Урок: " Із чого починається картина . Формат."

Про матеріал
Тема: « Із чого починається картина . Формат.» Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Цілі уроку: - дидактична: сформувати в учнів знання про формати картин; сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів мистецького циклу; - розвивальна: розвивати вміння підбору форматів для різних видів образотворчого мистецтва, застосовувати набуті знання на практиці в різних умовах; - виховна: виховувати наукове пізнання світу через естетичну складову. Обладнання: підручник, зошит, аркуш формату А4, простий олівець, пензлик, фарба. Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, розповідь, інструктаж,графічні роботи. Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів: Фронтальна та індивідуальна робота .
Перегляд файлу

План-конспект уроку № 2.

Тема: « Із чого починається картина . Формат.»

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Цілі уроку:

  • дидактична: сформувати в учнів знання про формати картин; сприяти розвитку інтересу до вивчення предметів мистецького циклу;
  • розвивальна: розвивати вміння підбору форматів для різних видів образотворчого мистецтва, застосовувати набуті знання на практиці в різних умовах;
  • виховна: виховувати наукове пізнання світу через естетичну складову.

 

Обладнання: підручник, зошит, аркуш формату А4, простий олівець, пензлик, фарба.

 

Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, розповідь, інструктаж,графічні роботи.

Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:

Фронтальна та індивідуальна робота .

Основна література:

  1. Образотворче мистецтво : підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / С. М. Железняк , О.В. Ламонова. – К.: Генеза , 2013. – 176с.
  2. Образотворче мистецтво : підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / С. М. Железняк , О.В. Ламонова. – К.: Генеза , 2014. – 192с.

 

 

 

Структура уроку:

І Організаційний момент

ІІ  Актуалізація опорних знань

ІІІ  Мотивація навчальної діяльності

ІV Вивчення нового матеріалу

V. Закріплення вивченого матеріалу.

VІ. Підсумок уроку.

VІІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

 

І Організаційний момент

Всі ви знаєте , що перш ніж приступати до будь-якої роботи необхідно скласти план, яким чином і в якому форматі буде відбуватися ваша діяльність і зовсім не важливо, про яку сферу йде мова. Різниця лише в швидкості реакції, якщо людина часто робить якусь справу, вона вже автоматично розуміє як необхідно структурувати свою роботу.

 

Вчитель:  Тема нашого уроку: «Із чого починається картина . Формат.»

 

ІІ  Актуалізація опорних знань

 

Самостійна робота

Вчитель ставить питання у вигляді тверджень , учні слухають і на аркушах відповідають «так» або «ні».

Твердження:

 

1. Образотворче мистецтво – це мистецтво яке відображає різні образи.  (+)

2. До видів образотворчого мистецтва належать: архітектура, дизайн, комп’ютерна графіка, декоративно-ужиткове мистецтво, садово-паркове мистецтво. (-)

3.Живопис – це вид мистецтва, що  виконується у різних комп’ютерних програмах. (-)

4. Малюнки, ескізи майбутніх картин, книжкові ілюстрації , начерки – все це графіка. (+)

5. Скульптура поділяється на : монументальну, станкову, скульптуру малих форм.( +)

6. Театрально - декоративний живопис – це ( доповнити)

 

ІІІ  Мотивація навчальної діяльності

Вчитель:  Як ви гадаєте з чого починається картина?

Учні відповідають.

Вчитель: Всі митці і взагалі люди , які займаються живописом , графікою, фотографією , або іншим видом образотворчого мистецтва знають Золоте правило, щоб твір виглядав цікаво не лише для автора , але перш за все для спостерігачів. Тому що робота художника полягає не тільки у задоволенні від процесу, а й захопленістю оточуючих від результату. Що ж це за правило – «Золоте» , як ви гадаєте?

 

ІV Вивчення нового матеріалу

Для того щоб було де застосувати золоте правило , необхідно обрати формат картини . Формат картини – це її форма . Стандартна форма картин прямокутна , розташована вертикально чи горизонтально , або квадрат. Проте насправді форма вашого творіння може бути зовсім різною та непередбачуваною  - все залежить від жанру , а також від вашого бачення роботи. Основою , тобто формою можуть бути трикутники, коло, овал , багатокутники, будь-які правильні і неправильні геометричні фігури.

 

Вибір форми на пряму залежить від жанру , а саме:

Пейзаж і анімалістка – горизонтальний прямокутник, квадрат, овал розташований горизонтально , тощо.

Портрет – вертикальний прямокутник, квадрат, овал розташований вертикально.

Натюрморт – будь-яка фігура, головне , щоб відповідало композиційному змісту.

Після вибору формату необхідним є розташування головного предмету або об’єкти . Необхідно пам’ятати найголовніше правило. Правило золотого перетину, яке вивів Леонардо да Вінчі і правило треті.

 

Правило Золотого перетину:

3/8 – 2/8 – 3/8

 

  

 

Правило Треті:

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Для того, щоб закріпити набуті знання про формат картин і про ймовірність композування ми зробимо картини у різних форматах .

Тема твору: «Із чого починається картина» - це можуть бути : аркуш і фарби, художник, майстерня , природа в якості рушійної сили, або щось інше , що передасть суть теми.

1.Учні обирать геометричну фігуру , яку беруть за основу для своєї картини.

2. Визначаються з композицією, що відповідає темі твору.

3. Визначають місце на аркуші основного предмету, або об’єкту.

4. Накреслюють простим олівцем малюнок.

5.  Витирають зайві штрихи.

6. Створюють поетапно картину.

 

VІ. Підсумок уроку.

  •             Що ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  •             Про що вам було цікаво дізнатись?
  •             Що ви не зрозуміли з теми уроку?

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1.               Опрацювати текст підручника § 2.
  2.               Дати відповіді на запитання в кінці тексту.
  3.               На наступний урок взяти із собою : кольоровий папір 4х кольорів, аркуш формату А4, клей, ножиці.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задоя Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
2923
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку