Урок " Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості"

Про матеріал
Як відомо, у здоровому тілі й здоровий дух. У поданому нижче конспекті уроку поєднуються аналіз художнього образу головного героя твору Івана Сили (українська література) через призму здорового способу життя (основи здоров’я) і здорового харчування і національної української кухні (технології). Також на прикладі персонажів розкривається їх свідомий життєвий вибір.
Перегляд файлу

Конспект уроку української літератури, 7 клас

Тема.  Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості

Мета: (формувати компетентності): предметні: продовжувати роботу над твором О. Гавроша, проаналізувати основні образи твору, поглибити відомості учнів про Івана Фірцака як прикладу непереможного духу українського народу, розширити кругозір учнів, допомогти у  визначенні ідейної та художньої цінності сучасної дитячої літератури; ключові: визначати характерні риси кожного з головних героїв; комунікативні: розвивати усне мовлення учнів, навички давати характеристики образам-персонажам;  інформаційні: навички узагальнення та систематизації інформації: осмислювати важливість влас­ної гідності, а також поваги одне до одного; усвідомлювати важливість здорового способу життя і правильного харчування для організму людини; загальнокультурні: формувати усвідомлення, що Україна – країна визначних  спортивних талантів, які прославляють нашу країну своїми досягненнями.

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: підручник, комп’ютер, фліпчарт, дитячі малюнки головних героїв, плакати, дитячі презентації

ПЕРЕБІГ УРОКУ

Здоров'я за гроші не купиш. 

Здоров'я - найдорожчий скарб. 

Нар.мудрість

 

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети заняття

Робота з епіграфом. Пояснити значення приказок

Слово учителя. Люди, які чимось виділяються серед інших, завжди викликають до себе інтерес з боку інших. На силачів хоче бути схожим чи не кожен хлопчик, на тендітну, вродливу балерину – кожна дівчинка. Визначними постатями наша родюча земля була багатою віддавна. Про незвичайних героїв складалися казки, перекази, легенди, їхні імена і досі живуть в усній народній творчості. Сьогодні ми з вами пригадаємо імена визначних синів нашої України, які уславили нашу землю своїми фізичними подвигами.

Гра «Хто більше?» (записати у дві колонки якомога більше імен українських силачів поділяючи на казкових та реальних. Переможе той, у кого найбільше імен)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Слово вчителя. Діти, на попередньому уроці ви обирали собі завдання додому. Хтось виконував індивідуальне, а решта об’єдналися у команди, обрали те завдання, яке сподобалося і спільно виконували його. Прошу зараз презентувати свою роботу.

Завдання для групової роботи

  1. Художники. Намалювати афішу з  рекламним гаслом для цирку «Бухенбах» (На зображенні афіші повинні бути зображені елементи виконуваних циркачами номерів)
  2. Кулінари. Приготувати улюблену страву Івана Сили (галушки) (знайти рецепти українських галушок, дібрати фото- чи відеоматеріал, або створити страву власними руками)
  3. Спортивні тренери. Написати програму фізичного розвитку Івана Сили. (розробити комплекс вправ для фізичного розвитку, продемонструвати їх)

Індивідуальне завдання. Знайти в мережі інтернет інформацію про сильних українців. Вміти розповідати про них.

 

ІV. Засвоєння нових знань

Слово вчителя. Ми продовжуємо вивчати твір О. Гавроша  «Неймовірні пригоди Івана Сили» і сьогодні ближче познайомимося з головним героєм твору. Ми зібралися тут, щоб поділитися цікавою інформацією, познайомитися з Іваном Фірцаком – гордістю українського народу,  зрозуміти, у чому секрет сили українців. Адже, ми маємо пишатися своїм походженням, своїми земляками і країною, в якій проживаємо.

