Урок із основ здоров'я проводиться в нестандартній формі з використанням практичних занять , де учні можуть показати не лише свої знання з даної теми , а і практично надати допомогу в складних ситуаціях, що веде до адаптації дітей до життя в суспільстві, чого вимагає нова школа.
Тема уроку: Гігієна людини. Догляд за одягом та взуттям.
Мета уроку: поглибити та розширити знання учнів з теми «Особиста гігієна», вивчити назви засобів та предметів гігієни,охарактеризувати основні вимоги до предметів та засобів гігієни, розвивати здоров’язберігаючі компетенції дітей, вчити доглядати за одягом т взуттям, виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2. Очікування
-З яким настроєм ви прийшли на урок?
-Чого чекаєте від уроку?
3.Повідомлення теми та мети уроку
-Сьогодні на уроці ми поговоримо про значення охайності для здоров'я людини.
4. Асоціативний кущ
\ /
\ Здорова людина /
\ /
-Наш урок буде проходити під гаслом: «Буду чистим і охайним , то й здоровим буду я».
-Які ще вислови про здоров'я знаєте ви?
-Не поспішай гарно вдягатись, а поспішай умиватись.
-Чиста вода –для хвороби біда.
-Без здоров'я нема щастя…
5 .Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
А)Робота над загадками
- Сьогодні нам прийшло повідомлення від Мийдодіра:
«Дорогі мої третьокласники!
Дуже радий за вас, що ви прагнете бути здоровими. Посилаю до вас своїх помічників. Бажаю всім здоров’я.»
Вибігає Бруднуля.
-Ба, диви які гарненькі .
Всі чистенькі та біленькі.
Як ся маєш, як живеш?
Іди до мене обіймеш?
Яку сукню ти наділа.
Я б такої не хотіла.
Дуже чиста та яскрава.
От у мене інша справа.
Ось і риба, і сметана,
Помідори, кетчуп, паста,
Клей, чорнило,синя фарба.
Мені сукня до вподоби
Не зміню її ніколи.
_Та це ж не помічниця Мийдодіра. Це ж Бруднуля.
Помічник 1
Коли пінюсь- на бруд злюсь.
Людям я допомагаю.
Всі мікроби з них змиваю.
Сама ж худну й пропадаю.
-Так , діти, це мило.
Мило найбільший ворог бруду. Бруд можна змити лише милом.
А яке мило краще миє? Те що сильно піниться ,чи те , що мало?
Піна складається з маленьких бульбашок з повітрям, які труться об шкіру і збирають бруд з пилу, поту, жиру.Тому краще те , що має багато піни.
Помічник 2.
Костяна спинка,
На черевці –щетинка.
По зубах стрибає,
Всі кришки виганяє.
-Так. Це зубна щіточка. Вона вже давно є предметом гігієни. Довгий час нею могли користуватись лише багаті люди. Замість зубної пасти використовували попіл з горілих оленячих рогів. А ось прості люди протирали зуби крейдою або настоєм м’яти. Ось французи придумали для дітей щіточку з музикою.
Наші класні дизайнери також пофантазували і створили свій дизайн та назви пасти для дітей.
Давайте послухаємо молодих дизайнерів.
_Де ж треба зберігати щіточку після чищення зубів?
(Щіточку зберігають у стаканчику ,вгору щетинкою. Після чищення помити її милом , добре прополоскати).
Практична робота учнів з дзеркальцем.
-Подивіться на зубки. Ви бачите щілинки між зубами, в які попадає їжа і частково залишається . На допомогу приходить щіточка, паста, зубна нитка.
(Учитель демонструє на макеті зубів правила чищення )
Помічник 3.
Зубастий, а не кусається.
По голові тиняється.
Як він називається.
Перші гребінці були з кісток тварин. Розчісуючи вволосся, ми масажуємо голову і від цього волосся росте швидше і стає густішим. Гребінець треба мити щіткою з милом 1 раз на тиждень від бруду.
Забороняється розчісувати мокре волосся.
Гребінцем розчісуємо волосся на протязі 5-10 хвилин.
Купувати їх треба дерев'яні, костяні .Від них не електризується волосся, а також із закругленими зубцями, щоб не подряпати щіру на голові.
(Робота з гребінцями)
Помічник 4.
Я в пригоді стану всім
І дорослим і малим.
Витру сльози і носи
При собі мене носи.
В давнину хустинку використовували для витирання зубів. Пізніше вони стали прикрасою в багатих людей. Ці хустинки були прикрашені вишивкою, дорогоцінним камінням.
В наші часи хустинка є предметом гігієни. Носити її треба в кармані або сумці в складеному вигляді.
-Для чого люди використовують хустинки?
(Практична робота з вологими серветками ).
-Протріть руки вологою серветкою. Що ви бачите?
При чханні хворої людини з крапельками слині вилітає до 40 тис. мікробів та вірусів на відстань3-4 метри.
-Які ще засоби та предмети гігієни ви знаєте? (Вушні палички, шампунь).
-Охайними повинні бути і руки. Тому обрізати потрібно своєчасно і правильно нігті. (На руках округло, на ногах прямо).
Б) Охайний вигляд доповнюється одягом та взуттям.
Сьогодні наші дизайнери «Настя і компанія» пропонують вашій увазі нову колекцію одягу.
Одяг повинен відповідати вашому розміру, щоб він був зручним, а також відповідав порі року , події, заняттю.
Робота в групах
(На столі лежать речі для роботи в групах)
1 група розподіляє ескізи одягу по категоріях : зима, літо, спорт, школа.
2 група- добирає необхідні речі для догляду за одягом за поданою пам'яткою.
3 група- добирає необхідні речі для догляду за взуттям , опираючись на пам'ятку.
Кожна група коментує пророблену роботу.
В) Практична робота №1
Зав'язати шнурки на черевику.
Практична робота№2
Компактне складання носочків.
6.Підсумок уроку
-Чи справдились ваші очікування?
Що нового ви дізнались?
Чи допоміг наш урок Бруднулі?...