця.
В нашій школі Лісовій, я не байдикую.
Дуже я читаю гарно, і пишу, й малюю.
Ой, Шановний Букварику, добрий день Вам!
Букварик: Добрий день. Чому зайчатко кривдиш? Зїсти його хочеш?
Лисичка: Що Ви! Що Ви!
Хочу я йому сказати: «Косю, годі вже тікати!
Треба грамоти учитись, а не плакати й трусистись.
В школу Лісову.
Для звірят це другий дім.
Лапку дай! Давай дружити
Та у мирі дружбі жити!
Гра «Живі букви»
ВЕСНА ШКОЛА
ДРУЖБА БУКВАР ЛІТЕРА
Їжачок: Я іду, іду, іду! В лапках кошичка несу.
Добрий день Букварику! Сорока говорила, у вас сьогодні свято,
От я тому і хочу усіх вас привітати.
Приготуйтеся малятка слухати мої загадки.
Вчитель: Відгадки на загадки ми з вами впишемо в кросворд і прочитаємо ключове слово.
Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш (абетка)
Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка.
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська …(Ручка)
Порахує сантиметри,
А як треба – міліметри!
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить.
Я люблю прямоту і сама пряма.
Зробити рівну межу всім я допомагаю. (Лінійка)
Чорний Іван,
Деревяний каптан,
Де носом проведе,
Там помітку кладе. (Олівець)
Кожен учень мене має,
В мене олівці складає.
Мабуть, ти мене впізнав?
Ну звичайно! Я (пенал)
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
(Фарби)
Вовк: Щось не так – я зразу бац!
І зубами клац та клац!
Щоб усі мене боялись,
Щоб усі мене лякались.
Менших люблю ображати,
Ну, а старших- обзивати.
А до школи не піду,
Бо навчатись не люблю.
Букварик: Не гнівайся Вовчик, ходімо з нами до лісової школи, ми тебе навчимо читати, писати, рахувати.
Вовк: Ні, не хочу!
Букварик: А співати любиш? Давай заспіваємо частівки з учнями.
Частівки
1. Приготуйте фотоплівки І зніміть на згадку нас
Заспіваєм вам частівки. Це і є наш перший клас.
2. Як були ми ще малими. Всі казали: малюки!
А тепер, не малюки ми -Ми вже справжні козаки.
3. Ми навчились рахувати І письмово, і в умі.
Нам не треба калькулятор, Калькулятор - ми самі.
4. Всі навчилися писати. Ну і я навчився теж.
Кажуть вчителька і мати: «З ліхтарем не розбереш».
5. Я труджуся, наче бджілка,
Бач, як гарно я пишу! (співає дівчинка, показуючи зошит хлопчику)
Дай мені до понеділка. Завтра батьку покажу! (співає хлопчик)
6. Всі куплети доспівали, Але вчитись треба нам
Щоб учителька гордилась й татко ременя не брав..
Гра Букварика з дітьми «Так чи ні»
Треба книжки вам читати?
Треба вам вночі співати?
У їдальні веселитись?
На перерві всім носитись?
Дарувать дівчатам квіти?
У портфель води налити?
На уроках сидіти тихо?
Підтримати друга, якщо в нього лихо?
Батьків треба поважати?
В класі м’ячик поганяти?
Брудне взуття нести в школу?
А зошит кидати додолу?
Любити школу треба дітям?
Добро нести по цілім світі
Буквар: У мене для вас є ще один сюрприз. Це підручники нові для навчання дітворі.
(Виходять Читанка, Рідна мова, Математика)
Читанка: Я ваша перша читанка,
Красива в мене свитонька.
Цікаві сторінки, є вірші і казки.
Покажу вам сто земель
І космічний корабель.
Даруватиму щодня
І забави, і знання.
Рідна мова: Як найчарівніша колискова
Плекає вас з дитинства рідна мова.
То піснею злине, то гарною казкою,
То словом догани, то доброю ласкою.
Під мамине слово ви виросли нишком.
Шануйте, друзі, цю гарну книжку.
Вчитель: Діти, Читанка і Рідна мова прийшли до нас з цікавим завданням.
«Знайдіть прислів’я».
Хто багато читає- той, багато знає.
Будеш книги читати, будеш все знати.
Слово до слова — зложиться мова.
Математика: Раз, два, три, чотири, п'ять
Вміють учні рахувать!
Але хто мене не знає,
Хай даремно не гуляє.
Треба всім вивчать сумлінно
Всю таблицю «на відмінно».
Дуже точна я наука.
Хоч і вчити мене – мука,
Але знати треба всім,
Щоб не плутать три і сім!
Так, я також працювала з першокласниками, а тепер хочу перевірити, чи добре вони засвоїли лічбу в межах десятка. Пограємо в гру. Я буду читати вам віршовані задачі, а ви – давати відповідь.
1.Вранці лиска Віолета
Смажила собі котлети.
Потім враз чотири з'їла,
П'ять на вечір залишила.
Полічить усі котлети,
Що були у Віолети.
2. Через поле, через ліс,
Дід Мороз – Червоний ніс
Подарунки дітям ніс.
Він чотири подарунки
Дав слухняному Сашку
Ще там трійко залишилось.
Скільки їх було в мішку?
3. Їжачок додому йшов
Сім лисичок він знайшов
Дві лисички дав сові,
А вороні - також дві.
Решту треба полічити.
Це для вас завдання, діти.
4. Пан Ведмідь по лісу йшов
Десять ягідок знайшов.
Три подарував синиці
І одну –-кумі Лисиці.
Потім на пеньок він сів,
Решту ягід швидко з'їв.
Нам порахувати слід,
Скільки ягід з'їв Ведмідь?
Математика. Молодці, діти, ви добре справились із завданням.
Свято добрим вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів звісно
Хай сьогодні стане тісно.
«Гуморески»
ХИТРИЙ ІВАСЬ
— Івасю, ти вже такий великий, а примушуєш малого Петрика нести і твого портфеля.
— Хай вчиться допомагати старшим.
— Татку, наш учитель сказав, щоб ти не допомагав мені більше робити уроки.
— Чому?
— Мені досить і тих помилок, котрі я роблю сам.
Мати дочці:
— Чому ти так пізно повернулася додому?
— Я була в Марійки — допомагала їй робити уроки.
— Та вона ж відмінниця!
— Я допомагала Марійці робити мої уроки.
— Швидше збирайся, а то запізнишся в школу,- каже мама синові.
— Нічого, школа відчинена цілий день
Букварик:
Ну що ж, давайте попрощаймось…
Сьогодні вже в останній раз.
Нехай ми з вами розлучаймось,
Та пам’ятайте повсякчас:
Мої уроки – найпростіші,
Вони вели вас по казках,
Тепер ви друзі – найщиріші!
Бо ваша сила – у словах…
Я вдячний вам за порятунок,
І за красиве свято це,
Прийміть й від мене подарунок –
Нехай він щастя вам несе!
Читанка (звертаючись до Букварика):
Тепер продовжувати буду
Я твою справу нелегку.
Та обіцяю – не забудуть
Цю діти казку чарівну!
Віднині будеш серед книг
На місці першому стояти.
Ти – найдорожчий від усіх,
Бо ти навчив дітей читати!
Пісня «Прощавай Букварик»
Слово вчителя.
1