Бліцопитування

  1. Чому головний герой їде до столиці?
  2. Що найчастіше згадує герой про свою домівку? (мамині галушки)
  3. За яких обставин познайомилися Іван Сила і Міха Голий?
  4. Хто допоміг Івану влаштуватися вантажником на вокзалі?
  5. Чому доктор Брякус захотів допомогти Івану у спортивній кар’єрі? 
  6. Які заборони тренера порушував Сила і чому?
  7. Чому агент Фікса незлюбив силача?
  8. Хто допоміг визволити Івана із в’язниці?
  9. Скільки грошей віддала на заставу за верховинця мадам Бухенбах? Чому?
  10. Що вразило силуна під час вистави, яку він вперше побачив?
  11.  Хто став спільником Фікси у цирку?
  12.  У чому полягає суть конфлікту карлика Піні і Івана Сили?

 

Робота в групах

Заповнити таблицю і розповісти про героя

Група 1

Характеристика образів

 

Іван Сила

Зовнішній вигляд

 

Риси характеру

 

Оточення

 

Діяльність

 

Еволюція розвитку

 

Шкідливі звички (якщо має)

 

Група 2

Характеристика образів

 

Агент Фікса

Зовнішній вигляд

 

Риси характеру

 

Оточення

 

Діяльність

 

Еволюція розвитку

 

Шкідливі звички (якщо має)

 

Проблемне питання.

Чому людина, яка має дотримуватися закону, чинить протиправні дії проти невинуватого (Фікса звинувачує Івана у навмисному вбивстві Брякуса)? Чи можна його дії виправдати?

Група 3

Характеристика образів

 

Аделія Бухенбах

Зовнішній вигляд

 

Риси характеру

 

Оточення

 

Діяльність

 

Еволюція розвитку

 

Шкідливі звички (якщо має)

 

Група 4

Характеристика образів

 

Міха Голий

Зовнішній вигляд

 

Риси характеру

 

Оточення

 

Діяльність

 

Еволюція розвитку

 

Шкідливі звички (якщо має)

 

Слово вчителя. Кожен з наших героїв зробив свій свідомий вибір. Міха Голий – добрий товариш Івана Сили, припинив жебракувати і красти, коли з’явився шанс влаштуватися на роботу, яка була йому до душі, і приніс багато користі цирку. Агент Фікса зробив один добрий вчинок, коли кинувся рятувати Івана і постраждав за це, потім почав проповідувати – рятувати душі грішників. Іван Сила робить вибір на користь спорту, здорового способу життя, інтелектуального розвитку, допомозі іншим.  

Бесіда з учнями

Які шкідливі звички притаманні героям твору? (паління, вживання алкоголю)

Як уберегти себе від негативних звичок?

V. Підсумок уроку

Колективна робота. Розробити і записати (краще на фліпчарті) з учнями «Звід правил для гармонійного розвитку особистості» . Наприклад:

  • систематично займатися фізичними вправами, поступово збільшувати навантаження;
  • бути наполегливим, ніколи не здаватися;
  • розвивати кругозір, здобувати нові знання;
  • дбати про своє здоров’я;
  • дотримуватися здорового способу життя, не вживати алкоголю, не палити;
  • правильно харчуватися…

Незакінчене речення

Людину робить сильнішою…

Заключне слово вчителя. Ми – українці – нація із власною гідністю,  героїчною історією, чудовими людьми. Наша земля багата дітьми, сильними фізично і духовно. Вона дала світу таких силачів, як Іван Фірцак, Василь Вірастюк, Іван Піддубний, Віталій і Володимир Кличко, Олександр Усик та багато інших. У нас чудові майстри, відомі художники й поети, вправні сталевари, а також  найкращі, найрозумніші діти. Ми по праву можемо пишатися нашими досягненнями.

VІ. Домашнє завдання

Виконати одне із завдань на вибір

  • «Перевтілення». Підготувати монолог-розповiдь про головного героя від іншої особи, яка тобі сподобалася.
  • Написати листа-привітання з черговою перемогою Івану Силі.
  • Написати продовження пригод одного з героїв, який тобі сподобався.

 

 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку