Конспект уроку української літератури, 7 клас
Тема. Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості
Мета: (формувати компетентності): предметні: продовжувати роботу над твором О. Гавроша, проаналізувати основні образи твору, поглибити відомості учнів про Івана Фірцака як прикладу непереможного духу українського народу, розширити кругозір учнів, допомогти у визначенні ідейної та художньої цінності сучасної дитячої літератури; ключові: визначати характерні риси кожного з головних героїв; комунікативні: розвивати усне мовлення учнів, навички давати характеристики образам-персонажам; інформаційні: навички узагальнення та систематизації інформації: осмислювати важливість власної гідності, а також поваги одне до одного; усвідомлювати важливість здорового способу життя і правильного харчування для організму людини; загальнокультурні: формувати усвідомлення, що Україна – країна визначних спортивних талантів, які прославляють нашу країну своїми досягненнями.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: підручник, комп’ютер, фліпчарт, дитячі малюнки головних героїв, плакати, дитячі презентації
ПЕРЕБІГ УРОКУ
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоров'я - найдорожчий скарб.
Нар.мудрість
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми й мети заняття
Робота з епіграфом. Пояснити значення приказок
Слово учителя. Люди, які чимось виділяються серед інших, завжди викликають до себе інтерес з боку інших. На силачів хоче бути схожим чи не кожен хлопчик, на тендітну, вродливу балерину – кожна дівчинка. Визначними постатями наша родюча земля була багатою віддавна. Про незвичайних героїв складалися казки, перекази, легенди, їхні імена і досі живуть в усній народній творчості. Сьогодні ми з вами пригадаємо імена визначних синів нашої України, які уславили нашу землю своїми фізичними подвигами.
Гра «Хто більше?» (записати у дві колонки якомога більше імен українських силачів поділяючи на казкових та реальних. Переможе той, у кого найбільше імен)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Слово вчителя. Діти, на попередньому уроці ви обирали собі завдання додому. Хтось виконував індивідуальне, а решта об’єдналися у команди, обрали те завдання, яке сподобалося і спільно виконували його. Прошу зараз презентувати свою роботу.
Завдання для групової роботи
Індивідуальне завдання. Знайти в мережі інтернет інформацію про сильних українців. Вміти розповідати про них.
ІV. Засвоєння нових знань
Слово вчителя. Ми продовжуємо вивчати твір О. Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» і сьогодні ближче познайомимося з головним героєм твору. Ми зібралися тут, щоб поділитися цікавою інформацією, познайомитися з Іваном Фірцаком – гордістю українського народу, зрозуміти, у чому секрет сили українців. Адже, ми маємо пишатися своїм походженням, своїми земляками і країною, в якій проживаємо.
Бліцопитування
Робота в групах
Заповнити таблицю і розповісти про героя
Група 1
Характеристика образів
|
Іван Сила |
Зовнішній вигляд |
|
Риси характеру |
|
Оточення |
|
Діяльність |
|
Еволюція розвитку |
|
Шкідливі звички (якщо має) |
|
Група 2
Характеристика образів
|
Агент Фікса |
Зовнішній вигляд |
|
Риси характеру |
|
Оточення |
|
Діяльність |
|
Еволюція розвитку |
|
Шкідливі звички (якщо має) |
|
Проблемне питання.
Чому людина, яка має дотримуватися закону, чинить протиправні дії проти невинуватого (Фікса звинувачує Івана у навмисному вбивстві Брякуса)? Чи можна його дії виправдати?
Група 3
Характеристика образів
|
Аделія Бухенбах |
Зовнішній вигляд |
|
Риси характеру |
|
Оточення |
|
Діяльність |
|
Еволюція розвитку |
|
Шкідливі звички (якщо має) |
|
Група 4
Характеристика образів
|
Міха Голий |
Зовнішній вигляд |
|
Риси характеру |
|
Оточення |
|
Діяльність |
|
Еволюція розвитку |
|
Шкідливі звички (якщо має) |
|
Слово вчителя. Кожен з наших героїв зробив свій свідомий вибір. Міха Голий – добрий товариш Івана Сили, припинив жебракувати і красти, коли з’явився шанс влаштуватися на роботу, яка була йому до душі, і приніс багато користі цирку. Агент Фікса зробив один добрий вчинок, коли кинувся рятувати Івана і постраждав за це, потім почав проповідувати – рятувати душі грішників. Іван Сила робить вибір на користь спорту, здорового способу життя, інтелектуального розвитку, допомозі іншим.
Бесіда з учнями
Які шкідливі звички притаманні героям твору? (паління, вживання алкоголю)
Як уберегти себе від негативних звичок?
V. Підсумок уроку
Колективна робота. Розробити і записати (краще на фліпчарті) з учнями «Звід правил для гармонійного розвитку особистості» . Наприклад:
Незакінчене речення
Людину робить сильнішою…
Заключне слово вчителя. Ми – українці – нація із власною гідністю, героїчною історією, чудовими людьми. Наша земля багата дітьми, сильними фізично і духовно. Вона дала світу таких силачів, як Іван Фірцак, Василь Вірастюк, Іван Піддубний, Віталій і Володимир Кличко, Олександр Усик та багато інших. У нас чудові майстри, відомі художники й поети, вправні сталевари, а також найкращі, найрозумніші діти. Ми по праву можемо пишатися нашими досягненнями.
VІ. Домашнє завдання
Виконати одне із завдань на вибір