Урок із міжпредметними зв'язками

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення із міжпредметними зв'язками для учнів 1 класу.

Мета:

-поглибити знання дітей про журавля;

-вчити складати усний опис птаха за малюнком;

-розвивати у дітей зв'язне мовлення, мислення, фонематичний слух, спостережливість, дрібну моторику рук;

-закріплювати навички роботи з геометричними фігурами;

-виховувати любов та бережне ставлення до птахів і природи;

-прищеплювати старанність, охайність при виготовленні аплікації.

Перегляд файлу

Розвиток зв’язного мовлення та трудове навчання

Підготувала: вчитель 1-го класу Жарікова В.С.

 

Тема: Журавлі на крилах весну принесли

Мета:

  •                   поглибити знання дітей про журавля;
  •                   вчити складати усний опис птаха за малюнком;
  •                   розвивати у дітей зв’язне мовлення, мислення, фонематичний слух, спостережливість, дрібну моторику рук;
  •                   закріплювати навички роботи з геометричними фігурами;
  •                   виховувати любов та бережне ставлення до птахів і природи;
  •                   прищеплювати старанність, охайність при виготовленні аплікації.

Обладнання: підготовлена дошка з серією малюнків про журавля, ілюстрація «Журавель», малюнки до казки «Лисиця та Журавель», наголовники лисиці та журавля, зразок аплікації «Журавель», шаблони для виготовлення аплікації (для кожного учня).

 

Зміст уроку

 

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, країну чудову

Яка нас чекає й збагачує мову.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку.

  1. Слухання загадки

Біля нашої криниці проживає дивна птиця.

Довгонога, довгошия, у криниці дзьоба миє.

          Набира цебром водицю.

          Як зовуть цю дивну птицю. (ЖУРАВЕЛЬ)

- Давайте поглянемо, який він. (Учитель демонструє картинку із зображенням журавля).

2. Оголошення теми

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про журавля сірого, складати опис птаха за малюнком, викладати аплікацію за темою.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

- А хто з вас знає про журавля сірого? (Відповіді дітей)

  1. Розповідь вчителя про журавля за серією малюнків

Цей птах здавна був символом любові до рідного краю. Забарвлення журавлів сірих тонів. Лоб і тім’я чорні, потилиця червона, ноги чорні, дзьоб зеленувато-коричневий.

На деревах журавлі ніколи не гніздяться, їх місце гніздування - болото. Гніздо сірий журавель будує, щільно утрамбовуючи стебла очерету, додаючи в них мох.              Самка відкладає 1-2 яйця. Вилупившись, пташенята починають ходити. В насиджуванні беруть участь обоє батьків.

Харчуються журавлі рослинною та тваринною їжею. Вони полюбляють гризунів, ящірок, змій, жаб, жуків, черв’яків, стебла рослин, кореневища, зерно, збирають ягоди й жолуді.

Для всіх журавлів характерне так зване унісонне перекликування, коли вони повторюють один за одним окремі звуки. При цьому голову птах закидає назад, спрямовуючи дзьоб в небо. Танці цих птахів чарували людей протягом сторіч.

  •               А давайте пригадаємо, яка зараз пора року? (Весна)
  •               Журавлі прилітають  у наші краї саме з приходом весни. У народі кажуть: «Журавлі прилітають – на крилах весну приносять».
  1. Розвиток зв’язного мовлення. Опис журавля за малюнком.

  1. Бесіда
  • Якого розміру птах?
  • Який у нього дзьоб?
  • Яка голова? Який має колір?
  • Якого кольору крильця?
  • Якої форми тулуб?
  • Який у нього хвіст?
  • Яких розмірів цей птах?
  • Чи подобається вам цей птах? (Варіанти відповідей учнів)
  1. Складання дітьми опису журавля.

 

 

Музична фізкультхвилинка "Лисичка та Журавель"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

 

  1. Інсценування фрагменту казки «Лисиця та Журавель»
  • Діти, чи пам’ятаєте ви казку «Лисиця та Журавель»?
  • А давайте проімпровізуємо цю казочку.

(Викликаються діти на імпровізовану сцену біля дошки, отримують необхідні маски, розповідають текст казки, додаючи до своїх образів міміку і жести)

 

  1. Конструктивно – аплікаційна діяльність

- А тепер ми з вами виконаємо аплікацію «Журавель»

1.(Розгляд зразка виконаної аплікації)

2.Повторення правил техніки безпеки з ножицями.

3.Складання послідовності виконання роботи

4.Робота дітей. Виготовлення аплікації «Журавель»

http://pandia.ru/text/79/486/images/image002_168.jpg

http://pandia.ru/text/79/486/images/image003_124.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  • Що вдавалося, а що ні?

Збіг урок наш, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить

Ще попереду багато кроків

І цікавих уроків.

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
2388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку