Клас: 7-А
Учитель: Лебедєва О.П., І категорія
Тема. Іван Франко. «Захар Беркут». Сюжет. Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.
Мета:
Тип уроку: формування умінь і навичок.
Обладнання: текст повісті, картки.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Оголошення теми й мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо роботу над змістом історичної повісті І.Франка «Захар Беркут»: будемо вчитися глибоко сприймати світ, у якому живемо, адже з попереднього уроку пам’ятаємо, що твір «Захар Беркут» спрямований на сучасність; учитимемось думати, аналізувати, систематизувати вивчене, а також проектувати, висловлюючи світобачення автора і своє власне – у схемах; проводитимемо дослідження з метою аналізу твору; визначатимемо головні проблеми повісті.
Пропоную вам спробувати свої сили в ролі дослідників. Для опрацювання протягом чотирьох уроків ви можете обрати наступні теми проектів:
Соціальна:
3. «Роль художніх засобів у творенні монолітного образу тухольської громади».
ІV. Актуалізація опорних знань.
(Усні відповіді трьох учнів, керівників груп, про життєвий та творчий шлях І.Франка Діти використовують презентації, створені ними на попередньому уроці).
V. Формування умінь та навичок.
- Проблемні запитання (соціальна).
а) У чому полягає справжній патріотизм людини?
б) Чим є батьківщина для Захара Беркута, тухольців і чим – для Тугара Вовка?
(На ці питання діти дадуть відповіді наприкінці уроку)
- Словникова робота (інформаційна).
Сюжет – послідовність і зв'язок опису подій у творах художньої літератури. Складові частини сюжету: експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка. Сюжетні лінії у творі (визначення елементів сюжету і сюжетних ліній у повісті).
(Заповнюється учнями протягом уроку).
«Картографія системи образів. Особливості творчої манери І.Франка»
Мирослава |
Тухольці |
Тугар Вовк |
Захар Беркут |
Тухол |
Бурунда |
Монголи |
Мошат |
Особливості творчої манери Івана Франка: 1. 2. 3. 4. |
Саморозвитку й самоосвіти, соціальна:
Соціальна компетентність:
Інформаційна:
Перша група
Друга група
Третя група
- Презентація робот груп (соціальна)
Саморозвитку й самоосвіти, соціальна:
- навчити учнів робити вибір, приймати рішення, бути відповідальним, вміти безконфліктно співіснувати.
(Учні дають відповіді на питання, виділяють проблему істинного патріотизму і проблему духовного та фізичного невільництва)
VІ. Підсумки уроку.
Учнівські коментарі до поурочної карти
(Діти пояснюють свій вибір. Коментар учнів до поурочної картки: місце героїв твору у колі, колір, який вибрали для персонажів твору, опираючись на кольорову гаму самого І.Франка. (Жовтий – символ світла, добра, взаємодопомоги; сірий і коричневий – символ темної страшної сили монголо-татарів; оранжевий – символ нового життя відродженої з попелу нової Тухлі. Вихованці визначають і особливості творчої манери автора).
VІІ. Оцінювання.
VІІІ. Домашнє завдання.
Прочитати 7 та 8 розділи повісті. Скласти план до 7 розділу (саморозвитку й самоосвіти)