План-конспект уроку № 10.
Тема: « Засоби виразності живопису. Колірний спектр.»
Тип уроку: комбінований.
Цілі уроку:
Обладнання: підручник, зошит, аркуш формату А4, простий олівець, пензлик, фарба, шматок картоплини.
Основні методи навчання: Бесіда, аналогія, розповідь, інструктаж,графічні роботи.
Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Фронтальна та індивідуальна робота .
Основна література:
Структура уроку:
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
ІV Вивчення нового матеріалу
V. Закріплення вивченого матеріалу.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання.
Хід уроку
І Організаційний момент
Привітання , відмічення відсутніх. Перевірка готовності до уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо , що таке живопис і які види живопису ви знаєте.
Учні відповідають.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Давайте пригадаємо, які матеріали необхідні для створення роботи у живописному виді образотворчого мистецтва?
Учні відповідають.
ІV Вивчення нового матеріалу
Тема уроку: « Колірний спектр»
Каждый – красный
охотник – оранжевый
желает - желает
знать – знать
где - голубой
сидит - синий
фазан – виолетовый
Цей вірш передається з покоління в покоління і згадується найчастіше при малюванні веселки . Проте спектр кольоровий має основні кольори і їх усього 3 .
Тріада кольорів:
Червоний Синій Жовтий
Колір – головний засіб виразності в живописі.
Для того, щоб відбулось гармонійне поєднання кольорів , необхідно пам’ятати деякі правила, за якими можна поєднувати різні кольори:
Крім того, невід’ємною частиною в гармонійному сполученні кольорів і їх відтінки. Існують теплі і холодні відтінки.
Щодо контрастів, завдяки яким можна підсилити яскравість кольорів відбувається протистояння, а саме:
Червоний Зелений
Помаранчевий Синій
Жовтий Фіолетовий.
Хроматичні кольори – ті, які складають колірний спектр.
Ахроматичні кольори – білий, чорний, сірий. Чорний отримують завдяки змішанню двох протилежний кольорів.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Для того, щоб закріпити набуті знання про кольоровий спектр у живописі, ми зробимо картини у монументальному виді живопису, а саме – мозаїка.
1.Учні обирають формат своєї картини.
2. Визначаються з композицією, що відповідає кольоровому спектру.
3. Визначають місце на аркуші основного предмету, або об’єкту.
4. Накреслюють простим олівцем малюнок.
5. Визначаються з розташуванням кольорів у малюнку.
6. Створюють поетапно картину, макнувши шматок картоплини у фарбу і натискаючи на папір ставлять штампи, відповідно до обраного малюнка та колористиці.
7. Робота вважається завершеною при створені мозаїчного твору.
VІ. Підсумок уроку.
VІІ. Домашнє завдання.